Marcel Štefančič jr.

Marcel Štefančič jr.

  • Marcel Štefančič jr.

    16. 9. 2022  |  Mladina 37  |  Kultura  |  Film

    Samaritan

    Nekoč so ljudje žalovali za svetom, ki ga je zapustil Bog – v temle filmu pa dvanajstletnik (Javon Walton), tipični mali obsedenec z miti in legendami, žaluje za svetom, ki ga je zapustil superjunaški Samaritan. Ni čudnega: kriminala je v trohnečem Granitnem mestu na pretek, bogataške elite se ne zmenijo za socialno trpljenje,

  • Marcel Štefančič jr.

    16. 9. 2022  |  Mladina 37  |  Kultura  |  Film

    Divjaki

    Zolja (Alen Liverić), Jasmin (Branko Janković) in Mali (Borko Perić), trije hrvaški luzerji, nogometni navijači in roparji, se leta 2018 odpravijo v Moskvo na finale svetovnega nogometnega prvenstva (Hrvaška vs. Francija), a nehote pristanejo v hribovju Bosanske Krajine – med islamisti, ki ravno načrtujejo veliki teroristični napad, v katerem naj bi umrlo več »nevernikov« kot 11. septembra 2001.

  • Marcel Štefančič jr.

    16. 9. 2022  |  Mladina 37  |  Kultura  |  Film

    Padec

    Padec se začne na orjaški steni, ki se je oklepata Becky (Grace Caroline Currey) in njen mož, Dan (Mason Gooding), veterana prostega plezanja, toda še preden rečeta »cliffhanger«, klini popustijo, vrv se strga in Dan strmoglavi v globino. Nič posebnega – vse skupaj je zrežirano rutinsko, brez pravega suspenza, brez prave strasti, brez cliffhangerjev. In potem gre še na slabše: Becky, vsa zlomljena, potrta, objokana, zapita in obupana, opusti plezanje, tako da jo potem oče, ki ga igra Jeffrey Dean Morgan, prepričuje, naj se vrne v življenje, a ta prizor je tako kilavo naiven, da vas ima, da bi vstali in odšli iz kina. No, naredili bi katastrofalno napako. Padec se namreč kar na lepem čudežno in naravnost neverjetno pobere – in mutira v eleganten, napet, kompakten, srhljiv, luciden, konceptualen, krut, brezmejno kinetičen B-triler preživetja.

  • Marcel Štefančič jr.

    16. 9. 2022  |  Mladina 37  |  Kultura  |  Film

    Mala mama

    Obstajajo indiskretni, invazivni filmi o potovanju skozi čas – tu vse temelji na zapleteni tehnologiji, specialnih efektih, pripovednem trušču. Obstajajo pa tudi diskretni, imerzivni filmi o potovanju skozi čas – brez tehnologije, brez efektov, brez trušča. Protagonisti odpotujejo skozi čas, ne da bi sploh vedeli – prižgala jih je želja. Mala mama, ki ga je posnela Céline Sciamma, avtorica Vodnih lilij, Pobalinke, Bande punc in Portreta mladenke v ognju, je tak film. Osemletna Nelly (Joséphine Sanz) gleda mamo, Marion (Nina Meurisse), ki je pravkar izgubila mamo – mamin obraz je siv, nem, tesnoben, melanholičen mozaik žalosti, žalovanja in obžalovanja. Nelly je izgubila babico, a skuša začutiti in razumeti bolečino svoje mame, ki je izgubila mamo, kot da bi skušala vnaprej začutiti in razumeti bolečino, ki jo bo sama nekoč občutila ob izgubi svoje mame. Je njeni mami žal, da s svojo mamo ni preživela več časa in da je ni bolje spoznala? Sta se zgrešili? Kaj če se bo tudi Nelly zgrešila s svojo mamo? Kaj če bo tudi njuno »srečanje« spodletelo? Kaj če že zdajle, ko je ona osem, mama pa enaintrideset, zamujata?

  • Marcel Štefančič jr.

