8. 7. 2010 | Mladina 27 | Kultura | Film
Nedokončana zgodba
Wolfgang Petersen Barret Oliver, Noah Hathaway, Moses Gunn, Gerald McRaney, Patricia Hayes
»Zakaj je tema?« vpraša nekdo. »Na začetku je vedno tema.« Ko je Wolfgang Petersen ob koncu sedemdesetih let v Ljubljani snemal film Črno in belo kot dan in noč, je dahnil: »Zapomnite si - nekoč bom delal v Hollywoodu!« Vsi so bili vidno presenečeni, kajti malo znani nemški TV-režiser je snemal le TV-film - in to o šahovskem dvoboju! Zelo neholivudsko, ne. Antiholivudsko. Toda takoj zatem je posnel Podmornico, ki se je ne bi branil noben Hollywood - in potem Nedokončano zgodbo, ki je bila bolj holivudska od Hollywooda, ki ga je katapultirala v Hollywood in ki je vrnila vero v to, da so lahko otroški filmi cinefilski spektakli in obenem spektakli cinefilije. V Nedokončani zgodbi, posneti po bestsellerju Michaela Endeja, se namreč vse ujema: barve, scenografija, fantazije, zmaji, leteči psi, emocije, sanje, replike, kreature, preddigitalni specialni efekti, Limahl in metafikcijska zgodba. Bastian (Barret Oliver), ki ga sošolci stalno terorizirajo, se zateče v knjigarno, kjer najde »prekleto«, »nevarno« knjigo, ki ga tako »potegne«, da si živo predstavlja zgodbo o Fantaziji, utopičnem kraljestvu, ki je na tem, da ga požre Nič, alergičen na mladost - Fantazijo lahko reši le Atreyu (Noah Hathaway), izvoljeni vojščak, toda reši jo lahko izključno tako, da ga na tej misiji interaktivno vodi beroči Bastian. Ergo: če Bastian noče, da bi Fantazijo požrl Nič, mora brati. Branje je kul!
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.