Marcel Štefančič, jr.

 |  Mladina 39  |  Kultura  |  Film

Slovenka

Damjan Kozole, 2009

/media/www/slike.old/mladina/kinoslovenska.jpg

 

Varni seks.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Marcel Štefančič, jr.

 |  Mladina 39  |  Kultura  |  Film

/media/www/slike.old/mladina/kinoslovenska.jpg

 

Varni seks.

Damjan Kozole je slovenski moralist. Kar pomeni dvoje. Prvič, loteva se »žgočih« tem: pornografije (Porno film), trgovanja z begunci (Rezervni deli), nasilja v družini (Za vedno) in zdaj, v Slovenki, prostitucije. In drugič, »žgočih« tem se loteva pod pogojem, da se pri tem ne umaže. Njegovi filmi vedno obljubljajo seks, ki pa ga potem nikoli ne pokažejo - seksa ne vidimo. Okej, v Slovenki resda dobimo hipno dozo »grobega« seksa, ki pa naj bi nas od seksa odvrnil. Kozole je slovenski puritanec. Posneti hoče »umazan« film in ostati »čist«. Toda problem ni toliko v tem, da njegovi filmi niso združljivi s seksom, ampak v tem, da niso združljivi s svetom, ki ga popisujejo. Svet prostitucije - še zlasti deregulirani svet prostitucije - je umazan, mračen in nevaren, toda v Slovenki nimate tega občutka. Saša (Nina Ivanišin), študentka, ki se prostituira pod šifro »Slovenka«, ni živo bitje, ampak sterilna, nezanimiva, fotorobotska kolekcija tistih najbolj klišejskih in najbolj sterilnih nerazčiščenih odnosov - z mamo, ki jo je zapustila, očetom, ki naravnost incestuozno uživa v svoji samaritanski permisivnosti, ljubimcem, ki se je prepozno ločil, in sošolcem, ki se je ni nikoli upal povabiti v kino in ki v resnici izgleda kot Kozoletov alter ego. Oba se jo bojita »pofukati«. Še huje pa je, ko skuša Kozole pokazati, da je svet prostitucije, v katerem se giblje zakreditirana Saša (njen obrok znaša približno toliko kot obrok Franja Bobinca za delnice), umazan, mračen in nevaren: dva fanta hočeta postati njena zvodnika, ker pa se upira, jo zgrabita za noge in obesita z ljubljanskega bloka - sredi lepega, belega, sončnega dne! Tega kakopak nihče ne vidi - le mi. Kozole nam je hotel pač pokazati, kako umazan, mračen in nevaren je svet, v katerega je padla Saša. Logično - ko Saša fantoma zbeži, ju ni več na spregled. Res sta gangsterja! A po drugi strani, »Slovenka« - po novem »Naiva« - proti koncu nabaše tudi na klienta, ki stori nekaj umazanega, mračnega in nevarnega: preden vanjo penetrira s prstom, si natakne higienske rokavice. Kot ginekolog. Če nič drugega, potem je Slovenka prvi film o prostituciji, posnet skozi oči ginekologa. Ali bolje rečeno: skozi oči nekoga, ki bi se rad igral »zdravnike«. Toda kriv ni Kozole, ampak slovenski film, ki je tako nekontroverzen, da teme, ki se jih loteva Kozole, izgledajo kontroverzno.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.