4. 8. 2023 | Mladina 31 | Kultura | Portret
Nitz / Didžej, producent in organizator, ki krmari med klubsko in ambientalno elektroniko
"Nenehno sem želel viseti v klubu K4, a ker moje finančno stanje tolikšne količine vstopnic nikakor ni dopuščalo, sem s klubom začel aktivno sodelovati, kar mi je omogočilo prosti vstop na vse dogodke."
© Uroš Abram
Tine Vrabič, ki ustvarja pod psevdonimom Nitz, je eden ključnih akterjev ljubljanske podzemne scene. Že dobrih petnajst let je njen nepogrešljivi del – kot didžej, producent in organizator različnih glasbenih dogodkov, klubskih in ambientalnih, v zadnjih letih pa tudi kot pedagog: s polno paro se namreč posveča izobraževanju mladih upov, s katerimi na tedenskih delavnicah deli svoje znanje s področja produkcije elektronske glasbe.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
4. 8. 2023 | Mladina 31 | Kultura | Portret
© Uroš Abram
Tine Vrabič, ki ustvarja pod psevdonimom Nitz, je eden ključnih akterjev ljubljanske podzemne scene. Že dobrih petnajst let je njen nepogrešljivi del – kot didžej, producent in organizator različnih glasbenih dogodkov, klubskih in ambientalnih, v zadnjih letih pa tudi kot pedagog: s polno paro se namreč posveča izobraževanju mladih upov, s katerimi na tedenskih delavnicah deli svoje znanje s področja produkcije elektronske glasbe.
»Kot programski vodja sem imel močen vpogled v to, da scena krvavo potrebuje nove ljudi, saj bi sicer začela stagnirati,« pravi. Tako je začutil poslanstvo vzgoje nove generacije glasbenikov. V prostorih Mladinske postaje Moste je vzpostavil Studio Most, v katerem mladim nadobudnim producentom in producentkam ponuja studijsko infrastrukturo in mentorstvo. »Vsako leto iz razreda potegnemo vsaj dva mlada talenta, ki postaneta zelo aktivna na sceni,« pravi ponosno.
Tudi sam je v svet klubske elektronike pred dobrimi petnajstimi leti (rojen je leta 1987) vstopil kot mladi navdušenec nad rejv kulturo. »Nenehno sem želel viseti v klubu K4, a ker moje finančno stanje tolikšne količine vstopnic nikakor ni dopuščalo, sem s klubom začel aktivno sodelovati, kar mi je omogočilo prosti vstop na vse dogodke,« se spominja. Sprva je na ulici delil letake, pozneje je prevzel celotno distribucijo promocijskih tiskovin, kmalu za tem se je kolektivu pridružil kot vodja izvedbe klubskih večerov, v končni fazi pa je šest let, vse do zaprtja klubov med pandemijo, v K4 deloval kot programski vodja.
Ja, Klub K4 je na njegovi ustvarjalni poti odigral zares pomembno vlogo. Tudi zato, ker je v njem v prvih letih kariere skrbel predvsem za ogrevalne sete, v zgodnjih večernih urah pa si je lahko privoščil vrtenje nekonvencionalnih in eksperimentalnih odvodov elektronske glasbe, ki so sčasoma postali ključen del njegovega avtorskega pečata. V teh letih je ob housu sprva gojil ljubezen do različnih podžanrov avanturistične elektronike, kot sta IDM in dub techno, spogledovati pa se je začel tudi z ambientalno glasbo, ki je postala njegova velika strast.
Že v mladih letih se je na pobudo veterana scene DJ Ulixa pridružil kolektivu Synaptic, čigar sloviti gozdni partiji Chill&Grill so se po Vrabičevi zaslugi vsako leto bolj oddaljevali od rejva in se začeli osredotočati na mirno posedanje na travi ob poslušanju eteričnih zvočnih eksperimentov.
Po dolgih letih prirejanja tovrstnih dogodkov je odkril popoln recept za serviranje meditativne elektronike: v intimnem vzdušju ljubljanskega fundusa rekvizitov Cepelin je prirejal dogodke Ambient Soup, na katerih je poslušalce toplega dronanja še dodatno pogrel s kremno juho. Serija dogodkov se je kasneje prelevila v založbo.
Nitz je lastnoročno soodgovoren za vzpostavitev kulture ambientalne glasbe na naših tleh, ki je sicer res dokaj robna scena, a ni zato nič manj cvetoča. Njene zvoke pri nas širi tudi po radijskih valovih: na Radiu Študent vodi oddajo Senzorama, ki je posvečena eksperimentalni in elektroakustični glasbi, pod okriljem založbe ZARŠ pa vsako leto izda tudi pregledne kompilacije ambientalnih del domačih ustvarjalcev. Kot ambientalni glasbenik redno prispeva tudi k mednarodno nagrajeni cirkuško-akrobatski predstavi Etida za prepariran klavir in vrv, ki jo izvaja performerka Danijela Zajc. Skupaj s harfistko Uršo Preis, ki ustvarja pod imenom rouge-ah, sestavlja tudi elektroakustični dvojec II/III, ki je bil nekoč trojec, v katerem je sodeloval še producent in didžej Evano, a je ta po selitvi v Berlin zasedbo zapustil, iz česar izhaja tudi njeno ime: »Dva od treh«. V Berlin se je zdaj preselila tudi Preisova, a to projekta ni ohromilo: Nitz je svoje sintesajzerje in ritemmašine spakiral v kovček in se odpravil v nemško prestolnico, kjer sta z rouge-ah posnela dolgometražni prvenec, ki pa na izdajo še čaka.
Glasbeni izleti v Berlin mu tudi sicer še zdaleč niso tuji: ambientalna muzika je namreč le ena plat njegovega umetniškega udejstvovanja, saj je Nitz v prvi vrsti (mednarodno uveljavljen) didžej, ki polna plesišča razgibava z mojstrsko zmiksanimi in sila eklektičnimi seti, v katerih najdemo malo morje žanrov, kot so denimo acid, IDM, electro, breakbeat in techno, zadnje čase pa jih močno zaznamujejo nostalgični zvoki devetdesetih. Odkar ga zastopa francosko-nemška agencija Rings of Neptune, veliko nastopa tudi drugod, od Valencie prek Amsterdama do Berlina, kjer se pojavlja v nekaterih vodilnih klubih, kot so Tresor, Club De Visionare, OHM in Hoppetosse.
Ob vsem tem je Nitz tudi neustavljiv organizator klubskih dogodkov: z Evanom in didžejko Nullo v metelkovskem klubu Channel Zero organizira dogodke CLSTRFNK, ki so posvečeni avanturističnim in svobodomiselnim zvokom nabritega elektra, na Metelkovi pa je pred nedavnim že drugo leto zapored sokuriral festival Keep in Mind.
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.