Marcel Štefančič, jr.

 |  Mladina 51  |  Kultura  |  Film

Sirotišnica

El orfanato, 2008 Juan Antonio Bayona

/media/www/slike.old/mladina/kinosirotinica.jpg

 

Šajnanje.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Marcel Štefančič, jr.

 |  Mladina 51  |  Kultura  |  Film

/media/www/slike.old/mladina/kinosirotinica.jpg

 

Šajnanje.

Stara hiša, v kateri straši - otrok, ki izgine - in starša, ki obvisita med bolečino in norostjo. Kot veste, je to material, iz katerega so stkane sanje in neizogibne more mnogih grozljivk. In kot veste, grozljivka, ki stavi na te elemente, zlahka udari mimo. Verjetnost je namreč zelo velika. Sirotišnica, španski hit, stavi prav na te elemente, toda ne udari mimo, ravno obratno - vse te elemente porabi, obdela in sublimira tako, da izgleda kot original. Ostali otroci, ki izginejo, ostale stare hiše, v katerih straši, in ostali starši, ki obvisijo med bolečino in norostjo, so bili le prerokovana generalka za Sirotišnico, ki se začne v preteklosti, pred kakimi tridesetimi leti, jasno, v sirotišnici, v kateri uniformirane deklice, sirote, ugotovijo, da bodo Lauro, njihovo sidro, posvojili in odpeljali. Travma se kot ricochet odbije v sedanjost: Laura (Belén Rueda) je zdaj odrasla in poročena (Fernando Cayo), ima pa tudi sina, Simona (Roger Príncep). Ker pa je posvojenec, ga mučijo virus hiv, ki ga je okužil, prijatelji, ki si jih »namišlja«, prihodnost, ki se je boji kot Peter Pan, in stara hiša, nekdanja sirotišnica, v katero se preselijo in ki jo hoče Laura preleviti v zavetišče hendikepiranih, »posebnih otrok«, toda še preden veter dobro razpiha sledi vselitvenega partyja, že Simon izgine. Ga je ugrabila ženska, ki se prikazuje na posestvu in ki morda ne obstaja? Ga je ugrabil duh utopljene, hendikepirane sirote, ki morda obstaja? Ali Simon sploh obstaja? Kdo tu ne obstaja? Ali pa je problem nemara v tem, da tu obstaja preveč ljudi? Grozljivke - španske, pa tudi japonske in korejske - so edine, ki še iskreno verjamejo, da obstaja življenje po smrti, in ki to lahko dokažejo. Nič ni bolj fotogeničnega od trenutka, ko mrtvo sreča živo. In Sirotišnica je taka grozljivka - španska in elegantna, srhljiva in fantazijska, labirintna in moderna, nostalgična in medejsko tragična, popolni pivnik cinefilije, ki zna v pravem trenutku prikimati tradiciji in ki zna to, kar je bilo v starih grozljivkah dobro, spremeniti v diskretni tour de force. Tam, kjer je treba, gre preprosto do konca.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.