The Return
Uberto Pasolini, 2024
zadržan +
Grški pacient.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
zadržan +
Grški pacient.
»Trojo smo požgali do tal in plamene pogasili s krvjo,« pravi utrujeni, razpadli, osupli Odisej (Ralph Fiennes), ko se po mnogih letih z vojne, ki ste jo videli v Petersenovi Troji, vrne domov, na Itako. Penelopa (Juliette Binoche), njegova žena, ga ne prepozna, sin Telemah (Charlie Plummer) ga išče, nasilni snubci, ki bi radi prevzeli Itako in bogastvo, pa hočejo, da ga vsi skupaj pozabijo, toda vemo, da sam Odisej – odsotni oče, vagabundski mož, freudovski simptom, grški pacient – ni izgubil grifa in da bo slej ko prej napel lok.
Tole je ekranizacija zadnje tretjine Homerjeve Odiseje, toda Odisejevo furijozno maščevanje, njegovo bruhanje puščic, izgleda zelo šekspirjansko – kot bi gledali Macbetha, začinjenega z vnemo gladiatorskega Maximusa in gnevom lokostrelskega Ramba. Brez božjih vmešavanj. Če Rambo in Maximus nista potrebovala božje pomoči, je tudi Odisej, ki se ne boji nobene dileme in nobene brazgotine, ne potrebuje. Mit zadošča. In mit slavi možatost, žensko zvestobo in monarhijo. Je pa tole lepa priložnost za utrjevanje snovi v času, ko Christopher Nolan pripravlja integralno verzijo Odiseje – s Kiklopi, čarovnico Kirko, Hadom, sirenami, nimfo Kalipso, Scilo in Karibdo. Kar bo nekaj za sedanje fantazijske čase. (VOD – Amazon Video, Apple TV, Fandango ipd.)
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.