Marcel Štefančič jr.

Marcel Štefančič jr.

  • Marcel Štefančič jr.

    22. 1. 2021  |  Mladina 3  |  Kultura  |  Film

    Wolfwalkers

    Če še vedno mislite, da je treba volkove postreliti, si poglejte tole ročno animirano himno imaginaciji, strpnosti, neznanemu in naravi, fino kombinacijo irske mitologije, keltske ikonografije in šekspirjanske heroičnosti, ki jo je korežiral Tomm Moore, avtor Pesmi morja in Skrivnosti iz Kellsa. Tudi angleška deklica (Honor Kneafsey), ki z očetom pride na Irsko, misli, da je treba volkove postreliti, dokler ne sreča deklice (Eva Whittaker), ki se ponoči spremeni v volkuljo (no, “sprehajalko volkov”).

  • Marcel Štefančič jr.

    22. 1. 2021  |  Mladina 3  |  Kultura  |  Film

    Pretend It’s a City

    Če ste videli Scorsesejeve Dobre fante, potem se gotovo spomnite trenutka, ko Joe Pesci, alias Tommy DeVito, nenadoma vpraša: “Kako misliš, da sem smešen?” Najprej vsi mislijo, da se heca, toda ko vprašanje ponovi, jih zmrazi, saj vidijo, da mu ni ne do šale ne do smeha. In ko pomislite na druge Scorsesejeve filme, na Ulice zla, Taksista, Podivjanega bika, Kazino in Irca, imate občutek, da tudi Scorseseju ni do smeha, toda v dokuseriji Pretend It’s a City se ves čas tako bučno in tako krčevito krohota, da nekajkrat skoraj pade s stola. Prav ima: Fran Lebowitz, esejistka, kolumnistka, javna govornica in občasno igralka (sodnica v Volku z Wall Streeta), ki jo intervjuva in portretira, je res brutalno duhovita.

  • Marcel Štefančič jr.

    22. 1. 2021  |  Mladina 3  |  Kultura  |  Film

    Promising Young Woman

    Cassie (Carey Mulligan), nekdanja študentka medicine, zdaj barista, se ponoči odpravi v bar, kjer se tako napije, da se nanjo hitro prilepi mladenič (Adam Brody), ki jo začne pecati, nadlegovati, mamiti. Cassie ne ve, kaj se dogaja. Opoteka se. Še malo, pa bo omedlela in morda bruhala. Mladenič ji bo pomagal. Pospremil jo bo domov – k sebi. In ko jo pripelje domov, jo začne – kljub njenim pijanim protestom (“Ne, nočem, slabo mi je”) – plenilsko otipavati in objemati in poljubljati in slačiti in ji tlačiti prst v vagino, dokler v grozi ne ugotovi, da Cassie sploh ni pijana, ampak smrtno resno trezna. In jezna. Ujela ga je v past. Ne bo edini. O tem, da so moški toksični, nima nobenih iluzij, zato sklene, da jim bo pokazala nekaj trikov opolnomočenja, ki so ga prinesli gibanje #MeToo in nekateri filmi, recimo Maščevanje, Črni božič in Asistentka, pred leti tudi Miikejeva Avdicija in še prej Ferrarov Angel maščevanja (oh, in nedavno serija I May Destroy You).

  • Marcel Štefančič jr.

    22. 1. 2021  |  Mladina 3  |  Kultura  |  Film

    One Night in Miami

    25. februarja 1964 se je v sobi miamijskega hotela Hampton sunkovito zgostila zgodovina. V tej sobi, v tej noči vseh noči, v času črnskega boja za državljanske pravice, so se namreč srečali štirje monumenti črnske identitete: boksar Cassius Clay (Eli Goree), “The Greatest”, ki je lebdel kot metulj in pičil kot čebela ter ravno – presenetljivo – zmlel Sonnyja Listona in postal svetovni prvak v težki kategoriji, pevec Sam Cooke (Leslie Odom Jr.), “kralj soula” (Wonderful World), nogometaš Jim Brown (Aldis Hodge), eden izmed največjih, trikratni “Most Valuable Player” lige NFL, in karizmatični aktivist Malcolm X (Kingsley Ben-Adir), alias el-Hajj Malik el-Shabazz, ki ravno agonično prekinja z organizacijo Nation of Islam. Brown in Cooke hočeta ženske, Clay hoče Boga, X pa sladoled – noč jih spremeni v filozofe.

