Marcel Štefančič jr.

 |  Mladina 16  |  Kultura  |  Film

Srhljiva sporočila

Drop, 2025, Christopher Landon

za

Si za dejt?

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Marcel Štefančič jr.

 |  Mladina 16  |  Kultura  |  Film

za

Si za dejt?

Sodobne »tinderske« tehnologije ti omogočijo, da takoj prideš do zmenka, toda ko prideš na zmenek, ni tam nikogar. To se rado zgodi. V Srhljivih sporočilih – Nočnem letu v deluxe restavraciji – pa se zgodi ravno nasprotno: Violet (Meghann Fahy), sicer vdova, pride na prvi zmenek, ki so ji ga zagotovile nove tehnologije, tam pa potem dobi več, kot je iskala. Ali bolje rečeno: v grozi ugotovi, kakšen triler – kakšen toksičen vrtinec treme, emocionalne napetosti, manipulacij, tesnobe, nelagodja, strahu, terorja, nevarnosti, zlorabe, nemoči – je ljubezen. Ko namreč v nebotični restavraciji končno udobno sedi s Henryjem (Brandon Sklenar), ležernim fotografom, ki dela za čikaškega župana in s katerim je bila zmenjena (perfect match, heh), začne dobivati srhljiva sporočila – nekdo ji daje digitalne napotke (digitalne »drops«, digitalne meme), kaj naj počne Henryju. Jasno, ukazi – »izzivi« – se stopnjujejo, radikalizirajo, ekstremizirajo.

Violet mora pristati na mučno, zapleteno, labirintno igro – v nasprotnem primeru se bodo neznanci znesli nad njenim petletnim sinkom (Jacob Robinson) in njeno sestro (Violett Beane). In jasno, nove tehnologije kriminalcem omogočijo, da so povsod hkrati – in da imajo Violet, ki ne sme iz restavracije in ki ne more na policijo in ki ne sme nikogar poklicati in ki se mora delati, kot da je vse v najlepšem redu, pod absolutnim in totalnim nadzorom. Tako so se bad guys v Badhamovem trilerju Nick of Time igrali z Johnnyjem Deppom, ki je moral umoriti kalifornijsko guvernerko – v nasprotnem primeru bi bil ob hčerkico. Srhljiva sporočila so digitalni torture porn (ne brez pridiha žanrskega seksizma, ki zapoveduje kaznovanje »promiskuitetnih« žensk), ekspresivna obdukcija neskončnega potenciala Velikega brata, paranoidna najava avtoritarne, totalitarne družbe, v kateri je treba kafkovsko slediti norim, povsem iracionalnim ukazom, pravilom in zakonom ter brezpogojno kapitulirati, in metafora polariziranosti in militariziranosti družbe, v kateri so vsi sumljivi, potencialni morilski troli – gostje, natakarji, hostese, pianist, priletni par na zmenku. Vprašanje je le, ali se bosta Violet in Henry ujela – in ali bosta vso to ljubezen preživela? Ljubezen je smrtno nevarna. (kino)

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.