Slepota

Blindness, 2008 Fernando Meirelles

zadržan

Preveč svetlobe.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

zadržan

Preveč svetlobe.

Erazem Rotterdamski, avtor Hvalnice norosti, je famozno rekel, da je v deželi slepih kralj ta, ki ima vsaj eno oko. Tega sicer ni mislil dobesedno, ampak figurativno, toda Slepota, posneta po bestsellerju Joséja Saramaga, ta izrek vzame dobesedno, le da kralja zamenja kraljica. Dežela je anonimni metropolis (»božje mesto«, heh), slepci so anonimni prebivalci, ki jim anonimni, apokaliptični, pandemični virus vzame vid, tako da kolektivno oslepijo (»bela bolezen«), kraljica pa je Julianne Moore, alias »doktorjeva žena«, ki čudežno ne oslepi. Ergo: človeštvo oslepi. Je kaj hujšega? Oja: človeštvo, ki se mu od slepote - od izoliranosti, od nevidnosti, od anonimnosti, od amorfnosti, od disfunkcionalnosti, od nove primitivnosti - zmeša. Ker so bolnišnice polne, histerija vse hujša, stanje pa vse bolj kaotično in obsedno, vse slepce deportirajo v koncentracijsko taborišče, v katerem vlada samozvani »kralj« (Gael Garcia Bernal), makiavelistični neodarvinist s šlifom seksualnega predatorja (namesto »nafte za hrano« fura »seks za hrano«), in v katerem pristane tudi doktor, ki ga je, kot vidimo na začetku, okužil »ničelni pacient«. Njegovi ženi, ki hoče biti z njim in mu pomagati, ne preostane drugega, kot da hlini, da je slepa, toda to, da vidi, še ne pomeni, da ni slepa. Dežela, v kateri so vsi slepi, lahko povsem mirno živi v večni temi - luč ni več potrebna. V Slepoti, ki izgleda kot hiperstilizirana New Age abstrakcija Cuaronovih Otrok človeštva, je vse preveč osvetljeno, ali bolje rečeno: vsak humanistični orakelj je preveč poudarjen. In preveč alegoričen. Slepota bi se najbolje videla, če bi vam jo kdo bral v temni sobi.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.