17. 3. 2011 | Mladina 11 | Kultura | Film
Obred
The Rite, 2011 Mikael Håfström
Zadnji flirt z ateizmom.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
17. 3. 2011 | Mladina 11 | Kultura | Film
Zadnji flirt z ateizmom.
Če ste gledali film Usodni, čigar skrivnosti sem vam zadnjič taktično zamolčal, potem veste, da Bog obstaja. Ljubezen, ki klikne med Mattom Damonom in Emily Blunt, je nepredvidena, v nasprotju z Načrtom - tisti, ki skrbijo, da se vse na svetu odvija po Načrtu, ju skušajo na vsak način ločiti, toda njuna svobodna volja je tako močna in tako vztrajna, da veliki Boss na koncu sklene, da lahko ostaneta skupaj. In kar je bistveno: to, da se Bog tako dobro skriva, je dokaz, da obstaja.
V Obredu, atmosferskem potomcu Izganjalca hudiča in bombastičnem poganjku novega vala eksorcističnih, satanističnih šokerjev, ki zadnja leta preplavljajo platna in ekrane, pa po tej poti dokazujejo obstoj Satana: Satan obstaja prav zato, ker je njegov obstoj mogoče tako prepričljivo zanikati. Trik je v tem, da je treba ljudem vrniti vero v obstoj Satana. Kdor izgubi vero v obstoj Satana, namreč izgubi tudi vero v obstoj Boga. Satan in Bog pa ne moreta drug brez drugega - Satan je teror, Bog je vojna proti terorju. In Michael Kovak (Colin O'Donoghue), mladi semeniščnik, je - zaradi nerazščiščenih odnosov z mrtvo materjo in živim očetom, strogim pogrebnikom - izgubil vero v Boga. Kako si najlažje povrne vero v obstoj Boga? Točno: tako, da si povrne vero v obstoj Satana. Zato ga cerkev pošlje v Vatikan, kjer naj bi se mojstril v eksorcizmu in kjer naj bi se na lastne oči prepričal, da Satan obstaja - njegov mentor postane oče Lucas (Anthony Hopkins), eksorcist št. 1. Prvi primer: noseča najstnica, ki kaže vse simptome obsedenosti. To, da jo groteskno meče in trga, ni čudno: punca je namreč žrtev incesta, še več - oče jo je impregniral. Njena »obsedenost« je bolj psihološko kot pa teološko vprašanje, toda če bi Kovak racionalno pristal na to, da gre le za »zelo, zelo bolno punco, ki potrebuje psihiatra, ne pa duhovnika,« potem bi bil tudi obstoj Boga le psihološko vprašanje, česar pa si Vatikan in njegova eksorcistična sekcija ne moreta privoščiti. Zato dobivamo nove in nove primere »obsedenosti«, hja, nove in nove ljudi, ki imajo travmatične, freudovske težave z očeti, tako da je vprašanje le še, kdo ima večje težave s svojim očetom, Kovak ali Lucas. Ta, ki je videl film Usodni, pa se lahko vpraša le: ali bomo po sekularnem dokazu obstoja Boga dobili še teološki dokaz obstoja Boga?
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.