Marcel Štefančič jr.

 |  Mladina 51  |  Kultura  |  Film

Najbolj grozen človek na svetu

Verdens verste menneske, 2021 Joachim Trier

za

Vedno je nekaj na ekranu.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Marcel Štefančič jr.

 |  Mladina 51  |  Kultura  |  Film

za

Vedno je nekaj na ekranu.

Najbolj grozen človek na svetu je cine-roman o norveški milenijki, tridesetletni Julie (Renate Reinsve), ki se ne more odločiti. Najprej študira medicino, a si premisli in prešalta na psihologijo. Logično: če hoče shajati s svojo tesnobo in če hoče svojo neodločnost opolnomočiti, potrebuje vpogled vanju. Še preden pa se dobro ozre vase, je že fotografinja. Vse v njenem življenju so le »faze« – le portali, le spletne strani. Tudi njene ljubezni, njene strasti, njene obsesije, njene pričeske, njeni ljubimci, včasih mlajši, včasih precej starejši. Nikjer ne ostane prav dolgo. Nikjer se ne ustali. Nič je ne zadrži. Nenehno bega, skače, srfa, klika – vročično, eklektično in hektično, iščoč nekaj viralnega.

Vedno je nekje »nekaj«, česar noče zamuditi. Njena negotovost je nalezljiva, njena samozavest avtodestruktivna, njena kompleksnost zabavna. Njen članek o oralnem seksu se pretvarja, da je mesto. In ja, njene življenjske prioritete so disruptivne – daleč od tradicionalnih prioritet prejšnjih generacij. Niti misliti ne more več – »vedno je nekaj na ekranu«. Toda ostaja v knjigarni – kot prodajalka. Ves ta nemir je ne socializira, ampak jo osamlja, melanholizira, dekoncentrira – in prekarizira. Včasih ne sreča žive duše. Včasih se počuti kot gledalka svojega življenja. Včasih le kot stranski lik v svojem življenju. Včasih pa se svet ustavi – in jo počaka. Njena psihologija je preslikava njene digitalne ontologije. Splet je hipsterski glas, ki od nje terja preprosto preveč. Po malem je videti kot feministična verzija Kevina Costnerja, ki v filmu Field of Dreams zasliši glas: »If you build it, they will come.« (Kinodvor)

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.