24. 10. 2024 | Kultura
Tokratni Plaktivat se zavzema za kulturo
TAM-TAM Inštitut razpisuje mednarodni družbeno odgovorni natečaj z namenom opomniti na pozitiven vpliv kulture na družbo in posameznika.
Do 22. novembra so odprte prijave na 17. Plaktivat – mednarodni natečaj, ki vabi k ustvarjanju mestnih plakatov in spodbuja k pozitivnim premikom v družbi. V tokratni seriji natečaja se TAM-TAM inštitut zavzema za kulturo in s tem povezanim zavedanjem o njenih pozitivnih vplivih. Zanimanje za kulturo namreč v zadnjih letih upada, kar se lahko že čez nekaj let odraža v pomanjkanju številnih pozitivnih lastnostih družbe.
Odnos družbe do kulture se začne v nas samih. Z njenim odkrivanjem namreč spoznavamo tudi sebe. Izzove nas, da se soočimo tudi z manj prijetnimi temami ter tako izoblikujemo in občasno celo preoblikujemo osebna mnenja. Posledično nam pomaga pri boljšem izražanju lastnih čustev, kar je izjemnega pomena tudi pri vzpostavljanju novih in utrjevanju obstoječih medosebnih vezi. Slednje pa ni le individualna izkušnja – s kulturo se ohranja tudi srčni utrip našega skupnega razumevanja sveta in vrednot ter se prevaja v družbeno sprejemljive normative v vseh sferah javnega prostora.
Zavedanje pomena kulture upada. Eden pomembnejših pokazateljev je tudi raziskava o zmanjšanem številu kulturnih dogodkov in obiska v Sloveniji, ki še vedno ne dosega številk izpred epidemičnih časov, čeprav že pred tem stanje ni bilo rožnato. Na odrih slovenskih kulturnih ustanov so v letu 2023 izvedli 24.154 prireditev. Ogledalo si jih je več kot 3,9 milijona obiskovalcev ali 12 % manj kot leta 2019.
Letošnji Plaktivat apelira na vse, ki se premalo zavedajo pozitivnega vpliva kulture in potrebujejo spodbudo za odkrivanje njene raznovrstnosti ter jih opogumiti k raziskovanju kulture skozi vse leto. Zgodovinski pomen kulture kot gradnika slovenske identitete je v očeh javnosti obeležen predvsem na kulturni dan 8. februarja. Slednji naj bi bil vrhunec dogajanja in ne edini stik splošne javnosti s kulturo.
Natečaj je namenjen vsem grafičnim ustvarjalcem, tako samostojnim oblikovalcem kot agencijam, ki želijo soustvarjati skupni življenjski prostor. Vse potrebne informacije so zbrane na spletni strani, brezplačna prijava del pa poteka na spletnem obrazcu do 22. novembra 2024.
Nad vsemi prispelimi deli bosta tudi letos skrbno bdeli dve strokovni komisiji. V osrednji kategoriji Plaktivat, kjer bo Oblikovalski studio AA letos zastopal Aljaž Vesel, bodo dela ocenjevali: Peter Zabret, kreativni direktor, Internavti – predsednik ocenjevalne komisije, Julija Somrak, kreativna direktorica, DROM agency, David Fartek, umetniški direktor, ArnoldVuga, Nina Vrhovec, ilustratorka in oblikovalka, Multipraktik studio, Špela Drašlar, umetniška direktorica, Saatchi&Saatchi, Aljaž Vesel, oblikovalski studio AA in Tomaž Drozg, TAM-TAM.
Strokovna komisija v kategoriji Sveža kri, ki je namenjena dijakom in študentom, letos ostaja nespremenjena: Tomato Košir, oblikovalec – predsednik žirije Sveža kri, Sara Sešlar Naraks, DROM agency, Lucija Rosc, vizualna umetnica, Gašper Uršič, Ginetta in Mina Fina, Grupa Ee.
Zmagovalni plakat natečaja v osrednji kategoriji bo natisnjen in javno objavljen na 500 plakatnih mestih TAM-TAM, zmagovalni plakat študentske kategorije pa na 20 plakatnih mestih TAM-TAM.
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.