Bernard Nežmah

 |  Mladina 44  |  Kultura  |  Knjiga

Dušan Jovanović: Na stara leta sem vzljubil svojo mamo

Beletrina, Ljubljana, 2018, 24 €

+ + + + +

Avtobiografija gledališkega režiserja, ki že pol stoletja kraljuje na slovenskih in jugoslovanskih odrih.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Bernard Nežmah

 |  Mladina 44  |  Kultura  |  Knjiga

+ + + + +

Avtobiografija gledališkega režiserja, ki že pol stoletja kraljuje na slovenskih in jugoslovanskih odrih.

Ta epsko pisan žanr pisec v hipu razbije v množico vinjet, ki delujejo kot stotina mini dram. Nabite z zgodbami in preobrati držijo bralca vse do poslednje strani.

Jovanović ne varčuje pri samem sebi – to, kar ljudje v memoarjih izpuščajo, on postavi v središče. Drugi se kitijo z uspehi, on pa postreže s svojimi blamažami, padci in polomi. Kdaj spominja na švedskega filmskega in gledališkega režiserja Ingmarja Bergmana, ki brez milosti vrta po življenju staršev in prednikov, le da Skandinavec ustvarja premislek o samem sebi, on pa kot bizantinec izziva s pogumom razkriti poslednjo tančico spodobnosti.

Slog pisanja je anahron, dih pa frivolno veselje nad bivanjem, jasno nad ženskami, še bolj nad drugovanji, četudi jih začasno ali za zmeraj ustavijo pretepi pesti in vrednot. In tu knjiga postane kulturna zgodovina vsakdanjika: velika imena umetnosti nastopajo v peripetijah, kajpak spet v škandalih, le da jih avtor opisuje bolj ženerozno kot sebe.

Skozi tekst se počasi razkriva njegov dvojni pogled: do prijatelja, ki je postal svetovni zvezdnik, naklonjen opis, potem pa do drugega, ki je ostal le na margini talentov, fascinirano navdušenje, ki ga do poslednje podrobnosti utemelji. Tu ignorira družbene statuse: opeval bo genijalno norost, četudi je establišment ne prepozna. In nasprotno – dokler sam ne najde razloga za rešpekt, ne bo sledil splošnemu občudovanju. Tako je spoznal legendarnega Vitomila Zupana kot šarlatana in nastopača, ko pa je prebral Menuet za kitaro, je postal nad njim navdušen in ga na koncu dobesedno pospremil v smrt s pesmijo iz filma Alamo.

Mojstrovina med avtobiografijami.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.