Marcel Štefančič jr.

 |  Mladina 6  |  Kultura  |  Film

Hočete videti film, ki dela vse, da se mu ne bi mogli upreti?

Film, ki uživa v svoji zlobi in svojem suspenzu 

zelo za

Kapitalizem ljubezni. Sopotnica (Companion, 2025, Drew Hancock). 

Imate radi lucidne, inteligentne, kinetične filme? Hočete videti tak film? Film, ki dela vse, da bi v njem uživali? Film, za katerega nočete, da vam ga kdo vnaprej pokvari? Film, pred katerega morate stopiti goli in bosi, brez vpogleda v napovednike in promocijske materiale? Hočete videti film, ki je totalno in kompletno na vaši strani? Film, ki vas hoče zapeljati? Film, ki se hoče igrati? Film, ki ni le rutinski in šablonski? Film, ki šablono – če nanjo že ravno naleti (in le kako v tem nasičenem, preigranem svetu ne bi!) – pošlje k vragu in ki to stori zdaj sarkastično, zdaj satirično, zdaj groteskno, toda v vseh primerih neusmiljeno? Hočete videti film, ki brezmejno uživa v svoji delikatni napetosti, svojem grozljivem naponu, svojem znanstveno-fantastičnem pritisku, svoji trilerski tenziji? Film, ki dela vse, da se mu ne bi mogli upreti? Film, ki je poln preobratov, komplikacij, skrivnosti in žmohta zeitgeista? Film, ki uživa v svoji zlobi, svojem suspenzu – in svojem espriju? Potem vam ne bom preveč pripovedoval in razkrival, ampak bom rekel le: perfekten fant (Jack Quaid Star) v supermarketu (kje pa?) sreča perfektno punco (Sophie Thatcher), tako da med njima naglo klikne, in ko sta že par, se s prijateljicami in prijatelji odpravita na bajni vikend, kjer na 101 način izkusita, zakaj je veliki francoski psihoanalitik Jacques Lacan rekel, da »spolno razmerje ne obstaja«.

Ljubezensko razmerje ni nikoli uravnoteženo, partnerja nimata nikoli enakih fantazijskih okvirjev, romantični šarm je vse preveč naštudiran in toksičen.

Ljubezensko razmerje ni nikoli uravnoteženo, partnerja nimata nikoli enakih fantazijskih okvirjev, romantični šarm je vse preveč naštudiran in toksičen, občutek »zamenljivosti« ubija mir, pravila so grožnje, čustva so le žanrske distrakcije, v tistem »ljubim te« vedno nekaj umre, ljubezen je vedno boj za preživetje, tem bolj zdaj, ko ljubezen doživlja novo komodifikacijo in postaja le še vrtoglavica črne luknje algoritmov, brutalne seksualne tehnologije, umetne inteligence, postresnične nekritičnosti in neoliberalne agresivnosti. Kako jima je ime? Boste že videli. Film se začne z njeno nepozabno, antologijsko, nenadjebljivo repliko, ki vas bo nadvse presenetila. A jo bom zamolčal. Zakaj bi vas z njo jaz presenečal? Naj vas z njo preseneti film. To je replika, ki si jo zasluži. (kino)

SB2l5ZvKHGs

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.