Inju, zver v senci
Inju, la bête dans l'ombre, 2008 Barbet Schroeder
zadržan +
Sostanovalca.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
zadržan +
Sostanovalca.
Barbet Schroeder, avtor serije trilerjev (npr. Sostanovalki) in dokumentarca Odvetnik terorja, nas tokrat butne v svet, v katerem je zrcalo globlje od seksa, fikcija nevarnejša od realnosti, Zlo pa bolj živo od Dobrega. Alex Fayard (Benoit Magimel), francoski pisec kriminalk in darling medijske stratosfere, pripotuje na Japonsko, kjer naj bi promoviral svojo novo kriminalko, obenem pa tudi poiskal Shundeija Oeja, japonskega pisca kriminalk, svojega rivala, ali bolje rečeno - svojega japonskega doppelgängerja. Oe piše take kriminalke kot on (mračne, perverzne, morbidne, ekstremne, kinky ipd.), le da pri Fayardu na koncu ne zmaga Zlo - pri Oeju, obsedenem s svojimi diaboličnimi sociopati, pač. Toda za razliko od Fayarda, ki je povsem odvisen od medijev in medijskega imidža, se Oe, »odvetnik terorja«, patološko skriva - nihče ga ni nikoli videl, niti njegovi založniki, tako da je vprašljivo, če sploh obstaja in če ni tudi sam le medijski konstrukt. In še preden rečete Sostanovalki, arogantni Fayard in fantomski Oe že stanujeta v »glavi«, v kateri njuni identiteti žreta druga drugo. Inju, bolj recital kot triler, posnet po klasiki Edogawe Rampe, prvega modernega japonskega pisca kriminalk, je za svoje dobro preveč šolski, preveč stereotipni, preveč folklorni in preveč črno-beli spopad kultur, v katerem je za sivo cono tako malo prostora kot za napetost.
(Kinodvor)
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.