Odrešitve noče, čeprav se mu obeta strašen overdose
V svojem osamljenem, zakotnem stanovanju, iz katerega se ne premakne, se hoče nažreti do smrti
za
Kapitan Ahab. Kit / The Whale, 2022, Darren Aronofsky.
V Ferrerijevi razvpiti Veliki požrtiji, posneti leta 1973, se štirje dobro situirani moški, junaki potrošniške družbe, pilot (Marcello Mastroianni), sodnik (Philippe Noiret), chef (Ugo Tognazzi) in producent (Michel Piccoli), zaprejo v vilo, kjer nameravajo le žreti, žreti in žreti. Vsi so privilegirani, vsi imajo probleme, vsi se bojijo prihodnosti, zato se hočejo nažreti do smrti. Avtodestrukcijo prelevijo v groteskni, dekadentni, morbidni Grand Guignol. Nekaj takega v Kitu solistično stori Charlie (Brendan Fraser), tristokilogramski desperado, učitelj kreativnega pisanja (prek Zooma), ki – žalujoč za svojim fantom, »ljubeznijo svojega življenja« – le še žre, žre in žre. Včasih divje masturbira. V bolnišnico noče, pa čeprav je jasno, da mu odpoveduje srce. Odrešitve noče, pa četudi se mu obeta strašen overdose.
Včasih divje masturbira. V bolnišnico noče, pa čeprav je jasno, da mu odpoveduje srce. Odrešitve noče, pa četudi se mu obeta strašen overdose.
V svojem osamljenem, zakotnem stanovanju, iz katerega se ne premakne (film tudi skoraj ne), se hoče nažreti do smrti. Ker mu do zadnjega infarkta manjka le še nekaj čokoladic (ali pa le še ena divja masturbacija), hoče vsaj enkrat narediti »pravo stvar« – zato se poveže s hčerko (Sadie Sink), ki je ni videl že leta, vse tja od coming outa in ločitve. Domišlja si, da je Melvillov kit, Moby Dick, ki ga mora ubiti. Ja, Charlie – ustavljen, nepremakljiv, zamrznjen – je le citat. A ni le citat Moby Dicka, ampak tudi citat Jabbe the Hutta (iz Vojne zvezd), pa onega grotesknega debeluha, mučenika požrešnosti, ki ga apokaliptični serijski morilec v filmu Sedem nažre do smrti, in kakopak vseh tistih »izgubljenih« holivudskih zvezdnikov (Jennifer Connolly, Mickeyja Rourkea, Natalie Portman in Jennifer Lawrence), za katere je Darren Aronofsky v Rekvijemu za sanje, Rokoborcu, Črnem labodu in Materi naredil to, kar v Kitu naredi za Fraserja – odreši ga in zveliča. Brendan Fraser, ki ga je Hollywood zavrgel (in pahnil v drepresijo, obup, bedne filme ipd.), ponovno vstane. Kot v Bibliji. Kit, posnet po gledališki igri Samuela D. Hunterja, ga s totalno antiholivudskim likom tako transformira, da je spet sprejemljiv za tipične holivudske vloge. To je holivudska verzija transsubstanciacije. Do nove Mumije je le še korak. Tako kot od obsedenosti s hrano do obsedenosti z Bogom. Film je res čudež. (kino)
_uzawd7HDHw
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.