Marcel Štefančič, jr.

 |  Mladina 4  |  Kultura  |  Film

Črni labod

Black Swan, 2010 Darren Aronofsky

/media/www/slike.old/mladina/kinorni_labod2.jpg

 

Umetnost postane umetnost šele, ko prelije kri.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Marcel Štefančič, jr.

 |  Mladina 4  |  Kultura  |  Film

/media/www/slike.old/mladina/kinorni_labod2.jpg

 

Umetnost postane umetnost šele, ko prelije kri.

»Carrie, smejali se ti bodo, smejali se ti bodo,« svari v De Palmovem šokerju Carrie mati svojo hčerko, deviško, spolno zatrto Carrie. Mati je krščanska fundamentalistka, obsedena z izvirnim grehom, krivdo in neizbežno kaznijo - svojo hčerko hoče ustvariti po svoji fundamentalistični podobi, zato jo pušča v temi. Ne pove ji niti tega, da jo slej ko prej čaka prva menstruacija. In ko Carrie kljub svarilom in prepovedim odide v maturantski disko, kjer pleše in pleše, se ji res vsi smejijo, tako da potem zapleše do krvi in smrti. Če vse to skanalizirate skozi Andersenovo pravljico o rdečih čeveljčkih, eksistencialni horror morbidnosti in gnusa (a la Zulawskega Obsedenost), Wisemanove dokumentarce o baletu (npr. La Danse) in Rdeče čeveljčke (1948), kultno mojstrovino Michaela Powella & Emerica Pressburgerja, v kateri balerina, obsedena z baletno perfekcijo in perfekcijo umetnosti, ekstatično, delirično in mazohistično pleše do krvi in smrti, dobite Črnega laboda, briljantni, spektakularno srhljivi, klinično precizni, filigransko morbidni epos o Nini (Natalie Portman), deviški, spolno zatrti balerini, ki hoče svoje totalno baletno telo prignati do perfekcije (»Hočem biti perfektna«), in njeni materi (Barbara Hershey), nekdanji balerini, ki noče, da bi se njeni hčerki smejali - med njima stojijo Thomas (Vincent Cassel), karizmatični baletni impresario, ki jo seksualizira (ne pa tudi razdeviči), odpadla primadona (Winona Ryder), ki jo »uroči«, in Lily (Mila Kunis), hedonistična rivalka z zahodne obale, baletna verzija »dekleta z zmajskim tatujem«, ki jo odpelje v disko. Nina, baletna fundamentalistka, ki jo vse bolj terorizirajo halucinacije dvojnic in stigmat, hoče dobiti glavno vlogo v Labodjem jezeru, toda trg je krut, brutalen in sadističen, konkurenca pa povsem okužena s krutostjo, brutalnostjo in sadizmom trga, ki ne pušča nobenega dvoma: če hoče Nina dobiti delo, mora biti pripravljena umreti. Vsi hočejo to vlogo, to delovno mesto - vsi bi zanj ubijali. Nina bi zanj umrla. Za svojo »stvar« so očitno pripravljeni umreti le še fundamentalisti - islamski in baletni. Oh, in rokoborci, kot je Mickey Rourke v Rokoborcu.


Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.