Marcel Štefančič jr.

 |  Mladina 11  |  Kultura  |  Film

Krik 6 / Vsi so obsojeni na smrt, nihče jih ne more zaščititi

Serijski morilec je del kulture, ki ga ceni in dela pomembnega – ne more se mu upreti

za +

Manhattan bo moj! Scream 6 (Krik 6), 2023, Matt Bettinelli-Olpin & Tyler Gillett.

Profesorica filma se prek Tinderja dogovori za zmenek v nekem klubu, a moški zamuja. Izgubil se je. Ne najde kluba. Vsaj tako pravi. Potem jo pokliče. Prvič se slišita, a kljub temu jo prek telefona zmami ven, v noč, v ozko uličico – profesorica filma, specialistka za slasherje, gre za glasom popolnega neznanca, ki se nenadoma pojavi pred njo: z masko in nožem v roki. Ghostface! Jasno, razreže jo – obenem jo kakopak tudi osmeši. Specialistka za slasherje, ki ne pozna pravil slasherja – kdo bi jo še hotel gledati? Kdo bi jo pogrešal? Potem tip masko sname. To je njen študent, fen serijskih morilcev, slasherske serije Stab in Argentovih giallov, fetišist, kolekcionar, kompletist, lažni Ghostface – hotel je le videti, kako je, ko zakolješ človeka. Kot bi klal žival, pravi.

Prijatelja, s katerim načrtujeta to kopiranje filmov, najde v hladilniku, sam pa obtiči pred maskiranim neznancem, ki ga razreže – in osmeši. Feni slasherjev so tako bedni kot profesorice filmskih študijev. Ta morilec, pravi Ghostface, si maske ne sname. Dahne le: »Koga brigajo filmi!« In potem krene na križarski pohod – njena tarča je Samantha (Melissa Barrera), hči serijskega morilca Billyja Loomisa (iz prvega, originalnega Krika) in nekdanje dekle serijskega morilca (iz prejšnjega Krika), fena njenega očeta. Samantha, ki ji grozi z razmesarjenjem, razrezom in razfukom (in razkrinkanjem), ima stravmatizirana prijatelja (Mason Gooding) in prijateljico (Jasmin Savoy-Brown), ki sta preživela prejšnji Krik, še bolj pa jo skrbi za mlajšo sestro Taro (Jenna Ortega), ki je prav tako preživela pokol in ki študira v New Yorku, kamor se preseli tudi film (zbogom, Woodsboro!), in ki hoče na vsak način seksati, a ji ne uspe – Sam ji to vedno znova prepreči, kot da bi poznala pravila slasherja, ki seks odsvetujejo: kdor seksa, postane žrtev maskiranega morilca. Neizbežno. Ko zazvoni telefon, vsi otrpnejo – telefon je vedno znak za začetek terorja. Noč čarovnic je, povsod je polno mask, za vsakim vogalom stoji Ghostface, vsak je lahko psycho – Sam se itak piše Carpenter, kot John Carpenter, avtor Noči čarovnic, ultimativnega slasherja.

Franšiza Krik je satirična dekonstrukcija slasherja in groteskna parodija Amerike, dežele nasilja. Ljudje se kar koljejo. Za slavo. Za citat. Za rimejk, reboot, sequel, re-quel. Spomnite se le razvpitih šolskih pokolov, ki vedno znova povsem nedvoumno pokažejo, da je lahko morilec čisto vsak, tvoj brat, ljubimec ali prijatelj, da nikomur ne moreš zaupati, da lahko umre čisto vsak in da nihče ni več varen. Vsak ima spisek ljudi, ki jih hoče pobiti.

A Krik 6 ni le slasher, kakor to tudi ni več le nadaljevanje, temveč franšiza, kar pomeni, da so pravila zdaj drugačna: vse je večje, bučnejše in ekstremnejše kot zadnjič, nihče ni varen, niti maskote same franšize (hej, celo James Bond je umrl!), vsak lahko umre, tudi devica (ali devičnik), nikomur ni mogoče zaupati, ne prijateljem in prijateljicam, ne bratom in sestram, ne ljubimcem in ljubicam, ne policistom in policistkam. Vsi so obsojeni na smrt, nihče jih ne more zaščititi. Serijski morilec je del kulture, ki ga ceni in dela pomembnega – ne more se mu upreti. Psycho pusti pečat in dobi film.

Franšiza Krik je satirična dekonstrukcija slasherja in groteskna parodija Amerike, dežele nasilja. Ljudje se kar koljejo. Za slavo. Za citat. Za rimejk, reboot, sequel, re-quel. Spomnite se le razvpitih šolskih pokolov, ki vedno znova povsem nedvoumno pokažejo, da je lahko morilec čisto vsak, tvoj brat, ljubimec ali prijatelj, da nikomur ne moreš zaupati, da lahko umre čisto vsak in da nihče ni več varen. Vsak ima spisek ljudi, ki jih hoče pobiti. Vsi čakajo, da bo kdo rekel kaj optimističnega, a vsi so del iste zjebane družine. Pričakujte prgišče metafilmskih velikonočnih jajc, replike, vredne citiranja (»Kino je morilska cona«), preobrate preobratov, truizem, da lahko danes preživiš le, če se spoznaš na grozljivke, in namig, da je ubijanje boljše od seksa (pravo penetriranje je penetriranje z nožem!), razkritje, kdo je morilec, pa prepuščam Borutu Pahorju. (kino)

zhz4CWe737w

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.