Gregor Kocijančič

 |  Mladina 26  |  Kultura  |  Plošča

Bladee: Cold Visions

2024, Trash Island

+ + +

Po dolgem obdobju širjenja žanrske palete se je Bladee vrnil h koreninam in tako ustregel hordam zvestih fenov.

Po dolgem obdobju širjenja žanrske palete se je Bladee vrnil h koreninam in tako ustregel hordam zvestih fenov.
© arhiv založbe

Bladee, cloud rap vizionar, modna ikona, (post)internetni zvezdnik, protagonist vplivnega kolektiva Drain Gang in ustanovitelj založbe Trash Island, je za 30. rojstni dan izdal epsko zbirko 30 komadov, s katero je ustregel hordam zvestih fenov, ki ga spremljajo že od začetka ustvarjalne poti.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Gregor Kocijančič

 |  Mladina 26  |  Kultura  |  Plošča

+ + +

Po dolgem obdobju širjenja žanrske palete se je Bladee vrnil h koreninam in tako ustregel hordam zvestih fenov.

Po dolgem obdobju širjenja žanrske palete se je Bladee vrnil h koreninam in tako ustregel hordam zvestih fenov.
© arhiv založbe

Bladee, cloud rap vizionar, modna ikona, (post)internetni zvezdnik, protagonist vplivnega kolektiva Drain Gang in ustanovitelj založbe Trash Island, je za 30. rojstni dan izdal epsko zbirko 30 komadov, s katero je ustregel hordam zvestih fenov, ki ga spremljajo že od začetka ustvarjalne poti.

V zadnjih letih je avtor namreč močno razširil žanrsko paleto, pri čemer se je kar nekajkrat spotaknil ob svoje ambicije – na plošči Psykos se je letos v tandemu z večnim pajdašem Yung Leanom preizkusil v svojevrstni interpretaciji dreampopa in postpunka, predlani se je na albumu Spiderr spogledoval z estetiko UK-drilla in ambientalnega popa, isto leto je v odličnem sodelovanju z enigmatičnim Eco2K-jem ponudil edinstveno interpretacijo synthpopa –, zdaj pa se odločno vrača k estetiki (post)trapovskih korenin, ki jo je tokrat navil do enajstke ter posnel svojo daleč najudarnejšo, najglasnejšo, najhrupnejšo in najdaljšo ploščo doslej. Hkrati gre za najtemačnejši, in kot namiguje naslov, najhladnejši studijski izdelek v njegovem opusu, saj se tokrat močno oklepa estetskih prvin priljubljenega rage rapa. Je pa to zaradi tega verjetno najmanj »oprana« in najmanj hipnotična izdaja v avtorjevem katalogu, a Bladee (oziroma njegovi producenti) odsotnost značilne eteričnosti učinkovito nadomesti z zares konjskim odmerkom distorzije.

Vsekakor je prednost plošče tudi to, da razglašeni slavček Bladee tokrat manj poje in več rapa. Čeprav ni najbolj vešč rimoklepač na sceni, daleč od tega, a po svoje je čar njegovega rapanja ravno v (namerno) okornih flowih in osnovnošolskem slogu rimanja, predvsem pa v absurdnih, nihilističnih, ljudomrznih in pogosto duhovitih besedilih, katerih metaforične pomene je navadno skorajda nemogoče razvozlati in so do zadnjega verza nabita z ironičnimi popkulturnimi in internetnimi referencami.

Ta razsežnost Bladeejevega ustvarjanja pride na plošči Cold Visions najbolj do izraza pri komadih, ki jih je posnel v sodelovanju z nabritim Yung Leanom, izvirnim trapovskim ambasadorjem švedskega podeželja, teh pa k sreči ni malo. Tudi onkraj Leana je Bladee za novo, nostalgično ploščo angažiral same stare znance, skorajda vse protagoniste vplivne skandinavske cloud rap scene, kot so Young Sherman, Whitearmor in Thaiboy Digital, poleg tega na plošči najdemo tudi sodelovanje z legendarnim ameriškim raperjem sickboyrarijem (znanim tudi kot Black Kray) in Skrillexom.

Skratka, Cold Visions je korak (nazaj) v pravo smer, a ploščo pri tolikšni množici komadov, ki so si med seboj izrazito podobni, bremeni zares zajetna količina odvečnega polnila. Če bi jo avtor skrajšal na polovico ali celo na tretjino, bi lahko bila odličen izdelek, zdaj pa je enostavno prenapihnjena in tako monotona, da se je dokaj težko prebiti do konca.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.