  • Marcel Štefančič jr.

    22. 1. 2021  |  Mladina 3  |  Kultura  |  Film

    Nomadland

    Nomadland je eden izmed najbolj slavljenih filmov lanskega leta (tudi eden izmed glavnih favoritov za oskarja), toda vse skupaj se je začelo s knjigo, ki jo je pred nekaj leti napisala Jessica Bruder: Nomadland: Surviving America in the 21st Century. Po naše: Dežela nomadov – Kako preživeti Ameriko v 21. stoletju. Velika finančna kriza je razdejala ekonomijo in življenja – mnoge je pognala na cesto. Na “odprto” cesto. Med prostranstva, v puščave, od Nevade do Kalifornije, kjer živijo nomadsko, pikareskno, marginalno in prekarno – z avtodomi se klatijo, iščejo delo.

  • Marcel Štefančič jr.

    15. 1. 2021  |  Mladina 2  |  Kultura  |  Film

    Skylines

    Ljubiteljem sci-fija in distopij je verjetno že kapnilo, da končno – prav zdajle! – živijo v sci-fi distopiji, samim sci-fijem in distopičnim fikcijam pa po drugi strani še vedno ni kapnilo, da bodo s pandemskim covidom težko tekmovali, kar potrjuje tudi tole drugo nadaljevanje invazijskega sci-fija Skyline (okej, po malem je videti tudi kot nadaljevanje Vesoljskih bojevnikov, Osmega potnika 2 in Transformerjev), v katerem so groteskni alieni, ki terorizirajo svet, videti kot apokaliptični mutantski virusi, toda vse skupaj je v primerjavi s terorjem, ki ga je povzročil covid, enoličen in utrudljiv dolgčas. (Hulu)

  • Marcel Štefančič jr.

    15. 1. 2021  |  Mladina 2  |  Kultura  |  Film

    The Father

    Tega briljantno teatraličnega filma, posnetega po izredno cenjeni drami Floriana Zellerja, na uradnih pretočnih platformah še ne boste našli, toda omenjam ga, ker me spominja na velikega Dušana Jovanovića. »Ne vem več, kaj se dogaja,« zgroženo dahne Anthony (Anthony Hopkins), ki v svojem londonskem stanovanju ne more več skrbeti zase in lahko računa le še na dolgotrajno oskrbo. Potem pa izbruhne v silovit, krčevit jok – zjoče se, kot se moški v filmih že dolgo ni zjokal.

  • Marcel Štefančič jr.

    15. 1. 2021  |  Mladina 2  |  Kultura  |  Film

    Hvítur, hvítur dagur

    Na eni strani so hitri, bučni, eksplozivni, elokventni trilerji, na drugi pa trilerji, ki gorijo in govorijo počasi – s progresivnimi digresijami, v stilu. Tale stilizirani, progresivno disgresivni islandski psihotriler (po naše Beli, beli dan), ki sodi med slednje in je videti tako, kot bi ga sanjal nekdo, ki si sam koplje grob, se začne z dolgo vožnjo po ovinkasti megleni cesti, ki se konča s šokantno nesrečo: avto nenadoma prebije ograjo in zapelje v prepad. Kot se izkaže, je bila to žena priletnega policaja, že itak tesnobnega, depresivnega, nestrpnega, nestabilnega Ingimundurja (Ingvar Sigurðsson), ki začne v »primer« spontano drezati in sumiti, da je imela žena skrivno ljubezensko afero – morda s sosedom (Hilmir Snær Guðnason).

  • Marcel Štefančič jr.

