Marcel Štefančič jr.

 |  Mladina 1  |  Kultura  |  Film

Še en gol za zmago

Next Goal Wins, 2023, Taika Waititi

zadržan

Zadnji bodo zadnji.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Marcel Štefančič jr.

 |  Mladina 1  |  Kultura  |  Film

zadržan

Zadnji bodo zadnji.

Ko je nogometna reprezentanca Ameriške Samoe leta 2001 kvalifikacijsko tekmo z Avstralijo izgubila z rezultatom enaintrideset proti nič (najhujši poraz v zgodovini kvalifikacij), so se ji vsi posmehovali. Povsod so vrteli gole s te tekme. Nacija je šla skozi več kot le pet faz žalovanja.

Vratar Nicky Salapu je postal globalni vic, Ameriška Samoa pa globalni otrok – o nogometu »tam« nimajo pojma! Jasno, to je bila tekma, ki je klicala ekranizacijo – in Še en gol za zmago, sicer posnet po istoimenskem dokuju iz leta 2014, je natanko to: »inspirativni« film o skupini simpatičnih, odbitih, deprivilegiranih outsiderjev, ki hlepijo po odrešitvi – po tem, da bi na kaki tekmi dosegli vsaj en gol, ali pa da bi izgubili le za deset ali petnajst golov (pač v slogu Ledene steze, v kateri zmago za jamajško ekipo v bobu predstavlja že to, da preživi spust po olimpijski stezi). Odrešitelj je kakopak tujec, genialni belec, evropski trener (Michael Fassbender), ki tudi sam potrebuje odrešitev ( jezen, zapit, zavožen ipd.), nogometna reprezentanca je kakopak »družina«, vsi predsodki se stalijo, Jaiyah Saelua (Kaimana) postane prvi transpolni nogometaš, ki nastopi v kvalifikacijah za svetovno prvenstvo, Nicky Salapu dobi priložnost, da se iz bedaka prelevi v junaka, vse je tako patetično predvidljivo, da deluje kot emocionalno izsiljevanje (predvidljivejši in bolj emocionalno kičasti so le še filmi o »božičnem duhu«), Taika Waititi pa Samoance tako samozadovoljno karikira in infantilizira, kot da bi se skušal pokloniti holivudski eksotizaciji tretjega sveta. (kino)

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.