Marcel Štefančič, jr.

 |  Mladina 49  |  Kultura  |  Film

Snemaj!

[REC], 2007 Jaume Balagueró & Paco Plaza

za +

Snemaj!

Snemaj!

Karantena.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Marcel Štefančič, jr.

 |  Mladina 49  |  Kultura  |  Film

za +

Snemaj!

Snemaj!

Karantena.

Gasilska postaja v Barceloni dobi obisk: TV ekipo, ki hoče posneti reportažo o življenju gasilcev, ki pa reporterki (Manuela Velasco) takoj povejo, da večino svojega časa opravljajo le povsem banalne, vsakdanje, rutinske reči. Če bi reporterka gledala filme, bi lahko vedela, da so požare zadnje čase zasenčili izbruhi raznoraznih virusov, ki ljudi spreminjajo v zombije ali pa kvazizombije. In natanko to se zgodi, ko gasilci pridrvijo v staro, dehidrirano stanovanjsko stavbo, iz katere je prišel klic na pomoč: vojska stavbo zaplombira, tako da ne more nihče več ven - v stavbi pa začnejo TV ekipo, policaje in stanovalce terorizirati in žreti zombiji oz. kvazizombiji, mutantski produkti fatalnega virusa. Ker je film posnet v »realnem času« in ker vidimo le to, kar skozi svojo digitalko vidi panični, nervozni TV snemalec (Pablo Rosso), nikoli ne vemo, kaj preži onstran vidnega polja, zato pošastno in srhljivo postane vse tisto, česar ne vidimo, še toliko bolj, ker nikoli ne vemo, kdo je original in kdo le rimejk - kdo je torej človek in kdo le kanibal. Tu ni fair-playa. Snemaj! je kakopak španski šoker, briljantni original, po katerem je Hollywood posnel Karanteno. Včasih se zdi, da je bil rimejk posnet pred originalom. Originali vse težje »dokažejo«, da so originali - da so bili torej posneti pred svojim rimejkom. Originali in rimejki se gnetejo za primat, kar sta lepo pokazala tudi šokerja Snemaj! in Karantena, španski original in h'woodski rimejk, ki sta k nam prišla sočasno. Toda sočasno sta prišla na redni spored, pred tem pa sta imela tudi posebne angažmaje - Karantena je debitirala na maratonski noči grozljivk v Kinodvoru (zadnja oktobrska noč), film Snemaj! pa je debitiral na LIFFu. Ergo: Karantena je prehitela film Snemaj!. Rimejk je prehitel original. Še dodatna komplikacija: film Snemaj! na redni spored ni prišel v CD, ki ga je odkupil, ampak v Kinodvor, kjer je debitirala Karantena, ki na redni spored ni prišla v Kinodvor, kjer je debitirala (razprodano!), ampak v Kolosej, kjer lahko zdaj mirno in dokaj prepričljivo ustvarja vtis, da je original. Kdo je kriv za to vrtoglavico originala? Po eni strani je kriv Hollywood, ki z rimejkom tokrat ni čakal, ampak ga je posnel kar takoj - Karantena je bila zunaj že po enem letu. Po drugi strani pa so krivi tudi producenti originala, ki so pustili, da je Hollywood rimejk posnel tako hitro. Še malo, pa bodo original in rimejk posneli hkrati. Vraga, še malo, pa originala sploh ne bodo več posneli, ampak bodo posneli le še rimejk. Karantena izgleda tako, da bi bila lahko tudi res original - in film Snemaj! bi bil lahko le njena narečna priredba. Ali bolje rečeno, Snemaj! izgleda kot rimejk, ki je boljši od originala. Original je vedel to, kar je videl - rimejk pa stalno ustvarja vtis, da ve več, kot vidi.
(Kinodvor)

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.