Marcel Štefančič jr.

Marcel Štefančič jr.

  • Marcel Štefančič jr.

    8. 6. 2018  |  Mladina 23  |  Kultura  |  Film

    Oto

    Klicali so ga Oto. Niso vedeli, kako mu je zares ime. Niso vedeli, od kod se je vzel. Videti je kot slovenski Kaspar Hauser. A kot se izkaže, je bil zlorabljen otrok, ki ga je center za socialno delo pozabil vzeti staršem (ali pa dedku in babici, če hočete). Oto zraste v naivnega, dobrodušnega, rahlo hendikepiranega dobričino, slovenskega sanjača, ki tezgari za drobiž, da bi si kupil poltovornjak, dokler mu lokalna neonacista namesto z denarjem ne plačata s kovčkom, polnim stare robe, ki je nihče več ne potrebuje. Oto bi kriknil od gnusa in groze, če bi bil slika Edvarda Muncha, ne pa radgonski original. Vsaj tako se zdi, kajti v kovčku je tudi Munchov Krik, jasno, ukraden – kot že tolikokrat. Krik pač stalno kradejo. Če ga ne ukradejo tatovi, ga ukradejo grozljivke. Oto – bolj režanje kot grozljivka – bi bil lahko naslovljen tudi Krik.

  • Marcel Štefančič jr.

    1. 6. 2018  |  Mladina 22  |  Kultura  |  Film

    Tovarne niča

    »Mihovi so se preselili na klanec, tja, kjer so gledale umazane koče z mrkim in zavidnim pogledom dol na bela poslopja. Na klancu jih je stanovalo mnogo, ki so živeli prej doli v tistih lepih hišah; skrili so se in so se borili v temi za življenje. Strašen boj je bil – lica so plahnela, oči so se vdirale, gledale so iz globokih jam nezaupno in pričakovale so strahoma, ko se je bližalo poslednje zlo, goli, ostudni, neusmiljeni glad. Velika družina je bila, v tesno ogrado jih je nagnala ista skrb, nič ni bilo skritega med njimi. Življenje je bilo enako, tudi obrazi so si bili podobni in, kar so govorili, je bilo zmerom isto – ena sama strašna skrb v tisočerih besedah ... Propali obrtniki, kmetje, ki so jim bili prodali kočo in zemljo, pijanci, ki niso bili za nikakršno delo in so sami čakali, da poginejo kakor živina, v jarku, za plotom – vsi so se skrili na klanec, v nizke koče z nizkimi okni in slamnatimi strehami. Klanec se je vil po kameniti grapi; na obeh straneh se je dvigalo nevisoko pusto hribovje, poraščeno samo z neplodnim grmičevjem in posuto z belim kamenjem, tako da je bilo podobno od daleč velikanskemu pokopališču.«

  • Marcel Štefančič jr.

    1. 6. 2018  |  Mladina 22  |  Kultura  |  Film

    Klub zadovoljnih žensk

    Štiri stare prijateljice iz Santa Monice – Diane Keaton, Jane Fonda, Candice Bergen in Mary Steenburgen – se redno srečujejo in razpravljajo o literaturi, toda ne o Gravity’s Rainbow ali Infinite Jest, temveč o Petdesetih odtenkih sive, tako da je kmalu jasno, zakaj tako vztrajajo pri literaturi: ne zato, ker bi bila dobra za razmišljanje, temveč zato, ker je dobra za seks. Vse štiri se skušajo namreč na “varen” način prebiti do seksa, ki na koncu vedno izgleda le kot vic. Kar pa je logično: romantika je ta, ki te zadovolji! Seks te le umaže. Čudno sporočilo za film, v katerem Klub vražjih babnic sreča Seks v mestu in ki pravi: za seks ni nikoli prepozno!

  • Marcel Štefančič jr.