    9. 9. 2022  |  Mladina 36  |  Kultura  |  Film

    Tam, kjer pojejo raki

    Film Tam, kjer pojejo raki, posnet po razvpitem bestsellerju Delie Owens (v Zambiji jo iščejo zaradi vpletenosti v umor divjega lovca), je ves čas tako obupno smrtno resen, da deluje komično – občutek imate, da se komaj zadržuje, da ne pade v smeh in da se ne začne norčevati iz svoje telenovelistične banalnosti, svoje lirične »težavnosti« in svoje gotske misterioznosti. Najprej dela vse, da bi nas prepričal, da ni revnejše družine od Clarkovih, ki živijo sredi severnokarolinskega močvirja, potem pa dela vse, da bi nas prepričal, da ni toksičnejšega moškega od patriarha te družine (Garret Dillahunt) – tako je zapit, nasilen in brutalen, da mu vsi zbežijo, žena, dve hčerki in sin. Kar izgleda kot pravljični vic. Z njim ostane le Kya (Daisy Edgar-Jones), najmlajša hči, najrevnejše bitje na svetu (čakajte, da – vsa uboga in zapuščena in nadarjena in bosa! – pride v šolo), dobra vila, »močvirsko dekle«, mala prodajalka dagenj, ki pa se kasneje, ko zraste, zaplete z najtoksičnejšim fantom na svetu (Harris Dickinson), sladkobnim, bogataškim športnikom. Obljublja ji, da se bo z njo poročil, a se izkaže, da je že zaročen z drugo. Tudi posiliti jo hoče. In uniči ji dom – no, barako.

  • Marcel Štefančič jr.

    9. 9. 2022  |  Mladina 36  |  Kultura  |  Film

    Morski pes ljudožerec

    Orjaški morski pes začne loviti, pobijati in žreti turiste, ki se znajdejo na havajskem otočku. Pravijo, da to počne brez razloga. Kar seveda ni res. Pobija in žre jih brez kakršnekoli napetosti, ne pa tudi brez razloga – vsi ti turisti namreč ovirajo razgled na prelepo naravo. Že to bi bil zadosten razlog.

  • Marcel Štefančič jr.

    9. 9. 2022  |  Mladina 36  |  Kultura  |  Film

    All My Friends Hate Me

    Pete (Tom Stourton), nekoč žurer, zdaj filantrop (dela z begunci), pride na rojstnodnevno zabavo, ki mu jo v podeželski vili priredijo prijatelji iz študentskih časov (Joshua McGuire, Georgina Campbell, Graham Dickson, Antonia Clarke, Charly Clive), a v grozi ugotovi, da so prijatelji mutirali – občutek ima, da rovarijo proti njemu in da ga ogovarjajo, cvrejo na ražnju, ponižujejo in terorizirajo, njihov humor pa se mu zdi primitiven, regresiven, infantilen. Je žrtev zarote, ga muči paranoja, hoče biti na vsak način na vsakem koraku slavljen in heroiziran ali pa jih je preprosto prerasel?

  • Marcel Štefančič jr.

    9. 9. 2022  |  Mladina 36  |  Kultura  |  Film

    Gajin svet 2

    Gaja (Uma Štader) tokrat z očetom (Sebastian Cavazza) in starejšo sestro (Neža Smolinsky) – v duhu slovenskih filmov – skoči na morje (to, da je “po Poletju v školjki Gajin svet 2 prvi film, ki se skoraj v celoti dogaja na morju,” niti zdaleč ne drži), kjer se na pirček oglasijo tudi Primož Pirnat, Bojan Emeršič, Lotos Vincenc Šparovec, Matej Zemljič in Jurij Zrnec, toda samoponiževanje slovenskih dramskih igralcev ni nič v primerjavi s samoponiževanjem “strokovno programske komisije Slovenskega filmskega centra” (ki očitno ni opazila, da uvodna spletna prevara nima nobene zveze z nadaljevanjem in da je tu doslednega materiala le za kratki študentski film), kaj šele v primerjavi s poniževanjem učiteljev in učiteljic (neumnih, zaostalih), policistov (naivnih, otročjih), žensk (eno “mamo” – tisto, ki jo igra Ajda Smrekar – iz filma vržejo, druge, tiste ločene, pa v film sploh ne spustijo) in inteligence otrok, ki jim tale “mladinska romantična komedija”, prepolna analnega humorja (če višjemu inšpektorju iz riti ne zraste hemoroid, pa učiteljici iz riti zraste stol), povsem resno in s pravilno tehniko dihanja razlaga, kaj je to “vdor v osebni profil”, namesto da bi v uri in pol pridelala vsaj eno repliko, ki bi opravičila njen obstoj.

  • Marcel Štefančič jr.

