5. 8. 2010 | Mladina 31 | Kultura | Film
Stephen Schachter
William H. Macy, Meg Ryan, Jason Ritter, Elliott Gould, LL Cool J
Če vam sedejo filmi-v-filmu, filmi o h'woodskem zakulisju in filmi, ki dišijo po retoriki Davida Mameta, in če mislite, da vloge igrajo ljudi, ne pa obratno, potem bo Kupčija za vas dobra kupčija. Ne le da je Kupčijo napisal William H. Macy, Mametov igralski fetiš, ampak v njej - podobno kot v sorodnem, Mametovem, zakulisnem filmu-v-filmu Med državno in glavno - tudi igra napetega, stresnega, avtodestruktivnega h'woodskega producenta, ki ima za sabo dovolj zmag in dovolj porazov, da bi lahko mirno rekel: Nič h'woodskega mi ni tuje! Vso aroganco, vse zahrbtnosti, vse dvojne in trojne igre, vsa izsiljevanja, vse laži, vso grandomanijo, vsa spolna nadlegovanja, vključno z rušenjem Meg Ryan, in vse samomorilske poteze razume kot modus vivendi, ki ga sproti odrešujejo pijane strele cinizma, mizantropske lucidnosti in črnega humorja, s katerimi bi lahko napolnil kopico scenarijev, ki bi izgledali bolje kot njegova filmska fiksna ideja, kostumska arty biografija Benjamina Disraelija, nekdanjega britanskega premjeja in pisatelja, ki jo v zadnjem trenutku - kot odgovor na h'woodski klišejski oportunizem - prelevi v »aktivističnega« vlečnega konja za temnopoltega akcijskega zvezdnika, sicer novega h'woodskega Juda. Hollywood razdeli vloge, ki potem igrajo ljudi.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.