Marcel Štefančič, jr.

 |  Mladina 50  |  Kultura  |  Film

Gomorra

Matteo Garrone, 2008

za +

Gomorra

Gomorra

Izvrstna trupla.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Marcel Štefančič, jr.

 |  Mladina 50  |  Kultura  |  Film

za +

Gomorra

Gomorra

Izvrstna trupla.

Evropska filmska akademija je te dni razdelila nagrade - in italijanska Gomorra, posneta po razvpitem, kontroverznem bestsellerju Roberta Saviana, je pobrala vse glavne nagrade. Za film, režijo, scenarij, moško vlogo in kamero. Kar pove vse. Vsa ostala jamranja evropskih auteurjev so le pogrešljive sence eposa, ki je briljantno, mozaično, ekspozejsko ujel veliki bankrot kapitalizma. Gomorra namreč brutalno - in že kar nadrealistično naturalistično - pokaže, da sta se kapitalizem in podzemlje že davno spela in si obljubila večno zvestobo, da drug brez drugega ne moreta, da je torej kapitalizem gangsterizem in da je gangsterizem kapitalizem. Še več, podzemlje je bolje, bolj učinkovito organizirano kot kapitalizem - Neapelj, ki ga obvladuje camorra, lokalna mafija, ekspertka za visoko modo, gradbeništvo in odvoz smeti, je videti kot nadaljevanje kapitalizma z represivnimi, militantnimi, morilskimi sredstvi, kot groteskna verzija Kitajske, kot - po Žižku - »naša prihodnost«, prihodnost kapitalizma. Patosa in kodeksa časti, ki je krasil družino Corleone, ni več. Sovražnikov nimaš bližje kot prijateljev - prijateljev nimaš, sovražnike pa pobiješ, ker so konkurenca. Nihče ne jemlje ničesar več »osebno« - vse je brezosebno. Ekonomija tu tako zadušljivo naddoloča družbeno nadstavbo, da zunaj ekonomije ni več ničesar, kar izkusi tako 13-letni Toto (Salvatore Abruzzese), ki »kariero« šele začenja, kot krojač (Salvatore Cantalupo), ki je izgubljen v diktaturi kapitala. In to izkusita tako don Ciro (Gianfelice Imparato), skrbnik družin zaprtih kamoristov, in podjetnik (Toni Servillo), odstranjevalec toksičnih smeti, ki jima »lojalnost« prinaša profit, kot najstniška pistolerosa (Marco Macor & Ciro Petrone), ki sta videla preveč filmov in ki potem citirata napačne prizore, misleč, da je v podzemlju kapitalizma še prostor za neodvisnost. Ni ga. Kapitalizem je totalitarizem, sociopatski, kanibalski, povsem neheroičen in hladen kot truplo.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.