    9. 9. 2022  |  Mladina 36  |  Kultura  |  Film

    Luknja

    Slovenija je dežela spektakularnih kraških jam, speleologov in speleologije, toda slovenski filmi tega še niso opazili. Frammartinova transcendentalna Luknja, ki popisuje speleološki spust v brezdanje kalabrijsko brezno Bifurto (687 metrov), eno izmed najglobljih podzemskih jam na svetu, jim bo pokazala, kaj zamujajo. Luknja je igrani film (tako kot je bil igran Štirikrat, prejšnji Frammartinov kalabrijski epos), a izgleda kot dokumentarec iz šestdesetih let. Dogaja se prav tedaj, na začetku šestdesetih, ko se je Italija modernizirala, ko je doživljala »ekonomski čudež«, ko je vzletel »prosti trg«, ko je prišlo do velike selitve z juga na sever – in ko se je v Milanu zableščal Pirellijev stolp, alias Grattacielo Pirelli, alias Pirellone, najvišji nebotičnik v Italiji, stekleno-betonski simbol zmage modernističnega kapitalizma.

  • Marcel Štefančič jr.

    2. 9. 2022  |  Mladina 35  |  Kultura  |  Film

    Vengeance

    Bolj ko se družba polarizira in fragmentira, bolj vsi le še čakajo in iščejo nekoga, ki bi jih maščeval. Bolj ko iščejo nekoga, ki bi jih maščeval, bolj objemajo teorije zarote, ki niso le oblike maščevanja, temveč tudi poskusi, da bi našli krivce za svoje neuspehe – za svojo deklasiranost, pozabljenost, osamljenost. Vengeance je groteska o takšni družbi. Ben Manalowitz (B.J. Novak) je newyorški pisec (zaposlen pri New Yorkerju), oportunist in narcis, ki se v tem, kar počne, ne počuti dobro, zato hoče uspeti kako drugače, morda s podkastom, a se na predsodke, paranojo, konspirologijo, populizem in revenge porn žal ne spozna tako dobro, da bi jih kapitaliziral in se odlepil od tal. Na lepem pa dobi priložnost: pokliče ga Ty (Boyd Holbrook), brat ženske, s katero sta se nekajkrat »zapela« (sam se niti ne spomni, kako je bilo »tamali« ime), in mu pove, da je ni več – na teksaških naftnih poljih so jo našli mrtvo. Overdose, so rekli. Toda Ty – ruralen, barvit, zgovoren, naiven, nerazgledan, stereotipen, fen nogometa, rodea, burgerjev in orožja, dedič »divjega zahoda« – sluti globoko zaroto (logično, Mehičani! kartel!), zato hoče, da jih nekdo maščuje. Tako kot so Teksačani nekoč maščevali Alamo.

  • Marcel Štefančič jr.

    2. 9. 2022  |  Mladina 35  |  Kultura  |  Film

    Plesna terapija

    Tony (Franck Dubosc), osamljeni, zagrenjeni, politično nekorektni šofer šolskega avtobusa, po infarktu sklene, da bo šel po poti Jacka Nicholsona in Morgana Freemana v komediji Preden se stegneva, kar v tem primeru pomeni, da se skuša na vsak način spraviti s hčerko Mario (Louna Espinosa), ki jo je zapustil pred dvajsetimi leti in ki je v vsem tem času ni nikoli videl. Ker je zdaj plesna učiteljica, se pod lažnim imenom vpiše na njen tečaj rumbe, saj računa, da ga ne bo prepoznala in da se ji bo lahko tako varno, nežno in simpatično približal. Vse ostalo bo naredila in dorekla »plesna terapija«. Besede bodo odveč. Končno bosta skupaj preživela nekaj »kakovostnega« časa.

  • Marcel Štefančič jr.

    2. 9. 2022  |  Mladina 35  |  Kultura  |  Film

    Prvič resnično srečna

    Tessa (Josephine Langford) in Hardin (Hero Fiennes Tiffin) sta romantični par, ki nenehno razpada. Nenehno se razhajata in ponovno shajata. Nenehno jočeta in kričita, nenehno se prepirata, nenehno se drug drugemu opravičujeta, nenehno drug drugega prebolevata, nenehno se morata o nečem pogovoriti, nenehno se utapljata v teatru obžalovanja, samopomilovanja in samožrtvovanja. Sporazumen in zabaven je le seks.

  • Marcel Štefančič jr.

