Marcel Štefančič, jr.

 |  Mladina 21  |  Kultura  |  Film

Rokoborec

The Wrestler, 2008 Darren Aronofsky

za +

Gladiator.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Marcel Štefančič, jr.

 |  Mladina 21  |  Kultura  |  Film

za +

Gladiator.

Mickey Rourke je sredi osemdesetih igral v Papežu Greenwich Villagea, v katerem ga je divje klofutala Daryl Hannah. Enkrat ga mahne celo z boksarsko rokavico. Rourke ji le stoično dahne: »Udari me še enkrat in glej, če sem se kaj spremenil.« Njeni udarci ga ne spremenijo, toda svojo filmsko kariero je potem tako zavozil, da ga je Hollywood dobesedno odpustil - nič, je pa mutiral v poklicnega boksarja. In ko ga zdaj - nekaj aretacij, škandalov in ločitev kasneje - zagledate v Rokoborcu, lahko ugotovite le: veliko klofut in udarcev je bilo potrebno, da se je tako spremenil. Njegov obraz je zlizan, skrivenčen, preoran, zmlet, stolčen, predelan - če bi stal v Grand Canyonu, ne bi nihče opazil razlike. Če bi bilo treba, bi lahko igral Grand Canyon. Ker bi pa to preveč spominjalo na pretenciozni body art, raje igra peroksidnega rokoborca, Randyja Robinsona, ki ga kličejo »Ram«. Nekoč je bil velik in slaven, kralj Reaganovih osemdesetih, danes je le steroidna ruševina, ostareli has-been, tehnološki višek, bleda senca svojega posterja, groteskna karikatura neuspeha, »pokvarjeni kos mesa«, plastična smet iz trailer parka, ki sovraži devetdeseta in ki vegetira nekje na obrobju ameriškega supermarketa in rokoborske industrije, toda slava ni edina stvar, ki ga je zapustila. Zbuja se v znoju in krvi, ki sta ga prelevila v slepo ulico ameriškega sna. Randy je žrtev dolge, spodletele plastične operacije, dolgega, spodletelega ameriškega sna, ki od Američana - delavca, rokoborca - zahteva preveč. In mazohistična avtodestruktivnost pride s teritorijem. Randy, ki je pretrpel vso divjino prostega trga, vključno z gladiatorskim bojem za preživetje, in ki je v času Reaganovega neoliberalnega evangelija delal vse, da bi bil konkurenčen, pride zdaj - malo po infarktu - po repete: po drugo priložnost, odrešitev, ponovno vstajenje. Vrniti se hoče v ring, da bi svoji odtujenosti nataknil človeški obraz, kar pa stori zelo doživeto in prepričljivo. Ne brez razloga: Rourke igra samega sebe. Film, v katerem igra odpuščenega delavca, ki hoče nazaj svojo službo, ga je prelevil v igralca, ki je nazaj dobil svojo službo.
(le v Kinodvoru in Tušu)

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.