    15. 1. 2021  |  Mladina 2  |  Kultura  |  Film

    Sound of Metal

    Ruben (Riz Ahmed) je tetovirani metalec – bobnar v težkem, bučnem, divjem bendu (dveh). To je njegova misija. To je njegovo delo. To je njegovo življenje. To je njegov eksorcizem. Še preden pa rečete Sound of Metal, se mu zazdi, da ne sliši dobro – da mu nekaj blokira sluh. Besed ne razume več. Sliši le še nedoločno brbotanje. Kot bi bil pod vodo. Začasno, si domišlja. Toda še preden rečete Beethoven, se že izkaže, da izgublja sluh. Vse bolj. Bend pa je ravno sredi turneje – naj se ustavi in pove, kaj se dogaja? Ali naj se dela, kot da je vse okej, tako da mu bo heavy-metal vzel še tisti fragment sluha, ki mu je še ostal?

  • Marcel Štefančič jr.

    15. 1. 2021  |  Mladina 2  |  Kultura  |  Film

    Pieces of a Woman

    Martha (Vanessa Kirby) v filmu Pieces of a Woman, ki ga je posnel Kornél Mundruczó, avtor briljantnega Belega boga, ni kot Autumn (Sidney Flanigan), ki v filmu Never Rarely Sometimes Always sklene, da bo splavila. Niti ni kot Astrid (Julia Jentsch), ki se v filmu 24 tednov ne more odločiti, ali naj rodi ali splavi. Martha se je odločila, da bo rodila – in sicer doma. Čuti že porodne krče, slabo ji je, voda ji teče. Njen mož – no, partner, proletarski Sean (Shia LaBeouf) – pokliče babico (Molly Parker), ki pride ravno pravi čas, toda otrok – »It’s a girl!« – pri porodu umre.

  • Marcel Štefančič jr.

    15. 1. 2021  |  Mladina 2  |  Kultura  |  Film

    Soul

    Joe Gardner (z glasom Jamieja Foxxa), temnopolti pianist srednjih let, je honorarni glasbeni učitelj, inspirativni vodja srednješolskega orkestra (ki ravno trenira štikel Things Ain’t What They Used To Be), toda v resnici hoče igrati jazz – že vse življenje. Ko pa se mu sanje končno izpolnijo, ko končno postane član prestižnega jazzovskega kvarteta (ali pa soul kvarteta, če hočete), se mu v glavi od veselja tako zavrti, da na ulici spregleda kanalizacijsko luknjo – in že omahne v smrtonosno globino. V večni temi se prelevi v malo, modrikasto, nematerialno kepico, ektoplazmo – dušo. Ni več živ in ni še mrtev. Kot Patrick Swayze v Duhu. Ali pa kot Casper. Ko zagleda druge »izgubljene« duše, ki se po nebeški »lestvi« druga za drugo vzpenjajo proti velikanski brezoblični svetlobi, proti Velikemu poslej, panično krikne, da ni pripravljen umreti že kar ob prvi priložnosti, ki se ponudi, zbeži iz vrste – in omahne v globoki, eterični mrak. Ko pristane, vpraša: »So to nebesa?« Ne, niso. »To je Veliki prej!« To je mistična zunajčasovna dimenzija, v kateri dušam, še preden se rodijo, vdahnejo osebnost. Če se hoče ponovno roditi, če se hoče torej vrniti v svoje telo, mora nerojeni duši št. 22 (z glasom Tine Fey) mentorsko pomagati, da najde svoj »jazz«, svoj »soul« – pač tisto, kar hoče početi.

  • Marcel Štefančič jr.

    8. 1. 2021  |  Mladina 1  |  Kultura  |  Film

    Ma Rainey’s Black Bottom

    Tole pa je film o Gertrude »Ma« Rainey (Viola Davis), odločni, mogočni, dominantni, legendarni pevki, »Materi bluesa«, ki pravi: »Briga jih zame. Hočejo le moj glas.« Lahko ga dobijo, toda pod njenimi pogoji. Ima velik avto, zlate zobe, mlado ljubico, leta 1927 – v času velike selitve črncev na industrijski sever – pa prekine turnejo, da bi v čikaškem studiu posnela nekaj pesmi, tudi Black Bottom, ki zveni kot kronika črnske zgodovine, toda preden jih posname, postavi serijo pogojev (pela bo svojo verzijo, pesem bo napovedal njen nečak, ki jeclja, hoče ledeno coca-colo ipd.), ki jih morajo izpolniti ne le belci, ampak tudi člani njenega spremljevalnega benda, v katerem ima s tem največ težav gizdalinski, nastopaški trobentač, ki navija za bolj »belsko« verzijo bluesa.