    2. 9. 2022  |  Mladina 35  |  Kultura  |  Film

    Posrednik

    V Tatičih, s katerimi je Hirokazu Koreeda leta 2018 osvojil zlato palmo, imate skupino tatov, ki se delajo, da so družina. Bolj, ko se delajo, da so družina, bolj so res družina. Alternativna družina. Prava družina. Družina lahko v času, ko kapitalizem družine brezdušno izkorišča, zlorablja, ponižuje, mendra in trga, tako da razpadajo, preživi le, če se dobro oboroži, če se dobro zavaruje, če torej tudi sama prevzame tehnike in metode organiziranega kriminala, kar je izredno lepo pokazal tudi korejski oskarjevski Parazit. Song Kang-ho, ki je igral Ki-taeka, patriarha deklasirane »parazitske« družine, zdaj v Posredniku, prvem Koreedovem korejskem filmu, igra Sang-hyuna, zadolženega lastnika male čistilnice, ki v spregi s partnerjem Dong-soojem (Gang Dong-won) iz cerkvene »lopute za dojenčke«, kjer nezakonske matere puščajo nezaželene dojenčke, ukradeta novorojenca, ki ga nameravata prodati nekemu paru, a se jima nepričakovano pridruži tudi So-young, mati tega dojenčka, sicer pevka (ki jo igra Lee Ji-eun, zvezdnica K-Popa).

  • Marcel Štefančič jr.

    26. 8. 2022  |  Mladina 34  |  Kultura  |  Film

    Day Shift

    Jamie Foxx je losangeleški čistilec bazenov. In ko se tako pripelje do neke vile v San Fernando Valley, začne rutinsko čistiti bazen, potem pa si nenadoma natakne črn kombinezon, zgrabi puško in vstopi v vilo – ko prikoraka neka starka, očitno lastnica vile, in ga vpraša, kdo je in kaj hoče, jo hladnokrvno in brez besed odstreli. Kar butne jo ob steno. A ne umre. Ponovno vstane. In še enkrat. In znova. Pa spet. Stokrat jo mora ubiti. Na sto duhovitih, kreativnih načinov. Foxx, alias Bud, je ločeni, podplačani lovec na glave – no, Buffy, ubijalev vampirjev. Hiter kot strel, atomski kot tista blondinka, neuklenjen kot Django.

  • Marcel Štefančič jr.

    26. 8. 2022  |  Mladina 34  |  Kultura  |  Film

    Broadcast Signal Intrusion

    Broadcast Signal Intrusion izgleda kot Krog, ki so ga korežirali Brian De Palma, David Lynch, David Cronenberg in Christopher Nolan – morbiden, a seksi. Mučen, a luciden. Počasen, a poln preobratov. Dvoumen, a napet. Retro, a neonoir. James (Harry Shum Jr), tesnobni, osamljeni, emocionalno izolirani studijski tehnik, ki leta 1999 – ja, v letu Matrice (in Kluba golih pesti, če smo že ravno pri tem) – za neko čikaško televizijsko postajo digitalno arhivira stare oddaje (živjo, Betamax!), naleti na poročila, ki jih je nenadoma prekinil in shekal anonimni »animatronični« pirat s srhljivo belo gumijasto masko. Potem ugotovi, da se je to zgodilo večkrat. Še huje: ko videodromski James detektivsko mutira v Johna Travolto (okej, v Jacka iz filma Blow Out), ugotovi, da je ob vsaki taki piratski prekinitvi programa izginila ena ženska.

  • Marcel Štefančič jr.

    26. 8. 2022  |  Mladina 34  |  Kultura  |  Film

    Zver

    Če hočete videti Levjega kralja, Prikazen in senco in Zadnji krik iz savane zrolane v elegantni in visokokonceptualni, a obupno staromodni in nepresenetljivi B-triler, potem si poglejte Zver, v kateri Idris Elba, newyorški zdravnik in vdovec, odpelje svoji najstniški hčerki na katarzični južnoafriški safari, kjer pa se jim potem zgodi to, kar se je pred petnajstimi leti v Roodtovem Plenu zgodilo Bridget Moynahan, ko je otroka z džipom odpeljala na safari – obkolilo in paraliziralo jih je krvoločno levje krdelo, le da tu, v Zveri, doktorja in hčerki v totalno izoliranem džipu (ne, džip je pokvarjen, telefon ne dela, nihče ne pride mimo, hrane ni, vode zmanjkuje, vodnik leži daleč stran ranjen in negiben ipd.) terorizira orjaški, res veličasten, karizmatičen lev ( ja, levji kralj, skoraj tako karizmatičen kot Idris Elba), obseden z maščevanjem, saj je edini preživel pokol pohlepnih divjih lovcev, tako da Idrisa & the gang oblega s takšno manično vztrajnostjo, s kakršno oni orjaški morski pes v Žrelu oblega barko Orca, na kateri so Roy Scheider, Richard Dreyfuss in Robert Shaw, a brez skrbi, tudi finalni obračun je pasticcio, saj malo vzame Povratniku, malo pa Jurskemu parku.

