2. 10. 2008 | Mladina 40 | Kultura | Film
Kansas City
Robert Altman Jennifer Jason Leigh, Dermot Mulroney, Steve Buscemi
Robert Altman, kralj sedemdesetih (M*A*S*H, Nashville, Privatni detektiv, Kvartopirec in prostitutka, Igralec, Kratke zgodbe, Buffalo Bill in Indijanci), ki je umrl pred dobrim letom in pol, se je rodil v Kansas Cityju. In tole je njegov hommage temu mestu, v katerem se jazz (via Joshua Redman, Craig Handy, Cyrus Chestnut, Kevin Mahogany, James Carter in Geri Allen), rasna politika, demokratska stranka, trilerska korupcija, noir atmosfera, depresija, brutalni gangsterizem, cinični množični mediji in ameriški sen leta 1934 - na dan predsedniških volitev - zlijejo v tipično ameriško katastrofo, groteskno grimaso zgodovine. Amarcord sreča Nashville. V ospredju je Blondie O'Hara (Jennifer Jason Leigh), fanica Jean Harlow, ki naredi hudo napako: ko njenega moža Johnnyja (Dermot Mulroney), ki oropa nekega hazarderskega črnskega biznismena, zgrabijo gangsterji, ki jih vodi Harry Belafonte, naredi vse, da bi ga rešila, ker pa iz tega ni nič, sklene, da bo ugrabila ženo lokalnega političnega veljaka (Michael Murphy). Njena kalkulacija je preprosta: on mi bo pomagal vrniti moža, jaz bom njemu vrnila ženo! Ne bi smela verjeti filmom. S tem namreč sproži le val, ki presega njene mentalne in logistične zmogljivosti, kar je seveda lepa priložnost, da Altman pokaže, da je vsak posameznik le mreža povezav, ki čakajo, da se prelevijo v kroglo. To je pač svet, v katerem se ne moreš več pogovarjati s sabo in v katerem vedno izvoliš le tega, ki je že izvoljen. »This is America, lady!«
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.