  • Marcel Štefančič jr.

    8. 1. 2021  |  Mladina 1  |  Kultura  |  Film

    First Cow

    Otis Figowitz (John Magaro) je kuhar, ki noče kuhati, King Lu (Orion Lee) pa je priložnostni delavec, ki bi raje delal kaj drugega. Oba, osamljena prekarca, nekje na začetku 19. stoletja pripotujeta na divji zahod, v sivino Oregona, da bi se vagabundsko in outsidersko povaljala v svobodi, zlatu in pustolovščinah, toda trgovci, lovci, zlatokopi, podjetniki, oportunisti in sanjači, med katere prideta, so drugačni – ker mislijo le na dobiček, na lastni interes, so grobi, ošabni, zahrbtni, pohlepni, tekmovalni, nasilni. Brez empatije. Ker nimata nobene možnosti, da bi postala Frank in Jesse James ali Butch Cassidy in Sundance Kid, je jasno, da se bosta tu težko prebila. Če bosta hotela preživeti, bosta morala biti spretnejša in lucidnejša od ostalih. Izkoriščati jih bosta morala na nežen, ljubeč, prijateljski, povsem nevsiljiv, zarotniški, trgovski način – po kapitalistično. In res, ko na divji zahod pride prva krava, jo začneta ponoči skrivaj molsti, njeno mleko pa – v paketu z moko, jagodami, lešniki in Otisovim pekovskim know-howom – spreminjata v fine, slastne, organske kolače, ki postanejo velik hit.

  • Marcel Štefančič jr.

    8. 1. 2021  |  Mladina 1  |  Kultura  |  Film

    Never Rarely Sometimes Always

    Dijaki na šolskem odru v neki pensilvanski vukojebini pojejo sladkobne, kičaste štikle iz petdesetih let. Tudi oblečeni so kičasto, sladkobno, bebavo – v slogu petdesetih pač. To je njihov »pokaži, kaj znaš«. Potem na oder stopi 17-letna Autumn (Sidney Flanigan), ki poje nekaj precej bolj hreščečega, polemičnejšega, sodobnejšega – o fantu, ki jo sili, da počne reči, ki jih noče početi. Seks zna biti nasilje. Nekdo v publiki sikne: »Candra!« To je svet, v katerem so moški na varnem – za vedno lahko ostanejo otroci.

  • Vsi ZELO ZA

    Filmi, ki smo jih v letu 2020 v Mladini ocenili z ZELO ZA. 

  • Marcel Štefančič jr.

    30. 12. 2020  |  Mladina 53  |  Kultura  |  Film

    Kindred

    Če pa hočete videti reimaginacijo Rosemaryjinega otroka v dobi šokerjev Zbeži! in Mi, si poglejte tale britanski neogotski šoker, v katerem se nad temnopolto Charlotte (Tamara Lawrance), ki zanosi z belcem (Edward Holcroft) in otroka v resnici noče, z zarotniško, že kar okultno, a klinično preciznostjo zgrne ves paranoidni, obsceni, neprebavljeni pro-life teror razredne, rasne in spolne patologije. (Amazon Prime)

  • Marcel Štefančič jr.

    30. 12. 2020  |  Mladina 53  |  Kultura  |  Film

    The Midnight Sky

    George Clooney, ves bradat in baziran v nekem arktičnem observatoriju, ne igra le zadnjega človeka na Zemlji, ki jo je opustošila globalna katastrofa, ampak ima tudi redko bolezen. Transfuzije si daje kar sam. In verjetno sam vzdržuje tudi ves tisti intergalaktični računalniški sistem, prek katerega skuša vesoljsko ladjo, ki se po dolgem času vrača z Jupitra, posvariti, da Zemljo jemlje vrag.

  • Marcel Štefančič jr.