  • Marcel Štefančič jr.

    26. 8. 2022  |  Mladina 34  |  Kultura  |  Film

    The Last Movie Stars

    Paul Newman in Joanne Woodward – zadnji filmski zvezdi, obupno romantična protagonista te monumentalne šestdelne dokumentarne serije, briljantnega metafilmskega »arheološkega« eposa, ki ga je režiral Ethan Hawke, njun nekdanji soigralec – sta bila poročena 50 let. Ona je bila prej slavna kot on. In tudi oskarja – za vlogo osebe z disociativno motnjo identitete v Treh Evinih obrazih – je dobila pred njim. On je dolgo dobival le vloge, ki so jih drugi zavrnili. Potem je dolgo – vse tja do Scorsesejeve Barve denarja – dobival le oskarjevske nominacije. Niso mu pustili, da bi jo dohitel. Pa četudi je postal največji filmski zvezdnik. Tudi najprivlačnejši. Kako to, da ga pusti samega ven, so jo spraševali. A ni se imela česa bati. Ob njej je bil ambicioznejši. Pri sedeminštiridesetih se je prelevil v dirkača. Včasih je zmagal. A ni je prehitel. Prižgal je smernik. Ona je začela namesto oskarjev dobivati emmyje. V sedemdesetih je veliko pil, pa ga je zaklenila ven. Kar pojdi drugam!

  • Marcel Štefančič jr.

    19. 8. 2022  |  Mladina 33  |  Kultura  |  Film

    The Gray Man

    V Aldrichevem Ducatu umazancev je Lee Marvin – major – prišel v vojaški zapor ter dal ducatu obsojencev – kolekciji umazancev, morilcev, sociopatov, psihopatov – drugo priložnost: lahko greste ven, na prostost, toda pod pogojem, da boste sodelovali v zelo nevarni, samomorilski vojni misiji! V filmu The Gray Man, ki sta ga posnela brata Russo, režiserja najuspešnejših Marvelovih superjunaških spektaklov, in v katerega je Netflix vrgel 200 milijonov dolarjev, Leeja Marvina nadomešča Billy Bob Thornton, ki Ryanu Goslingu, alias Courtu Gentryju, stoičnemu, ciničnemu, brezizraznemu jetniku, obsojenemu na zelo dolgo ječo, ponudi nekaj, česar ne more zavrniti: če hoče, lahko za Cio po svetu izvršuje zelo nevarne, samomorilske misije, »črne« operacije, umazano delo za ameriško vlado.

  • Marcel Štefančič jr.

    19. 8. 2022  |  Mladina 33  |  Kultura  |  Film

    Prey

    McTiernanov Predator je od leta 1987, ko je srečal Arnolda Schwarzeneggerja, dobil kopico nadaljevanj. V nekaterih je srečal celo sebi enakega – osmega potnika. Zdaj pa je končno dobil predzgodbo – Prey, ki se giblje v ritmu tihe transcendentalne meditacije (včasih že kar v ritmu tišine), ga pošlje v 18. stoletje, na ameriški »divji« zahod (no, bolj »divji« sever), kjer sreča Komanče, toda preden pride do tega zgodovinskega srečanja (film ima zelo dolgo ekspozicijo), boste imeli občutek, da gre za reimaginacijo Disneyjeve Mulan – za film o dekletu, Naru (Amber Midthunder), ki sanja o tem, da bi postala bojevnica.

  • Marcel Štefančič jr.