    1. 6. 2018  |  Mladina 22  |  Kultura  |  Film

    Solo: Zgodba Vojne zvezd

    V času, ko cvetijo Hitri in drzni, je nemogoče pričakovati, da se bo intergalaktični spektakel, kot je Solo: Zgodba Vojne zvezd, začel kako drugače kot z dirko po ulicah zelo, zelo oddaljenega neoliberalno-neokolonialnega planeta (Corellia), na katerem živi in ustvarja Han (Alden Ehrenreich), ki še ni Han Solo. Svoj vzdevek – Solo – si mora šele priboriti: in Solo: Zgodba Vojne zvezd, ki izgleda kot fan fiction, je film prav o tem, kako je Han postal Han Solo in kako je Han Solo potem postal HAN SOLO, pilot »Milenijskega sokola« in kralj »parsekund«.

  • Marcel Štefančič jr.

    1. 6. 2018  |  Mladina 22  |  Kultura  |  Film

    Stalinova smrt

    Kako je umrl Stalin? Tale politična satira, posneta po grafičnem romanu (via Fabien Nury & Thierry Robin), si domišlja, da so ga ubile besede. Ali natančneje: da ga je 5. marca 1953 kap, ko je prebral sporočilce pianistke (Olga Kurylenko), ki je zapisala, da je izdal nacijo in uničil ljudstvo in da moli za njegovo smrt. Človeka, ki je dal pobiti na milijone ljudi, torej ubije nekaj tako malega in bakterijskega, kot so besede. Stalinova smrt, ki skuša biti ironična kot Vojna svetov, v kateri orjaške intergalaktične staliniste – ja, tudi neke vrste gulage postavijo! – na koncu pobijejo mikroorganizmi, Stalina (Adrian McLoughlin) najprej predstavi kot ljubitelja kavbojskih filmov, vulgarnega humorja, nočnega bromansiranja s Hruščovom, Žukovom, Molotovom, Kaganovičem, Mikojanom, Malenkovom in Berijo, mistike svojega kulta osebnosti, klasične glasbe in množičnih likvidacij, navsezadnje, ko ga zagledamo, med večernim poslušanjem radijskega prenosa koncerta klasične glasbe ravno sestavlja spisek ljudi, ki jih je treba zapreti ali likvidirati.

  • Marcel Štefančič jr.

    25. 5. 2018  |  Mladina 21  |  Kultura  |  Film

    Fantastična ženska

    Hitchcockov Psiho nas najprej »prepričuje«, da je glavna junakinja Marion Crane (Janet Leigh), tatinska tajnica iz Phoenixa, ki pa to ni, saj jo iz filma kmalu vržejo, tako da kot glavni junak – in kot vir gledalčeve identifikacije – nastopi prijazni motelir Norman Bates (Anthony Perkins), v resnici morilski travestit, za katerega na koncu ugotovijo, da je »pošast«. Kaj je to, se sprašujejo. In Fantastična ženska, čilski film, dobitnik oskarja za tujejezični film, se začne kot Psiho: najprej nas »prepričuje«, da je glavni junak Orlando (Francisco Reyes), priletni lastnik tekstilne tovarne, ki pride v hotelski bar, kjer ponoči nastopa – poje – Marina (Daniela Vega), njegova transspolna muza, mujer fantástica. Nor je nanjo. Zaradi nje se je ločil od družine. Toda ljubezen je vzajemna. Tudi Marina je nora nanj.

  • Marcel Štefančič jr.

    25. 5. 2018  |  Mladina 21  |  Kultura  |  Film

    Deadpool 2

    »Deadpool 2 je družinski film,« pravi Deadpool (Ryan Reynolds), manično-depresivni, anarho-cinični, burleskno-narcistični, brutalno-agonični, vigilantsko-iznakaženi, stravmatizirani, mutirani, ne ravno čisto heteroseksualni superjunak, ki umira za redko boleznijo, a izgleda kot tip, ki je izumil cool. Toda če hočeš izgledati cool, moraš najprej pobiti nekaj ljudi. Je to kapitalizem? Ali družinski film? V družinskih filmih na začetku vedno nekdo umre – spomnite se le Bambija (mama) ali pa Levjega kralja (oče). In Deadpool ne bi bil genialni jackass popkulture, če temu spisku ne bi dodal še Žage 7.

  • Marcel Štefančič jr.

