Bradleyjev efekt

Zakaj skuša Amerika sestreliti Baracka Obamo - in kaj ima s tem Bog

Tom Bradley, temnopolti župan Los Angelesa, sicer demokrat, je leta 1982 kandidiral za guvernerja Kalifornije. Njegov republikanski protikandidat, George Deukmejian, je bil sicer belec, toda Bradleyju je kazalo bolje. V resnici mu je kazalo zelo dobro. Deukmejian je bil izgubljen. Sondaže so dajale prednost Bradleyju. Tudi sondaže, opravljene dan pred volitvami, so mu dajale prednost. In seveda, rezultati vzporednih volitev so to le potrdili: Tom Bradley bo novi guverner Kalifornije! Problem je v tem, da se to ni zgodilo. Tom Bradley ni postal guverner Kalifornije. Ne, ni bil izvoljen. Volilni rezultati so pokazali drugače. Ergo: sondaže in vzporedne volitve so udarile mimo. Eksperti in analitiki so šli potem vase in tuhtali, kaj se je zgodilo, ali bolje rečeno - zakaj je Bradley volitve izgubil, pa četudi so ga favorizirale tako sondaže kot vzporedne volitve? Njihova špekulacija je šla takole: nekateri belci so v sondažah in na vzporednih volitvah rekli, da bodo volili za Bradleyja, to pa zato, ker so hoteli dajati vtis rasno nevtralnega belca, belca brez rasnih predsodkov, rasno občutljivega belca, politično korektnega belca, toda ko so oddali svoj volilni glas, so ga oddali belcu. Ko so na volitvah obkrožili svojega kandidata, ni pač nihče vedel, koga so obkrožili - to so storili v tajnosti. Nihče jim ni gledal pod prste. Nihče jim ni mogel ničesar očitati. Z eno besedo: javno so bili za črnca - skrivaj, intimno, "zasebno" so bili za belca. V Ameriki noče nihče veljati za rasno neobčutljivega. Zato so se javno pretvarjali, da je v Ameriki vse v redu, da rasnega problema ni več in da belci na črnce ne gledajo več skozi oči belca, ko pa so bili sami s sabo, na volišču, v volilni kabini, so volili za "svojega". Eksperti so ta fenomen krstili za "Bradleyjev efekt".

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Pošljite SMS s vsebino MLADINA2 na številko 7890 in prejeto kodo prepišite v okvirček ter pritisnite na gumb pošlji

Nakup prek telefona je mogoč pri operaterjih Telekomu Slovenije in A1.

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,2 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 15,8 EUR dalje:

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.