18. 6. 2009 | Mladina 24 | Kultura | Film
Hannah Montana
Hannah Montana: The Movie, 2009 Peter Chelsom
proti
Roka, ki riše roko, ki riše roko.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
18. 6. 2009 | Mladina 24 | Kultura | Film
proti
Roka, ki riše roko, ki riše roko.
Hannah Montana ima tako znucan zaplet, da je bil kliše že pred dobrimi dvajsetimi leti, ko so ga uporabili v slovenskem filmu Poletje v školjki 2. V resnici je bil kliše že nekaj let prej, ko je utrujal vse tiste ulične mjuzikle, v katerih so brejkali. Okej, kliše je bil že davno, davno prej, ko so ga drug za drugim reciklirali vesterni, mali in veliki, bogati in revni. Ta zaplet gre kakopak takole: pogoltni investitorji skušajo neko starinsko lokacijo, ki glavnim junakom pomeni vse, spremeniti v moderni, komercialni center. V vesternih so skušali običajno železnico speljati čez idilično posestvo glavnega junaka, direkt čez njegovo očetnjavo. Zapele so pesti in stekla je kri, da se to ne bi zgodilo. Razlika je le v tem, da skušajo v mjuziklu Hannah Montana čez malo, simpatično, idilično, starinsko tennesseejsko mestece speljati orjaški nakupovalni center, v katerem običajno prodajajo kič, saj veste, reči, ki jih ne rabite, recimo licenčne produkte popularnih TV serij a la Hannah Montana. Problem je le v tem, da je to tennesseejsko mestece rojstni kraj Hanne Montane (Miley Cyrus), najstniške pop TV senzacije, ki hlini, da je Miley Stewart, preprosto dekle, ki se vrača k svojim ruralnim koreninam in nepretencioznim vrednotam Heartlanda. Oče, ki ga igra country zvezdnik Billy Ray Cyrus (resnični oče Miley Cyrus), jo namesto na turnejo pošlje na »ozemljitev« in »dematerializacijo« (preveč je razvajena, izgublja stik z realnostjo, Los Angeles jo kvari ipd.), tako da potem med pohlepne investitorje in fronto pravih ameriških vrednot ne pridejo pesti in kri, ampak varni štikli Hanne Montane, ki se bodo v Disneyjevih štacunah, baziranih v nakupovalnih centrih, spremenili v skodelice, mikice in soundtrack. Hannah Montana je himna kulturi slave in narcizma: Miley Cyrus si je že pri petnajstih tako všeč, da je voljna igrati le samo sebe. Biti hoče oboje - navadna, anonimna najstnica in svoj lastni ideal, pop zvezdnica. Miley Cyrus izgleda kot Warholova travestija Escherjeve roke, ki riše roko, ki riše roko.
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.