    19. 8. 2022  |  Mladina 33  |  Kultura  |  Film

    Thirteen Lives

    Leta 2018 – tam nekje sredi junija – si je šlo dvanajst tajskih fantov, še otrok (od 12 do 16 let), z nogometnim trenerjem ogledat Tham Luang Nang Non, slovito jamo, kjer pa jih je silovito monsunsko deževje zalilo, šokiralo in ujelo, tako da jih je potem v naslednjih dneh reševal tako rekoč ves svet. Film Thirteen Lives, ki je videti skoraj kot igrana verzija dokuja The Rescue, v tej monumentalni reševalni operaciji skupaj ne vidi le senzacije, temveč priložnost za epsko pripoved o transformativnih detajlih, stresni morali, logističnem peklu, malih radikalnostih, stranskih tveganjih, mejnih emocijah, mumifikaciji panike, lovljenju zraka, stoičnem žrtvovanju, skupnostnem junaštvu in delikatni, prikriti, distancirani kompleksnosti, ki so se zasvetili v tej reševalni akciji.

  • Marcel Štefančič jr.

    19. 8. 2022  |  Mladina 33  |  Kultura  |  Film

    DC liga super ljubljenčkov

    Filmi so že tako polni supejunakov, da hodijo drug po drugem – in ker je res že huda in neznosna gneča, vse pogosteje skačejo v animirani svet. Spomnite se le Batmana med kockami lego (Lego Batman Film). Ali pa Spider-Mana v multivesolju (Spider-Man: Novi svet). No, v DC ligi super ljubljenčkov pa Kripto, Supermanov pes, aktivira svoje tovariše, živali iz zavetišča (od pujse do želve in veverice), ki morajo v odsotnosti ugrabljenega Supermana (oh, kot da Supermana ni že prej ugrabila Lois Lane!) rešiti svet in spoznati, da je v slogi ne le moč, temveč supermoč, še toliko bolj, ker en passant dobijo natanko supermoči (kriptonit je briket!), kakršne imajo običajno DC-jevi superjunaki, Superman, Batman, Čudežna ženska in Aquaman.

  • Marcel Štefančič jr.

    19. 8. 2022  |  Mladina 33  |  Kultura  |  Film

    Dobri šef

    Blanco (Javier Bardem), lastnik manjše, a dokaj uspešne tovarne tehtnic ( ja, to je svet, v katerem vsi nenehno vse tehtajo), se ima za neke vrste korporativnega duhovnika, saj svoje delavce nenehno bolj ko ne opozarja, da so ena velika družina in da otrok nima prav zato, da bi se lahko posvetil njim, svoji družini. Sindikata ne potrebujejo – Blanco je njihov oče. Ko jim govori, najbolj gane samega sebe. Kar pa ne pomeni, da je samski. Ne, poročen je, zelo (Sonia Almarcha), a vendar je tipični patriarh – prepričan je, da so vse ženske njegove. Mlade novinke, atraktivne praktikantke, vedno zapelje. Občutek ima, da mu pripadajo. Še več: najema jih zato, da bi jih lahko fukal.

  • Marcel Štefančič jr.

    12. 8. 2022  |  Mladina 32  |  Kultura  |  Film

    Hiter kot strel

    Brad Pitt je plačanec, poklicni morilec, hitman – ime mu je Ladybug. Po naše: Pikapolonica. Trenutno je v zenovski fazi – rad bi se izboljšal, prenovil, senzibiliziral, razsvetlil. »Če deliš mir, prejmeš mir.« Pištolo zato pusti doma, ko ga glas njegove upravljalke (Sandra Bullock) pošlje na japonski vlak ( ja, na hitrega kot strel, tistega, ki drvi med Tokiem in Kjotom), kjer naj bi le pobral neki srebrni kovček (to je vse, nič lažjega), toda ko zgrabi kovček, ugotovi, da je vlak poln poklicnih morilcev, ki hočejo ta kovček – ali pa le maščevanje, to jed, ki najbolj tekne, če jo servirajo hladno. Ja, vsi so povezani – kot potniki v Umoru na Orient ekspresu. Med njimi najdete prepirljiva angleška »dvojčka«, Limono (Brian Tyree Henry) in Mandarino (Aaron Taylor-Johnson), originalna varuha kovčka (in zavoženega sina Bele smrti, skrivnostnega vodje japonskega podzemlja), ki delujeta kot reimaginacija onih dveh gospodov iz bondiade Diamanti so večni (ali pa onega vica o dvojčkih iz Forresta Gumpa), nedolžno šolarko (Joey King), ki je v resnici cinična, škorpijonska in fatalna kot Atomska blondinka, mehiškega kartelskega grizlija (Bad Bunny), ki hoče maščevati svojo ženo (nož je njegov forte), nemško zastrupljevalko (Zazie Beetz) in celo japonski duo, Očeta (Andrew Koji) in Starešino (Hiroyuki Sanada), kar seveda pomeni, da se vlak, ta neskončni, nori, stresni, neonski, klavstrofobični koridor, prelevi v neutrudni tarantinovsko-ritchiejevski kaos evforične in absurdne akcijske koreografije, maničnih komičnih gegov, ozkih prehodov, katan, letečih glav, samurajskih rifov, frenetične nelogičnosti, kulturnih trkov, silovite toksične besnosti in deadpoolovskega trušča. Tu je vedno bližje do Hollywooda kot do zadnje postaje.

