Marcel Štefančič jr.

 |  Mladina 45  |  Kultura  |  Film

Overlord

Overlord, 2018, Julius Avery

zadržan +

Najdaljši dan.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Marcel Štefančič jr.

 |  Mladina 45  |  Kultura  |  Film

zadržan +

Najdaljši dan.

Ko se je razvedelo, da J.J. Abrams – producent številnih serij in filmov (od Skrivnostnega otoka do Cloverfielda in novih Vojn zvezd) – producira Overlord, film o II. svetovni vojni in čudnih, grotesknih, pošastnih kreaturah, so se hitro pojavile špekulacije, da je vse skupaj verjetno nekako povezano s Cloverfieldom, da bo torej Overlord neke vrste prequel Cloverfielda, v katerem New York zgazijo skrivnostne, čudne, velikanske pošasti, toda zdaj, ko je pred nami, lahko rečemo, da izgleda bolj kot prequel Svetovne vojne Z, v kateri svet preplavijo hitri, manični, elastični zombiji. Šestega junija 1944 – navsezgodaj, še tako rekoč ponoči, v temi, le nekaj ur pred zavezniško invazijo na Normandijo, alias operacijo Overlord – v Franciji, za nemškimi linijami, pristanejo štirje ameriški komandosi (Jovan Adepo, Wyatt Russell, John Magaro, Iain De Caestecker), ki naj bi razstrelili nacistični motilnik radijskega signala, s čimer bi tovarišem olajšali invazijo, toda peklenski, kaotični, bombastični, adrenalinski razčefuk, ki jih pričaka že v zraku, je le uvod v pekel, ki jih čaka v cerkvi, na kateri je parkiran motilnik.

Pod cerkvijo so namreč katakombe, kjer nacisti – po malem Frankensteini, po malem Wolfensteini, po malem Zombisteini – eksperimentirajo z mrtvimi, tako da iz tiste moraste, morbidne, napete, genetske teme skočijo “zombijske” kreature, ki – vsaj tisto noč – izgledajo hujše od nacijev. “Hitlerjev tisočletni rajh bo potreboval tisočletne vojake,” dahne sadistični esesovski doktor (Pilou Asbæk), ki izgleda kot odmev polkovnika Hansa Lande (Christoph Waltz) iz Tarantinovih Neslavnih barab. Naciji ustvarijo sebi enake. Tajna misija mutira v eksplozivni body horror, v katerem Misija nemogoče sreča Reševanje vojaka Ryana, ki sreča Devil’s Rock, ki sreča Reanimatorja, ki sreča Outpost. In glede na to, da se, kot vidimo, fašizem ponovno vrača (in maršira čisto blizu nas, v Trstu), je treba reči, da je Overlord film, ki neskončno uživa prav v pobijanju in razbijanju fašistov. Sporočilo je jasno: fašisti so pošasti.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.