    30. 12. 2020  |  Mladina 53  |  Kultura  |  Film

    Bloody Nose, Empty Pockets

    V Las Vegasu nekaj let pred začetkom »divjih dvajsetih« sklenejo, da zaprejo bar »Divja dvajseta« – in tale igrani, lažni doku, dejansko posnet v New Orleansu, pokaže, kako je videti zadnji dan. Jasno, ta bar – s tipičnim dolgim šankom in masivnim, zgovornim, duhovitim barmanom – ni le bar, temveč skupnost, ki druži marginalce, nesojene pesnike, propadle igralce, boeme, sanjače, transvestite in barske mušice, lucidne in melanholične, zabavne pripovedovalce, polne »filmskih« replik (»Za uspeh nisi sam odgovoren. Ta se zgodi ali pa ne. Nad tem nimaš nobene kontrole.

  • Marcel Štefančič jr.

    30. 12. 2020  |  Mladina 53  |  Kultura  |  Film

    Wonder Woman 1984

    Čudežna ženska 1984, nadaljevanje superjunaškega megahita, je film o kapitalizmu in želji: kapitalizma se le dotakneš, pa se ti izpolnijo vse želje! Čudežna ženska se je dogajala med I. svetovno vojno, nadaljevanje pa se dogaja v osemdesetih letih, ko je Gordon Gekko v Wall Streetu oznanil, da je pohlep dober, in ko je predsednik Ronald Reagan osvobodil kapitalizem – tako ga je dereguliral, da je postal »magičen. Diana Prince (Gal Gadot), ki skrivaj superjunaško – kot ženska verzija Supermana – rešuje male ljudi, dela kot arheologinja v washingtonskem muzeju Smithsonian, kamor pride starinski kamen, simbol magičnosti kapitalizma, njegove »čudežnosti«, saj tistemu, ki ga osvoji, izpolni največjo željo.

  • Marcel Štefančič jr.

    18. 12. 2020  |  Mladina 51  |  Kultura  |  Film

    Rose Island

    Leta 1968, ko je svet v prevratu, na Evropski svet – ja, v Strasbourgu – prikoraka Giorgio Rosa (Elio Germano), italijanski inženir, ki je nedaleč od Riminija – v mednarodnih vodah – zgradil »otok« (no, platformo z barom, nočnim klubom ipd.), svojo malo, neodvisno, protestno, hedonistično, bizarno utopijo, ki jo hoče zdaj tudi uradno registrirati kot novo evropsko državo (Repubblica dell’Isola delle Rose, alias Insulo de la Rozoj), jasno, na grozo italijanskih oblasti, ki mu napovejo vojno. Kar počne »predsednik« Giorgio, je norost, toda blažena, koristna norost, saj izzove tisto pravo norost – norost države. Ker je Rose Garden, alias L’incredibile storia dell’isola delle Rose, posnet po resničnih dogodkih, je ta norost še srhljivejša. Pes invazije menda ni preživel. (Netflix)

  • Marcel Štefančič jr.

    18. 12. 2020  |  Mladina 51  |  Kultura  |  Film

    The Call

    Hollywood zelo rad snema rimejke azijskih, predvsem japonskih in korejskih šokerjev, toda mračni, mučno napeti, morbidni triler The Call je ravno nasprotno – korejski rimejk britanskega šokerja The Caller. Seo-Yeon (Park Shin-Hye) se preseli v staro stanovanje staršev, ki deluje kot časovni stroj. V njem namreč najde star, analogen telefon – in takoj dobi klic: iz preteklosti.

  • Marcel Štefančič jr.

