Marcel Štefančič, jr.

 |  Mladina 11  |  Kultura  |  Film

Kako veš

How Do You Know, 2010 James L. Brooks

zadržan -

Recesijski hokus pokus.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Marcel Štefančič, jr.

 |  Mladina 11  |  Kultura  |  Film

zadržan -

Recesijski hokus pokus.

Igralka softballa (Reese Witherspoon) in menedžer neke korporacije (Mark Rudd) se spoznata na najslabši možni dan - na dan, ko sta oba v najhujši depresiji, najhujšem stresu, najhujši krizi. Njo so ravnokar odpustili iz nacionalne ekipe, kar pomeni, da je brezposelna - proti njemu pa so zaradi manipulacij z delnicami sprožili preiskavo, kar pomeni, da mu grozi tako brezposelnost kot zapor. Vidite, film Kako veš skuša pokazati, da je otrok svojega časa - da torej ve, kaj se dogaja. Da ima prst na pulzu nacije. Na eni strani brezposelnost - na drugi gospodarski kriminal.

In prav tu je problem: kako si Hollywood predstavlja brezposelnost? V času, ko delavci množično izgubljajo delo in padajo na rob revščine ali pa kar v revščino, najde brezposelnost med športniki, ali bolje rečeno - med športnimi zvezdami. Ergo: brezposelnost je, ko bajno plačano službo izgubi zvezdnica. Nič hudega, samo reče si: »Pogum je obvladovanje strahu.« In kriza, depresija, stres in brezposelnost izginejo. Njena dizajnerska brezposelnost nima nobene zveze z realno brezposelnostjo - punca je za državno reprezentanco preprosto prestara. Hej, če hoče, lahko še vedno nekaj sezon odigra v kitajski ali pa tajvanski ligi, ne. Kaj je tu strašnega? Problem je v resnici hujši. Pa ne zato, ker »brezposelna« ženska sreča gospodarskega kriminalca, ali zato, ker jo za vsak slučaj peca tudi dobro zaposleni bejzbolski zvezdnik (Owen Wilson), ampak zato, ker »brezposelna« športnica sreča gospodarskega »kriminalca«: menedžer, ki ga sreča, je namreč nedolžen. Ni manipuliral z delnicami, ni goljufal, ni špekuliral - čist je kot solza. In to vemo od prvega trenutka. V času, ko je menedžersko-korporativni kriminal epidemičen in poguben, Hollywood najde prav menedžerja, ki je nedolžen - še več, film najde menedžerja, ki ga obtožujejo kriminala, a je nedolžen (šarlatan je njegov cinični oče, Jack Nicholson). Kakšno naključje: snemaš film in mimo pride ravno menedžer, ki je nedolžen! Kdo sploh hoče gledati nedolžnega menedžerja? Je kaj bolj antifilmskega? In antiklimaktičnega? Film Kako veš, ki ga je posnel James L. Brooks, avtor filmov Čas nežnosti, TV dnevnik in Bolje ne bo nikoli (ter kreator TV serij Taksi in Simpsonovi), v tem spominja na Dvom: pedofilije sumijo duhovnika, za katerega pa se izkaže, da je nedolžen. Jasno, film je bil posnet na vrhuncu duhovniških pedofilskih škandalov.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.