Zevin / Glasbenica, ki ji je z »naredi-sam« pristopom uspel mednarodni preboj
"Ne sme ti biti mar, kaj si bodo mislili drugi, sicer boš morda na stara leta obžaloval, da nisi izkoristil svojega potenciala."
© Uroš Abram
Odkar pomni, v njej kipi neustavljiva želja po ustvarjanju. Čeprav ni imela ne glasbene izobrazbe ne znanja s področja videoprodukcije, se je pred dobrimi tremi leti odločila, da bo posnela svoj prvi komad in ga opremila z videospotom, ki ga bo zrežirala sama. Tako seveda stori še marsikdo, ki se želi v najstniških letih preizkusiti kot glasbenik, a le redkim uspe tako rekoč brez proračuna in brez zaledja izkušene ekipe že pri prvih korakih ustvariti tako profesionalen izdelek, kot je to uspelo Nives Cilenšek, 19-letni Ljubljančanki (rojena je leta 2003), ki igrive hyperpop bangerje ustvarja pod psevdonimom Zevin.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
© Uroš Abram
Odkar pomni, v njej kipi neustavljiva želja po ustvarjanju. Čeprav ni imela ne glasbene izobrazbe ne znanja s področja videoprodukcije, se je pred dobrimi tremi leti odločila, da bo posnela svoj prvi komad in ga opremila z videospotom, ki ga bo zrežirala sama. Tako seveda stori še marsikdo, ki se želi v najstniških letih preizkusiti kot glasbenik, a le redkim uspe tako rekoč brez proračuna in brez zaledja izkušene ekipe že pri prvih korakih ustvariti tako profesionalen izdelek, kot je to uspelo Nives Cilenšek, 19-letni Ljubljančanki (rojena je leta 2003), ki igrive hyperpop bangerje ustvarja pod psevdonimom Zevin.
»Moraš se enostavno lotiti. Če te žene zares močna želja, pač ustvariš, posnameš in izdaš. Ne sme ti biti mar, kaj si bodo mislili drugi, sicer boš morda na stara leta obžaloval, da nisi izkoristil svojega potenciala,« je prepričana.
Bila je torej polna zanosa in odbitih zamisli, potrebovala je glasbenega producenta, ki ji jih bo pomagal uresničiti. Moči sta združila z Jernejem Drnovškom, ki ustvarja pod imenom Dvided21, ta pa se je takoj izkazal kot zares posrečena izbira. Ne zgolj zato, ker je njegova napredno misleča, žanrsko neobremenjena produkcija tako kompatibilna z njenim igrivim pristopom do ustvarjanja in hyperpopovsko risankastim vokalom, temveč v veliki meri tudi zato, ker v studiu delujeta, »kot bi bila skorajda telepatsko povezana«, pravi Zevin. Ko Dvided21 ustvarja inštrumentalne podlage za njene skladbe, mu Zevin pogosto diha za vrat in po domače ubesedi, v kakšno smer naj zavije produkcija. »Na primer tako, da z usti proizvajam neke vesoljske zvokce, kakršne želim imeti v komadu, on pa takoj razume, kaj želim, takoj ve, na katere gumbe mora pritisniti, da bo uresničil mojo vizijo,« pravi pevka.
Dvided21 z Zevin ne sodeluje zgolj pri ustvarjanju glasbe, temveč tudi pri produkciji videospotov. Tako v rokah držita vse vajeti: Zevin sprva poskrbi za konceptualno zasnovo skladbe, napiše besedilo in posname vokal, nato pa se loti tudi produkcije videospota, pri čemer deluje kot scenaristka, režiserka, kostumografka – sama izdela vse, od oblek do nakita –, scenografka in seveda tudi kot glavna nastopajoča. Jernej Drnovšek poskrbi za tehnično izvedbo, od glasbene produkcije do postprodukcije videov, ki navadno vključuje ekscesno količino posebnih efektov in računalniških animacij. Pri vsem tem je najbolj fascinantno dejstvo, da sta na vseh teh področjih samouka in da ustvarjata brez kakršnegakoli finančnega zaledja ali založniške podpore, njuni izdelki pa so videti in slišati kot resnično ambiciozne in visokoproračunske stvaritve, za katerimi stoji gora ljudi in denarja. Na samih snemanjih imata navadno sicer nekaj asistentov, pomagajo jima predvsem prijatelji in pevkina družina. Dobršen del videov sta posnela kar v garaži njenih staršev ali na parkirišču pred njihovo hišo.
Zevin in Dvided21 sta torej tandem, ki pooseblja koncept DIY (»naredi-sam«) produkcije. Zakaj pa je pravzaprav pomembno, da imata vse vidike produkcije sama pod nadzorom? »Že zato, da mi nihče ne more izbrisati videov z YouTuba,« se zasmeji Zevin, a z rahlo grenkim priokusom. S tem namigne na dokaj tragičen pripetljaj, ki ga je zaradi otročje zamere zakuhal beograjski zvezdnik, igralec in pevec Relja Popović. Zevin, dekle bosanskih korenin, ki besedila piše v srbohrvaščini oziroma, kot pravi, v »svoji popačeni verziji balkanskega jezika«, je glasbo in videospote sprva izdajala pri njegovi založbi MADE IN BLKN, s pomočjo katere je že v rosnih letih prodrla na širši mednarodni trg: v povprečju so njeni videospoti na platformi YouTube zbrali okoli dvesto tisoč ogledov. Ker je po srcu nepoboljšljiva šaljivka, je na družbenem omrežju TikTok, kjer je prava regionalna zvezda, v izrazito nedolžni maniri skritizirala Popovićevo jakno, potem ko je ta javno žalil modno opravo neke srbske pevke. Čeprav je šlo za neškodljivo, mimobežno šalo, jo je založnik vzel kot napad nase in čez noč je z YouTuba in pretočnih platform odstranil vse njene izdaje in videe, za katere je trdo garala več let. »Še nikoli se nisem počutila tako grozno kot takrat: nekdo je čez noč brez opozorila uničil nekaj, ki mi pomeni največ,« se spominja.
A Zevin ni pustila, da bi jo to dotolklo. Celoten fiasko je enostavno vzela kot nov začetek: ustvarila je svoj kanal na YouTubu in nanj ponovno naložila vse po krivici izbrisane videe, glasbo pa je začela izdajati v samozaložbi. Tako sta Zevin in Dvided21 na svoja pleča prevzela še založništvo, promocijo in distribucijo. »Zdaj naju ne bo mogel več nihče zafrkavati v glavo,« pravi z zadovoljnim nasmeškom. Sledila so sodelovanja s srbskimi turbotrap zvezdniki Bubo Corellijem in Jalo Bratom, s češkim hyperpop glasbenikom Toyoto Vangelisom in z beograjsko pevko Baby Motorolo, te dni pa pripravljata kratkometražni prvenec, ki ga bo spremljalo pet videospotov; združeni skupaj bodo tvorili kratki film.
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.