    18. 12. 2020  |  Mladina 51  |  Kultura  |  Film

    Minor Premise

    Minor Premise – alias Minorna premisa – je izrazito nišni sci-fi triler, toda tisti, ki ljubijo lucidne filmske vrtoglavice in filmske uganke, kot je Pi (ali Memento ali Kocka ali Primer ali Izvorna koda ali Moon ali Večno sonce brezmadežnega uma ali V glavi Johna Malkovicha ali Martha Marcy May Marlene), bodo lahko neskončno uživali v enačbah, formulah, eksperimentih, skenih in laboratorijskih obsesijah Ethana Kocharja (Sathya Sridharan), genialnega, a depresivnega in zapitega nevroznanstvenika, ki žaluje za očetom, uglednim znanstvenikom, in ki si hoče digitalno »očistiti« spomin, toda ko svoje travmatične spomine pretaka v digitalne fajle, se mu zgodi nekaj takega, kar se v Pixarjevem animiranem filmu Vrvež v moji glavi ob travmatični selitvi zgodi mali Riley – njeno glavo preplavijo vsi odtenki psihičnega, emocionalnega vrveža (Žalost, Strah, Jeza, Gnus in Radost), toda ko se začnejo te personificirane emocije v njeni glavi prerivati in tekmovati za prevlado, postane vsaka izmed njih osebnost zase.

  • Marcel Štefančič jr.

    18. 12. 2020  |  Mladina 51  |  Kultura  |  Film

    Let Them All Talk

    Steven Soderbergh, ki je že pred izbruhom pandemije posnel ultimativni film o tej pandemiji ( ja, zdaj kultno, ikonično Kužno nevarnost), je sklenil, da bo še med pandemijo posnel ultimativni pandemski film – Let Them All Talk se namreč skoraj v celoti odvrti na razkošni prekomorski linijski ladji Queen Mary 2, podobne čezoceanke in ladje za križarjenje pa so bile, kot se verjetno spomnite, glavna žarišča okužbe, pravi trosilci in razpršilci virusa. Na Queen Mary 2 je okrog 2.600 potnikov (in orjaška posadka), toda nihče ne nosi maske – in nihče ne ohranja varnostne razdalje. Film, lahkoten in melanholičen, se dogaja še v dobi »normalnosti«, v času pred pandemijo – ironično, Soderbergh, spontani prerok, ga je posnel oz. zimproviziral lani poleti, in sicer v dveh tednih. Toliko pač traja plovba od New Yorka do Southamptona. O maskah in varnostni razdalji ni bilo tedaj ne duha ne sluha. Če ste hoteli, ste jih lahko videli v Kužni nevarnosti. Kar pa naj vas nikar ne zavede: Let Them All Talk je ples v maskah. Komedija o smiselnosti in potrebnosti varnostne razdalje.

  • Marcel Štefančič jr.

    18. 12. 2020  |  Mladina 51  |  Kultura  |  Film

    The Prom

    The Prom – po naše Maturantski ples – ni nadaljevanje tistega razvpitega, kultnega slasherja, temveč mjuzikl o homofobiji, diskriminaciji in ameriški vukojebini, ki hoče odpovedati maturantski ples, ker hoče Emma (Jo Ellen Pellman), lezbična maturantka, nanj pripeljati svoje dekle. Broadwayski zvezdniki, patološki narcisi, samozvani »broadwayski liberalci«, Dee Dee Allen (Meryl Streep), Barry Glickman (James Corden), Trent Oliver (Andrew Rannells) in Angie Dickinson (Nicole Kidman), ki jim ne gre (njihov zadnji šov, mjuzikl o Eleanor Roosevelt, je mrtev ob prihodu) in ki si hočejo z bojem za dobro in pravično »stvar« dvigniti ratinge in ugled, sklenejo, da bodo pri tej priči odpotovali v tisto vukojebino in Emmino »težavo« prelevili v svojo »stvar«. In že pojejo: »Pomagali bomo tej mali lezbijki.« Ko ljudje zapojejo in zaplešejo, je vse mogoče – logika, ki ohranja status quo (šovinizem, homofobijo ipd.), sprhni, nestrpnost izgine, predsodki pokleknejo. Ko ljudje zapojejo in zaplešejo, jih je sama empatija.

  • Marcel Štefančič jr.

    11. 12. 2020  |  Mladina 50  |  Kultura  |  Film

    The Paramedic

    Če hočete tematsko usklajeni in politično uravnoteženi nočni double-bill, potem si skupaj – drugega za drugim – poglejte trilerja Run in The Paramedic, alias El Practicante. V obeh se spopadeta paralizirana oseba in ta, ki skrbi zanjo. V obeh gledamo igro mačke z mišjo. V obeh ljubezen pokaže svoje patološko, sociopatsko srce. Razlika je v tem, da je prvi progresiven, drugi pa regresiven.

