Marcel Štefančič jr.

 |  Mladina 42  |  Kultura  |  Film

Močno me objemi

Serre moi fort, 2021, Mathieu Amalric

zelo za

Vračam se od daleč.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Marcel Štefančič jr.

 |  Mladina 42  |  Kultura  |  Film

zelo za

Vračam se od daleč.

Clarisse (Vicky Krieps) svojima otrokoma, sinu (Sacha Ardilly) in hčerki (Anne-Sophie Bowen-Chatet), pripravi zajtrk, možu (Arieh Worthalter) napiše, kaj vse naj kupi v trgovini, potem pa sede v avto in se odpelje od doma – in se ne vrne več. Brez pojasnila. »Najprej bo mislil, da me ne bo en teden.« Kdor je videl Coppolovo klasiko Deževni ljudje, v kateri dom in neobčutljivega moža na takšen način zapusti obupana, tesnobna, noseča Natalie (Shirley Knight), ve, kaj to pomeni: dovolj ima patriarhalnega reda, ki jo stiska in davi. Toda Clarisse, ki se ji nenehno prižigajo flešbeki, spomini na srečno, skoraj idilično družinsko življenje (živijo nekje na podeželju, v masivni stari hiši, utopično, že kar komunsko), ne odpotuje »nekam«, temveč »nikamor«. Ves čas le kroži in migrira, neprestano se giblje. Zdaj je na cesti, zdaj v baru, zdaj na snegu – v gorah. Zdi se, kot da skuša s tem gibanjem zanikati tisti ustaljeni, fiksni, destruktivni »domačni« svet, pred katerim je zbežala, in prodreti v paralelni svet, utopični »nomadski« prostor, ki je alternativa realkapitalizmu in patriarhatu, toda ta »novi« alternativni svet je tako izmuzljiv, protisloven in nelinearen kot kvantum fantazij o družinski sreči.

Šele v tem vmesnem liričnem »nomadskem« prostoru – med realnostjo in fikcijo, med resničnostjo in imaginarnim, med sanjami in norostjo, med tradicionalno naracijo in eksperimentalno nelogičnostjo, med predpreteklikom in predprihodnjikom – se emocije tako emancipirajo, da postanejo svoj lastni katarzični post mortem, v katerem Modra – ja, ena izmed Treh barv (via Kieslowski) – elegično objame Sautetove Malenkosti, ki so življenje. »Potovanje jemlje čas,« dahne Clarisse, ki – bi hotela dopolniti sinov krik »Mamo si vrgel stran« – kriptično doda: »Domišljam si, da sem jaz odšla.« Kar pa naj vas nikar ne zanese: film Močno me objemi, posnet po drami Claudine Galea, je puzzle z brezhibno fantomsko nitjo. (Kinodvor)

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.