Marcel Štefančič jr.

 |  Mladina 34  |  Kultura  |  Film

Zoe

Zoe, 2019, Drake Doremus

zadržan +

Večna ljubezen.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Marcel Štefančič jr.

 |  Mladina 34  |  Kultura  |  Film

zadržan +

Večna ljubezen.

Spomnite se Scottovega Iztrebljevalca: futuristični detektiv Rick Deckard (Harrison Ford) se zaljubi v Rachael (Sean Young), ki je v resnici replikantka, androidinja, umetna inteligenca, produkt korporacije Tyrell – in Deckard to ve, Rachael pa ne. Misli, da je “prava” ženska. Film Zoe predstavlja reimaginacijo te situacije: briljantni futuristični inženir Cole (Ewan McGregor) se zaljubi v Zoe (Léa Seydoux), ki je v resnici replikantka, androidinja, umetna inteligenca, “sintetično bitje”, produkt korporacije Relationist – in Cole to ve, Zoe pa ne. Toda Cole je glavni inženir, glavni inovator pri Relationistu, še več – Cole je ustvaril Zoe. Zoe je njegova kreacija. In ustvarjena je tako, da bo trajala – da ne bo nikoli odšla, da ga ne bo nikoli zapustila, da ga ne bo nikoli prevarala, da ga ne bo nikoli zavrnila, da bo vedno njegova, da ga bo večno ljubila, da bo torej vedno vedela, kdo je njen gospodar. Idealna, perfektna ženska. Relationist ustvarja “sintetična bitja”, ki čutijo, čustvujejo in sočustvujejo.

Lahko bi prevzel kar motto korporacije Tyrell: “Bolj človeško od človeka.” Prihodnost bo seksistična, neopatriarhalna, gileadska: moški so geniji, veliki kreatorji, ženske pa so njihove kreacije. Deklina zgodba sreča Ex Machino. Westworld sreča Iztrebljevalca. Cole je že prej izdelal algoritem, ki parom pove, če so pravi, ali bolje rečeno – moškemu in ženski pove, če pašeta skupaj. Algoritem, lukrativni produkt Relationista, pove, kdo lahko ostane skupaj in kdo se mora ločiti. Cole je tako nekoč ugotovil, da z ženo (Rashida Jones) ne sodita skupaj, da ne bosta ostala skupaj, da bosta slej ko prej razpadla, da se bosta ločila – ja, algoritem ga je ločil. Relationist, kralj umetne inteligence, je torej korporacija s kompletno ponudbo: njen algoritem te loči, potem pa ti ustvari in sprogramira idealnega, perfektnega partnerja ali partnerko, ki bo večno s tabo. Kot bi rekel Deckard: “No termination date.” Cilj je večna ljubezen, ultimativni produkt – magari za ceno incesta. Ne pozabite: Zoe – iPhone s čustvi, neke vrste ceneno delovno silo – je ustvaril Cole. Pomeni: Cole je njen oče. Tudi “delujočo” vagino ji je ustvaril – zase! Čakajte, da ustvari še Asha (Theo James), perfektnega “sintitetičnega” moškega, nadmoškega z britanskim akcentom – saj se spomnite Asha (Ian Holm) iz Scottovega Osmega potnika?

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.