Luka Volk

 |  Mladina 24  |  Kultura

Nova razstava Mladininega fotografa Boruta Krajnca

Snubitev, fototermin

Fotografija iz serije Snubitev, fototermin: Obisk komisarja za širitev EU Günterja Verheugena in predsednika evropske komisije Romana Prodija pri slovenskem premieru Antonu Ropu pred referendumom za vstop v EU, Brdo pri Kranju 7. marec 2003

Fotografija iz serije Snubitev, fototermin: Obisk komisarja za širitev EU Günterja Verheugena in predsednika evropske komisije Romana Prodija pri slovenskem premieru Antonu Ropu pred referendumom za vstop v EU, Brdo pri Kranju 7. marec 2003
© Borut Krajnc

V ljubljanskem projektnem prostoru Aksioma bo med 19. junijem in 3. julijem na ogled nova razstava dokumentarnega fotografa in fotoreporterja Boruta Krajnca, dolgoletnega fotografa Mladine, poimenovana Snubitev, fototermin. V ospredje postavlja ključne trenutke dogovarjanj in pogajanj, nasmihanja, podajanja obljub in snubitve, skratka trenutke, posnete pred več kot dvema desetletjema ob vstopanju Slovenije v Evropsko unijo.

Med naslovom razstave in samimi fotografijami je moč zaznati satirično noto, ki se poigrava z analogijami med političnimi procesi in tradicionalnimi običaji snubljenja. »Krajnc svoje delo kontekstualizira prek gest in simbolov snubitve, ki jih lahko razumemo v prispodobah pogajanja glede ’dote’, ’predporočnih in poporočnih zaobljub’ in vseh različnih možnih načinov dvorjenja. Fotografske interpretacije političnih srečanj iz preteklosti so tako prikazane tudi skozi prizmo absurdnosti in ironije, ki jo najdemo v običajih ’snubljenja neveste’,« ob razstavi zapiše kurator Adrijan Praznik. »Subtilna kritika političnih obljub, pogajanj in protokolarnih ritualov poudarja neskladje med resnostjo političnih procesov in njihovo pogosto banalno naravo.«

Fotografije pa niso samo zgodovinski zapis nekega časa, ne gre zgolj za zamrznjeni trenutek; ponujajo priložnost, da ob spominih na tisti čas premislimo, koliko tistega, o čemer smo tedaj sanjali, danes v resnici živimo. Smo z vstopom v EU res zaživeli evropske sanje?

»Pred 20 leti, in še pred tem, ko so snubili kandidatke za svoj klub, se je zdela Evropa sladka kot med,« v spremljajočem strokovnem prispevku o razstavi zapiše zunanjepolitična novinarka časnika Delo Saša Vidmajer. »Ker so bila pričakovanja velika, je bilo razočaranje še večje. Z verigo kriz 21. stoletja, začele so se z mednarodno finančno in dolžniško krizo leta 2008, je bilo optimizma konec.«

Gledali smo zvijanje rok Grčiji, oblast so prevzeli Bruselj, Frankfurt, Berlin, sesul se je mit o blaginji EU in komunitarni solidarnosti, našteva Saša Vidmajer. »S tako imenovano migrantsko krizo in žico na mejah je izginila še zadnja iluzija o demokratičnih standardih, človekovih pravicah, spoštovanju mednarodnega prava in univerzalni enakosti.« Podnebna katastrofa, pandemija, vojna v Ukrajini in genocid v Gazi ... »Zavedanje, da Evropska unija ni več sposobna reševati kriz, kakor jih niso sposobne reševati niti nacionalne države, da bruseljske institucije niso zmožne poiskati konstruktivnih rešitev na nobeno od žgočih vprašanj, je omajalo zaupanje javnosti in naredilo desne populizme še privlačnejše.«

O tem, koliko obljub je bilo danih in koliko prekršenih (ali samo danih s figo v žepu), koliko nasmehov in rokovanj lažnih in zlaganih, koliko sanj porušenih, bodo lahko obiskovalci kontemplirali ob fotografijah Boruta Krajnca že prihodnji teden. Otvoritev razstave bo 19. junija ob 19h v galeriji Aksioma, projektni prostor.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.