Uredništvo

 |  Kultura

O odnosih do družbenih struktur moči

Premiera plesne predstave Umetnost preživetja v režiji Inana Svena Du Swamija

© Claudi Sovre

V Mini Teatru bo, danes ob 20.00 premiera plesne predstave Umetnost preživetja v režiji Inana Svena Du Swamija. Predstava pod drobnogled vzame zgodbo, ki je pod drobnogled vzela drugo zgodbo in nadaljuje tisočletno človeško tradicijo lokaliziranja, rekontekstualiziranja in iskanja novega, morda celo boljšega znotraj že obstoječega.

Nastala je po o motivih kratke zgodbe Tisti, ki ostanejo in se borijo afrofuturistične avtorice N.K. Jemisin. Jemisin jo je napisala kot odgovor na presenetljivo obskurno štorijo sicer svetovno znane znanstvenofantastične pisateljice Ursule K. Le Guin, ki nosi naslov Tisti, ki zapustijo Omelas. Obe avtorici raziskujeta, koliko si je človeštvo sposobno predstavljati utopijo.

Medtem ko Le Guin sugerira, da si občo lepoto in dobroto lahko zamišljamo samo, če je nekje prisotno tudi trpljenje, in da se ljudje raje sami umaknemo, če se s sistemom ne strinjamo, kot pa da bi ga poskušali spremeniti, zgodba Jemisin implicira, da utopije pravzaprav ni, so zapisali vi Mini Teatru.

"Zanima me, kako ostati nekonformen v odnosu do nekih družbenih struktur moči. To se nanaša tudi na tiste najmanjše strukture, kot so na primer družinska celica, kjer je hierarhija zelo jasno vzpostavljena, na nek slovenski, umetniški prostor in pa nenazadnje tudi širše, v nekem globalnem prostoru. Dostikrat preživetje zahteva tišino. Želim si, da bi naslednjim generacijam omogočili dovolj varen prostor za svobodno mišljenje in pa svobodo govora v tistem res pravem pomenu."

Inan Sven Du Swami,
režiser

Kot so dodali, zgodba Jemisin, ki je globoko zakoreninjena v specifični kontekst s sistemskim rasizmom prepojenih ZDA, vendarle odzvanja tudi pri nas. Kakšne utopije si lahko predstavljamo in kaj je družba pripravljena storiti za utopijo? Kje je tisto zlato ravnotežje med svobodo govora in sovražnim govorom? Ga sploh lahko vzpostavimo - in ohranjamo? Ali pa je razmišljanje o utopijah utopično? V svetu, kjer so nekatera znanja usodna, preživetje zahteva tišino - bo naslednja generacija povzdignila glas ali padla pod breme preteklosti?

O tem, kaj je za njega Umetnost preživetja, je režiser Inan Sven Du Swami povedal, da je Umetnost preživetja zanj mogoče bolj vprašanje kot pa nekaj, na kar ima jasen odgovor. "Zanima me, kako ostati nekonformen v odnosu do nekih družbenih struktur moči. To se nanaša tudi na tiste najmanjše strukture, kot so na primer družinska celica, kjer je hierarhija zelo jasno vzpostavljena, na nek slovenski, umetniški prostor in pa nenazadnje tudi širše, v nekem globalnem prostoru. Dostikrat preživetje zahteva tišino. Želim si, da bi naslednjim generacijam omogočili dovolj varen prostor za svobodno mišljenje in pa svobodo govora v tistem res pravem pomenu," je še povedal.

V predstavi nastopajo Mojca Špik, Tadej Pišek, Tines Špik in Anamaria Bagarić.

Pod prevod, priredbo in dramaturgijo se podpisuje Zala Mojca DeLyria, oblikovanje scenografije pa Larisa Kazić, Inan Sven Du Swami in Anže Bizjak. Kostumograf je Claudi Sovre, skladatelj Martin Vogrin, koreograf Branko Potočan+. Svetlobo je oblikoval Andrej Petrovčič.

Inan Sven Du Swami je leta 2019 na Sigmund Freud fakulteti diplomiral iz psihoterapevtske znanosti. Na zavodu Lezarti'cirque v Švici je študiral sodobno partnersko akrobatiko in fizični teater v tandemu z Mojco Špik. Za predstavo En K te gleda je leta 2023 prejel kolektivno Borštnikovo nagrado. Predstave, v katerih sodeluje, gostujejo na različnih festivalih doma in v tujini ter prejemajo številne nagrade, kritike in objave.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.