  • Marcel Štefančič jr.

    12. 8. 2022  |  Mladina 32  |  Kultura  |  Film

    Nak

    Če hočete videti, kaj bi se zgodilo, če Bližnjih srečanj tretje vrste ne bi režiral Steven Spielberg, temveč M. Night Shyamalan, potem si poglejte Nak, bližnje srečanje z novo intergalaktično – neznano letečo – vrsto. Hudo introvertirani, dislektični OJ (Daniel Kaluuya) – Otis Junior, ne tisto, kar mislite – in Emerald (Keke Palmer), njegova temperamentna sestra, potomca pozabljenega, izrinjenega, izbrisanega, potlačenega temnopoltega džokeja (prvega filmskega zvezdnika!), ki je jezdil konja na prelomnih, legendarnih kronofotografijah Eadwearda Muybridga (te so leta 1878 – s pomočjo baterije kamer na dirkališču v Palo Altu – nedvoumno pokazale, da ima konj v galopu tu in tam – pač intervalno – vse štiri tace v zraku!), živita na osamljenem puščavskem ranču v kalifornijski Santa Clariti, kjer urita konje, ki jih rentirata Hollywoodu (včasih se kaki živali na snemanju tudi zmeša, tako da – kot šimpanz – pobije kompletno ekipo), toda zlagoma dobita občutek, da se v oblakih nad njunim rančem potika neka čudna, skrivnostna, izmuzljiva, nezemeljska »entiteta«, morda NLP. Ranč ne vrže veliko denarja, zato si – kot tipična podjetna, libertarna Kalifornijca, ameriška sanjača – domislita boljšega posla: če bi ta NLP posnela, bi ju to pripeljalo najmanj v šov Oprah Winfrey – postala bi slavna in bogata.

  • Marcel Štefančič jr.

    12. 8. 2022  |  Mladina 32  |  Kultura  |  Film

    Orkester

    Ciminov Lovec na jelene se začne v Clairtonu, malem pensilvanskem mestu, v katerem etnični, slovanski proletariat preživlja orjaška jeklarna, ki pa je samo mesto prelevila v zakotno, pozabljeno, zasmrajeno vukojebino, ne ravno deželo priložnosti. Ne torej kot kraj, ki je bil njihovim staršem, priseljencem, obljubljen, temveč kot kraj, iz kakršnega so njihovi starši zbežali. Tu so vsi po malem obtičali – brez kake perspektive. Zapijajo se – in ob tem pojejo. Edina priložnost, da malce zbežijo in se znorijo, je Vietnam.

  • Marcel Štefančič jr.

    5. 8. 2022  |  Mladina 31  |  Kultura  |  Film

    Purple Hearts

    Cassie (Sofia Carson), liberalna natakarica in barska pevka, ne ravno Lady Gaga (bolj Piper Perabo iz Dobrih mrh), ima sladkorno, zato potrebuje denar za inzulinske injekcije, ki pa jih njeno zavarovanje ne krije. Toliko o ameriški socialni državi. Luke (Nicholas Galitzine), novopečeni marinec, prav tako potrebuje denar – dilerju dolguje 15.000 dolarjev. Ne, ni več džanki – le materina smrt ga je tako potrla, da je potreboval fiks ali dva. Zdaj pa je čist in pošten – na telenovelističen način. Cassie in Luke si ne domišljata, da sta ustvarjena drug za drugega, a se kljub temu taktično poročita – ker vojska krije zavarovanje tudi ženam vojakov, ker vsako vojaško družino tudi sicer relativno bogato subvencionira in ker si bosta ves ta denar lahko razdelila, bosta oba skrivaj in kakopak ilegalno profitirala.

