Marcel Štefančič, jr.

 |  Mladina 43  |  Kultura  |  Film

Pokrajina št. 2

Vinko Möderndorfer, 2008

/media/www/slike.old/mladina/kinopokrajina.jpg

 

Zadnji sprehod sil kontinuitete.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Marcel Štefančič, jr.

 |  Mladina 43  |  Kultura  |  Film

/media/www/slike.old/mladina/kinopokrajina.jpg

 

Zadnji sprehod sil kontinuitete.

Pokrajina št. 2 je triler, ki je približno tako napet kot kaka gledališka predstava, obenem pa je prežgan s humorjem, ki zveni tako, kot da bi bil na hitro uvožen, recimo iz kakega Schulmädchen-Reporta, in s seksom, ki ni niti seksi niti urgenten, kaj šele kontroverzen, ampak tabloiden - to je tudi edina točka, v kateri se najde s samim filmom, ki s tabloidnostjo maha tako neutešljivo kot Marko Mandić s tičem. Subtilnost ni ravno forte tega filma. Niti to niso emocije, ki jih zlaga tako sejmarsko, tako trivialno in tako deusexmachinsko kot telenovele. Film, ki ni kompleksen niti v svoji trivialnosti niti v svojem listanju po slovenski pop demonologiji, bo imponiral predvsem desnim tabloidom, ki se bodo strinjali s »sporočilom«, da so Slovenci žrtve »nespravljene« in »neodrešene« preteklosti, ki noče stran, in da so tisti, ki so zrežirali povojne poboje, še vedno pripravljeni hladnokrvno pobiti vse, ki bi jim prišli na sled, magari nehote, tako kot oba mala, nepomembna, patetična vlomilca, Polde (Janez Hočevar) in njegov nagonski vajenec (Mandić), razceljen med dve bejbi, »mamo« (Barbara Cerar) in »kurbo« (Maja Martina Merljak). Ko namreč vlomita v hišo razpadajočega, nekoč vsemogočnega Generala (Janez Škof), ki ščije v cevko, ima Sergej predolgo roko: ob dragoceni umetnini, Pokrajini št. 2 (hja, stari partijci imajo na stenah slike povojnih pobojev), ki naj bi jo prodala nazaj Generalu, ukrade tudi denar, en passant - in povsem nevede - pa še tajni dokument, okej, direktni ukaz za povojne poboje, tako da postane Slovenec, ki je preveč vedel. General, ki hoče dokument nazaj, najame mrkega, vsevednega, vsevidnega, vsepovsodnega, spolno zatrtega »južnjaka« (Slobodan Ćustić), eks oficirja JLA, ki je v tem filmu - ironično - edini, ki ve, kaj počne. Še celo njegove eksekucije, formatirane kot abortusi, funkcionirajo kot dokaz, da ni »silam kontinuitete« nič svetega. Niti »svetost življenja«. To, da »južnjak« pobija ljudi, ki so običajno na muhi desnice (geji, samske ženske, deviantne ženske ipd.), pove vse o filmu, ki je mentalno tako evakuiran kot ljubljanske ulice, na katerih se vedno nahaja le tisti človek, ki ga junak po scenariju mora srečati.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.