  • Marcel Štefančič jr.

    11. 12. 2020  |  Mladina 50  |  Kultura  |  Film

    Run

    Slovence zelo fascinira materinsko žrtvovanje za otroke – ni ga čez to! Materina ljubezen – je kaj bolj čistega in nesebičnega? Šoker Run ima o tem ločeno mnenje. Najprej vidimo flešbek: Diane Sherman (Sarah Paulson) rodi hčerko, ki pa ima toliko zdravstvenih motenj (aritmija, astma, sladkorna, paraliza, hemokromatoza), da obtiči na invalidskem vozičku – za vedno.

  • Marcel Štefančič jr.

    11. 12. 2020  |  Mladina 50  |  Kultura  |  Film

    The Mystery of D. B. Cooper

    The Mystery of D. B. Cooper je doku o res bizarnem in intrigantnem misteriju: kdo je bil moški, ki je leta 1971 – na zahvalni dan! – med letom iz Portlanda ugrabil ameriško potniško letalo (boeing 727), zahteval odkupnino (200.000 dolarjev) in štiri padala, jih po pristanku v Seattlu dobil ter po ponovnem vzletu – brez potnikov, ki jih je v Seattlu izpustil – s padalom bondovsko skočil v globino in noč pacifiškega severozahoda in zbežal? Izginil je brez sledu. Nikoli ga niso našli. A tudi njegove identitete niso nikoli našli. Na letalu je stevardesi Florence Schaffner porinil listek, na katerem je pisalo, da je ugrabil letalo in da ima pri sebi peklenski stroj, potem je odprl kovček in ji ga pokazal (lažnega, kot se je izkazalo kasneje). Rekel je, da je D. B. Cooper oz. Dan Cooper. Imel je sončna očala. Bil je elegantno oblečen. Sedel je v zadnji vrsti. Govoril ni. Stevardesi je le izročal listke.

  • Marcel Štefančič jr.

    11. 12. 2020  |  Mladina 50  |  Kultura  |  Film

    Happiest Season

    Happiest Season je najboljši letošnji božični film – zaenkrat. To je romantična komedija, v kateri pa sta romantični – celo več kot romantični – lezbijki, Abby (Kristen Stewart) in Harper (Mackenzie Davis). A brez panike: med njima je več kemije kot med Lady Gaga in Bradleyjem Cooperjem v filmu Zvezda je rojena.

  • Marcel Štefančič jr.

    11. 12. 2020  |  Mladina 50  |  Kultura  |  Film

    Bolje bi bilo, če bi posnel holivudski rimejk Planeta samskih ali pa Pisem Sv. Nikolaju

    Ko je Mitja Okorn posnel svoj prvenec Tu pa tam, je napovedoval, da bo nekoč snemal v Hollywoodu (kdo ve, morda je celo rekel, da bo prvi slovenski režiser, ki bo posnel holivudski film), toda njegov holivudski prvenec, Life In A Year, je prišel s slabo reklamo – posnet je bil že pred tremi leti in obtičal v holivudskem bunkerju. To običajno ne pomeni nič dobrega. To pomeni: ne vemo, kaj bi z njim!

  • Marcel Štefančič jr.

    4. 12. 2020  |  Mladina 49  |  Kultura  |  Film

    Voces

    Če hočete videti tesno, morbidno, dobro nagneteno, nočno grozljivko, potem si poglejte tale pikantni španski paranormalni šoker, v katerem oče (Rodolfo Sancho) in mati (Belén Fabra), ki uživata v predelavi starih hiš, izgubita sina, ki sliši glasove, a najdeta »psihofonika« (Ramón Barea), ki zna posneti glasove iz onostranstva. Preteklost, ki hoče komunicirati s sedanjostjo, je srhljiva in – tako kot Slovenija – polna tipov, ki vpijejo: v to me sili preteklost! A reč glejte ponoči, da ostane z vami – podnevi vam bo hitro padel iz rok. (Netflix)