Marcel Štefančič jr.

 |  Mladina 9  |  Kultura  |  Film

Minari

Lee Isaac Chung, 2020

Ameriški sen.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Marcel Štefančič jr.

 |  Mladina 9  |  Kultura  |  Film

Ameriški sen.

Ko je lani zablestel korejski Parazit (in celo pobral glavnega oskarja), ni nihče niti slutil, da bo takoj za njim zablestel še Minari, film o korejski družini (oče, mati, dva otroka), ki se prebija skozi Reaganovo Ameriko. Reagan je oznanjal ameriški sen in free enterprise – postanite podjetnik! Postanite samozadostni! Delajte zase! Zanašajte se nase! Država je problem, ne pa rešitev! Jacob (Steven Yeun), patriarh korejske družine, ki se preseli na zahod, je prepričan, da jim bo uspelo, če bodo pridni, delovni, vztrajni. A vse to ne pomaga. Ekonomija jih ne uboga. Blaginja jih kljub trdemu delu zaobide. Ameriški sen nima telefonske številke v imeniku. Jacob misli, da krajšo vlečejo zato, ker dela za druge, ne pa zase, zato sklene, da se bo osamosvojil, da bo torej postal samozadosten, toda priključitev »reaganovski revoluciji« in selitev na jug, v cenejši, obetavnejši Arkansas, kjer začnejo kmetovati in pridelovati korejsko zelenjavo (korejska skupnost v Ameriki je vse številčnejša in to je »trg«, ki ga najbolje poznajo), jih ne odrešita. Zdaj šele postanejo ujetniki trga in igrače kapitalizma.

Družinski odnosi – posebej z ženo Monico (Yeri Han), a tudi s hčerko Anne (Noel Kate Cho) in sinom Davidom (Alan Kim) – se napnejo. Kapitalizem vedno raztrga družinske vezi, pod njegovim pritiskom popustijo tudi jezovi imigrantske homogenosti, ljudi – magari pridne, delovne, vztrajne, garaške – pa sili, da vsak dan začenjajo znova, obupani in zadolženi. »Vse slabše je,« dahne Monica. Ko se k njim iz Koreje preseli Soonja (Yuh-Jung Youn), Monicina mati, se zdi, da bo zdaj lažje, saj njena kombinacija zabavne vitalnosti in stoične sile tradicije zveni kot obljuba prihodnosti. Integracija v kapitalizem je tako težka kot integracija v novo okolje. Minari je umirjen, delikaten, eleganten, melanholičen film o ljudeh, ki se lahko v krutem, hladnem, destruktivnem kapitalizmu zanesejo le še na družinske vezi – o ljudeh, ki jim sindikate (nekdanje socialne varuhe priseljencev!), o katerih ni več ne duha ne sluha, nadomešča družina, medtem ko jim Komunistični manifest nadomeščajo Soonjine lekcije. Če bi Minari vrteli v kinu, vam ne bi rekel: pojdite ga pogledat! Ampak: stecite ga pogledat! (Amazon Prime, Google Play, Apple)

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.