27. 12. 2019 | Mladina 52 | Kultura
Pregled leta: Draga, a vredna ogleda
Razstava Marine Abramović – razstava leta
Povabilo na razstavo v Muzeju sodobne umetnosti v Beogradu
Ena najtežje pričakovanih razstav letošnjega leta je bila retrospektiva Marine Abramović, najrazvpitejše umetnice performansa, v Beogradu. Med gostovanjem po Evropi je imela podobne razstave že v šestih mestih, vendar je beograjska nekaj posebnega, saj je to prva razstava v njenem domačem mestu po letu 1975.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
27. 12. 2019 | Mladina 52 | Kultura
Povabilo na razstavo v Muzeju sodobne umetnosti v Beogradu
Ena najtežje pričakovanih razstav letošnjega leta je bila retrospektiva Marine Abramović, najrazvpitejše umetnice performansa, v Beogradu. Med gostovanjem po Evropi je imela podobne razstave že v šestih mestih, vendar je beograjska nekaj posebnega, saj je to prva razstava v njenem domačem mestu po letu 1975.
Razstava Čistač, na kateri je kronološko prikazanih več kot 120 umetničinih ključnih del, poleg tega pa še dokumentarno gradivo o njenem življenju in nekaj ekskluzivnih del, je že pred odprtjem 21. septembra dvignila nemalo prahu, predvsem zato, ker je bila nenormalno draga. Njen proračun je bil skoraj tolikšen kot celoletni proračun Muzeja savremene umetnosti – uradno približno 1,27 milijona evrov, neuradno naj bi bil znesek še višji; razstavo naj bi bila s približno pol milijona evrov podprla tudi srbska vlada. Abramovićeva je javnost dodatno izzvala s tem, da je tiskovno konferenco napovedala za ob šestih in triindvajset minut zjutraj, kar je bil edini termin za pogovore z novinarji, za odprtje pa je izbrala prav tako nenavadno uro, ob enih popoldne.
Je bil pomp upravičen? Kritike razstave so dobre, tudi srbska umetnostna zgodovinarka Biljana Tomić meni, da je vredna ogleda. »Prvič se je zgodilo, da razstava neposredno predstavlja opus nekega umetnika, pri čemer ne poveličujem Marine Abramović, temveč govorim o načinu prezentacije, ki nam je omogočil vstopiti v kontekst zgodovine umetnosti, v način, na katerega se je neki umetnik profiliral, v to, kaj je dosegel, kaj je danes. Spektakel, o katerem se je toliko govorilo, tu izgine. Gre za humano, fenomenalno komunikacijo med delom in obiskovalci,« je dejala za srbski portal Espreso.
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.