7. 5. 2009 | Mladina 18 | Kultura | Film
Deklica in smrt
Roman Polanski Sigourney Weaver, Ben Kingsley, Stuart Wilson
Neimenovana latinoameriška država, recimo Čile: histerična in paranoidna Sigourney Weaver, bivša politična zapornica, zdaj poročena z uglednim odvetnikom (Stuart Wilson), sicer novopečenim predsednikom komisije, ki naj bi raziskala zločine nad političnimi zaporniki, na nevihtno noč v naključnem moškem, Benu Kingsleyju, po glasu prepozna zdravnika, kolaboranta vojaške hunte, neke sorte osmega potnika, ki jo je pred mnogimi leti v zaporu sadistično, mengelejevsko mučil, trpinčil in posiljeval ob žgolenju Schubertove viže »Deklica in smrt«. Zveže ga - in žrtev se prelevi v mučitelja svojega nekdanjega rablja. Kingsley jo sprašuje: Pa kaj sploh hočeš, ženska? Wilson jo sprašuje: Pa kaj sploh hočeš, ženska? Dodajte nevihto, bučanje morja in treskanje, pa dobite tipično gotsko romanco, v kateri Oskar Schindler sreča Šeherezado. Kingsley krivdo »razumniško« prizna, obenem pa svoji nedanji žrtvi pojasni, da jo je mučil in posiljeval le zato, da mu je ne bi bilo treba ubiti. Ergo: ženska, ki je preživela zato, ker je ženska, svojemu rablju očita prav to, da je v njej videl žensko. Sigourney, vajena pošasti, je le ženska, ki ne uvidi, da je ženska politično bitje, še preden odpre usta. Tipični Polanski. V mučilnici nihče ne sliši krikov.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.