Ljubezen na daljavo

Going the Distance, 2010 Nanette Burstein

proti

Ljubezen potrebuje budžet.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

proti

Ljubezen potrebuje budžet.

Kaj učijo h'woodske romantične komedije? Da je ljubezen razredna kategorija - da je torej razredno pogojena. Se romantične komedije dogajajo v proletarskem okolju? Ne. Proletarci si ljubezni ne morejo privoščiti. Časa, ki ga jemljejo romantična trpljenja, igračkanja, zapeljevanja, taktiziranja, intrigiranja, mučeništva, izsiljevanja, žalovanja, iskanja, lovljenja, samoiskanja in druge obvezne postaje romantičnih komedij, preprosto nimajo. Rekli boste: kaj pa brezposelni? Brezposelni - ultimativni proletarci - imajo čas! Vidite, tu nastopi dodatna, nepremostljiva komplikacija: ljubezen namreč ob času potrebuje tudi budžet.

Če se hočeta zaljubljenca stalno mazohistično izgubljati in ponovno najdevati, če hočeta stalno slediti drug drugemu, potovati drug za drugim in se srečevati na atraktivnih, eksotičnih, dragih lokacijah, potrebujeta denar - hočem reči, potrebujeta dobro plačano službo, ki jima omogoča veliko prostega časa. Garrett (Justin Long) in Erin (Drew Barrymore), romantična protagonista Ljubezni na daljavo, sta tak par: on dela pri založbi plošč, ona pri časopisu. Ko se srečata, takoj klikneta - toda ko ju loči distanca, lahko klikata le še na računalnik. Erin se namreč vrne na faks, ki leži daleč stran, na drugi obali. Nova tehnologija - internet, skype, mail, sms, phone sex ipd. - njuno romanco, ki jo stalno šilita Garrettova prijatelja, obsedena s fafanjem in avtofafanjem, drži sicer v črnih številkah, toda v rdeče jo nenehno nagiba obojestranski strah, da ju bo ta ločenost odtujila in da bo to izkoristil kdo tretji. Ergo: ljubezen je stvar trga, ali bolje rečeno - ljubezen vodi nevidna roka prostega trga. Garrett se boji, da mu bo kdo ukradel Erin - Erin se boji, da ji bo kdo ukradel Garretta. Če izgubiš fanta ali punco, je tako, kot če bi izgubil službo. To romantično »tesnobo«, simptom prenizkega budžeta, pa film podpre s socialno negotovostjo: zaljubljenca sta zaposlena v ogroženih sektorjih - ploščam in časopisom naklade padajo. Ni čudno, ko imajo pa vsi toliko časa.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.