Bernard Nežmah

 |  Mladina 29  |  Kultura  |  Knjiga

Bronislaw Malinowski: Argonavti zahodnega Pacifika

Aristej, Maribor, 2018, prevod: Nives Sulič Dular et al., 36 €

+ + + + +

Prevod s stoletno zamudo. Poljski antropolog Malinowski (1884–1942) se je zapisal med velikane antropologije s proučevanjem življenja domorodnih ljudstev Nove Gvineje.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Bernard Nežmah

 |  Mladina 29  |  Kultura  |  Knjiga

+ + + + +

Prevod s stoletno zamudo. Poljski antropolog Malinowski (1884–1942) se je zapisal med velikane antropologije s proučevanjem življenja domorodnih ljudstev Nove Gvineje.

Pa vendar – kaj bi s knjigo, ki nam pripoveduje, kako so v času prve svetovne vojne na Trobriandskih otokih gradili kanuje, si izmenjevali ogrlice in vseskozi zganjali magične obrede?

Nekoč so antropologi prinašali besede, ki so kot koncepti pojasnjevale ustroje družb. Malinowski je k tabuju, potlaču in mani pristavil svoje odkritje – kulo. Partnerji iz različnih plemen si med seboj izmenjujejo darila, eden denimo dobi ogrlico, drugi pa obroč. A to ni običajna trgovina, kjer dva barantata, poskušata naviti vrednost svojega blaga in na koncu skleneta kupčijo. Kula pomeni dolgotrajen odnos. Ko na praznični dan dobiš darilo, v naslednjih mesecih tuhtaš, katera od tvojih vrednih reči bi bila enakovredno protidarilo. Če si v zagati, vmes prineseš basi, začasno darilo, dokler ne najdeš enakovrednega. Seveda se pripeti, da obdarovani ni zadovoljen, da se čuti opeharjenega s preslabim darom. Partnerju sicer nič ne reče, ga bo pa opravljal naokoli ali pa celo klical na pomoč magijo, da ga pogubi v smrt. Domačini so znali razbrati znake, ki so razkrili, zaradi katerega uroka je človek umrl.

Pravična izmenjava darov je bila temeljna vez družbe. Pri čemer je moral obdarjeni v letu dni naprej predati dobljeno darilo. Prestiž ni bil bogatenje in zbiranje vrednih predmetov, temveč razdajanje teh. Največje bogastvo je bilo ugled, največja hiba pa skopost.

Kaj torej dandanes početi z vednostjo o družbi, ki se je vmes celo sama temeljito predrugačila? – Vsekakor izziv, da logika profita ni edini mogoči način skupnega bivanja.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.