13. 1. 2025 | Kultura
»Bogati še naprej bogatijo, revni drsijo globlje v revščino«
IZJAVA DNEVA
"Na številke se spoznam, ker vodim glasbeno založbo, ne zaradi svojega ustvarjalnega dela. Pri Spotifyu so lani sklenili, da ne bodo plačevali nobenega honorarja za predvajanost za pesmi, ki imajo manj kot tisoč predvajanj. Zaradi tega novega ukrepa so morali razkriti številke poslušanosti in izkazalo se je, da več kot devetdeset odstotkov pesmi ne doseže praga tisočih predvajanj. Platforme demokratizirajo v smislu, da lahko nanje vsak naloži svojo glasbo. Vprašanje pa je, ali bo to glasbo kdo slišal. Algoritem v ospredje potiska mainstreamovski pop. Struktura Spotifya in drugih pretočnih platform je odraz poznega kapitalizma – en odstotek pesmi dobi 95 odstotkov predvajanj. Bogati še naprej bogatijo, revni drsijo globlje v revščino; vse skupaj res ni pozitiven model."
"Seveda obstaja tudi protiargument. Pred časom sem šel v Zagreb na koncert nikoli pretirano slavnega glasbenika, ki ga poznam še iz zgodnjih devetdesetih. V občinstvu je bilo kakih dvesto ljudi, in presenetilo me je, da so bili večinoma mladi, pa so poznali vse pesmi. Jasno, da je to mogoče samo zaradi pretočnih platform. Če bi lahko do te glasbe prišli samo na CD-jih in LP-jih, je preprosto ne bi poznali. Tako da obstajajo plusi in minusi."
(Glasbenik Chris Eckman o tem, da zdaj niso več samo velike založbe tiste, ki določajo, do kakšne glasbe bomo imeli dostop ter okusa ne krojijo več radijske postaje in glasbene revije, ampak pretočne platforme; v intervjuju na MMC RTV Slovenija)
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.