  • Marcel Štefančič jr.

    5. 8. 2022  |  Mladina 31  |  Kultura  |  Film

    Gold

    Če ste videli Hustonov Zaklad Sierra Madre, potem vas bo Zac Efron v vlogi brezimnega, redkobesednega, nihilističnega zlatokopa, ki v zadušljivi, umazani, brezperspektivni distopični puščavi – produktu podnebnih sprememb in desetletja vročinskih valov, domnevam – pohlepno in požrešno varuje kepo zlata, spomnil na Humphreyja Bogarta, le da se njegov obraz prelevi v postapokaliptično slikanico dehidriranih geoloških plasti odvratne, stekle, drekaste praznine, ki brbota v zlatu, za katerega je zlatokop prepričan, da raste iz zemlje, ne pa iz družbe. (Hulu)

  • Marcel Štefančič jr.

    5. 8. 2022  |  Mladina 31  |  Kultura  |  Film

    Neskončni vihar

    Neskončni vihar, posnet pri nas, izgleda kot parafraza enega izmed forrestgumpizmov: če na vrhu gore sediš dovolj dolgo, slej ko prej pride kdo mimo. Pam Bales (Naomi Watts), fanatična hajkerka in gorska reševalka, fenica narave, tišine, samote in »nemogočega«, se odpravi na Krvavec, okej, na neki Mount v ameriških Apalačih, pa četudi ne kaže dobro – pripravlja se snežni vihar. Kar pa je ne ustavi – ekstremno divjanje narave ji je pisano na kožo. Kdo ve, morda jo tudi zanima, kdo se je še v tem vremenu odpravil tja gor – nekdo je namreč spodaj, na parkirišču, pustil avto. Sorodna duša? Ko se vzpenja, gleda sledi v stiropornem snegu in ne more verjeti – nekdo, očitno moški, je tja gor odšel v snikerjih. Pam se zasvetijo oči – tega moškega je treba rešiti. Tinder bi vzkliknil: It’s a match!

  • Marcel Štefančič jr.

    5. 8. 2022  |  Mladina 31  |  Kultura  |  Film

    Nič ni zabavnejšega od Zla

    V animiranem filmu Jaz, baraba smo spoznali Gruja, ki se ima za največjega diabolika na svetu, največjega pridelovalca Zla vseh časov. Ukradel je Eifflov stolp! In Kip svobode! Resda lasvegaško repliko, pa vendar. In ja, ker nekdo ukrade piramido v Gizi, mu Gru – burleskni bastard dr. Ernsta Stavra Blofelda, Shreka, Addamsovih, Dickensovega Scroogea (in Fagina) in dr. Evila – napove vojno, saj sklene, da bo ukradel Luno.

  • Marcel Štefančič jr.

    5. 8. 2022  |  Mladina 31  |  Kultura  |  Film

    Začetek

    V nekem prizoru moški prikoraka na kamnita tla, kjer se zruši, obleži na tleh in potem počasi sprhni. Ja, povrne se v prah – z biblično vnemo. Z urgenco bibličnega maščevanja. Biblija namreč tu vihti meč gibanja #MeToo: ta moški – samozvani »detektiv« iz Tbilisija (Kakha Kintsurashvili) – je prej brutalno posilil neko žensko. Na kamnih, na otočku – v potoku. Vidimo celotno posilstvo. S hanekejevske razdalje – kamera je nepremična. Zdi se, kot da nam hoče reči: glejte nepremično to posilstvo! Poglejte resnici v oči! Ali pa nam hoče reči: boste to gledali ali boste vendarle pogledali stran? Vemo, kaj pomeni »le gledati posilstvo« – in vemo, kaj v tem primeru pomeni »pogledati stran«. Ženska, ki jo posili »detektiv«, je Yana (Ia Sukhitashvili), mlada Gruzijka, ki je hotela postati igralka, a je postala žena lokalnega vodje Jehovovih prič. Začetek, prvenec gruzijske režiserke Dee Kulumbegashvili, se dogaja v neki zakavkaški vukojebini, ki jo na lepem strese eksplozija molotovke – ta zažge, požge, opustoši in uniči kraljestveno dvorano, v kateri Yanin mož (Rati Oneli) ravno besno pridiga in obenem člane svoje kongregacije sprašuje, kako bi moral danes pravi kristjan ravnati v vsakdanjem življenju.