    18. 5. 2018  |  Mladina 20  |  Kultura  |  Film

    Moj lažni mož

    Garry Marshall je leta 1987 posnel Overboard, tipično staromodno romantično komedijo. Pomeni: tipično seksistično himno patriarhalni ureditvi. Goldie Hawn je igrala Joanno, bogato, sebično, ošabno, zoprno dedinjo, ki nenehno ponižuje in žali tesarja (Kurt Russell), vdovca s štirimi otroki, toda ko pri padcu z jahte izgubi spomin, se ji tesar predstavi kot njen mož – in Joanna ga objame z vsemi štirimi. Jasno, pripelje ji tudi svoje štiri otroke: To so najini otroci! Joanna jih objame z vsemi štirimi. Overboard je sporočal dvoje. Prvič, žensko je treba ukrotiti – neodvisnost le škodi njenemu značaju, saj jo dela sebično, ošabno in zoprno. In drugič, ženska je rojena za moža in otroke – patriarhat je njen raj. Le patriarhat lahko žensko prelevi v perfektno ženo! Rekli boste: ampak Joanna je v to prisiljena, ker je amnezična in ne ve, kaj se dogaja!

  • Marcel Štefančič jr.

    18. 5. 2018  |  Mladina 20  |  Kultura  |  Film

    Tri sekunde

    Leta 1972 – na olimpiadi v Münchnu – smo verjetno prvič videli košarkarje (orjake, dvometraše), kako se po koncu tekme katarzično, orgiastično valjajo po tleh. Drug po drugem, se razume. Kar je bilo presenetljivo, magari šokantno – vse skupaj je bilo videti zelo holivudsko, toda po tleh so se valjali sovjetski košarkarji, ki so veljali za pojem zadržanosti, stoičnosti, discipliniranosti. Nič, zgodil se je čudež – sovjetska reprezentanca je premagala ameriški »dream team«, ki je bil na olimpiadah nepremagan 36 let! 63 tekem – 63 zmag. In običajno so se z Američani v finalu pomerili prav Sovjeti – jasno, vedno so izgubili.

  • Marcel Štefančič jr.

    18. 5. 2018  |  Mladina 20  |  Kultura  |  Film

    LBJ

    Trump pravi, da je najboljši pogajalec in najboljši deal-maker, obenem pa bi rad Ameriko naredil tako veliko – tako belo in tako belsko –, kot je bila nekoč, še preden je predsednik Lyndon B. Johnson leta 1964 skozi kongres spravil zakon o državljanskih pravicah (Civil Rights Act), ki je odpravil rasno segregacijo in politično diskriminacijo. Živo si lahko predstavljate, kako dober pogajalec in kako dober deal-maker je moral biti, še zlasti če pomislite, da je moral od rasizma odvrniti ljudi, ki so bili sveto prepričani, da so črnci sami izbrali suženjstvo.

  • Marcel Štefančič jr.

    18. 5. 2018  |  Mladina 20  |  Kultura  |  Film

    Zadrži dih

    Ko se je Matevž Lenarčič vrnil s svoje zadnje podnebne misije, je sporočil, da je »najbolj zasvinjana država na svetu Kitajska«. Moral bi videti Pariz. V filmu Zadrži dih, francoskem sci-fiju, ki se dogaja v rahli prihodnosti (praktično neločljivi od sedanjosti), namreč Pariz zalije gosta, težka, mlečna, strupena megla, ki pokonča večino prebivalstva. Najprej se zdi, da se je privalila iz Carpenterjeve Megle, potem pa se izkaže, da je bušnila iz Darabontove apokaliptične Skrivnostne megle, ki ji je pot pokazal Cloverfield. Nihče ne ve, kaj se je zgodilo. Le počilo je. Pariz se je stresel. In že so se začeli ljudje obnašati tako, kot da so v kakem filmu M. Nighta Shyamalana, recimo v Dogodku, v katerem prav tako nihče ne ve, kaj je sprožilo nenadno katastrofo, samomorilsko epidemijo.

  • Marcel Štefančič jr.  |  foto: Borut Krajnc

    11. 5. 2018  |  Mladina 19  |  Politika

    O, ko bi le bil politik!

    Ko pride predvolilni čas, je ogromno ljudi, ki si želijo postati politiki. Precej več kot sicer. Kar je seveda paradoksalno: pričakovali bi, da kakšnega posebnega navala ne bo in da bodo težko našli ljudi, ki bi hoteli v politiko, navsezadnje, živimo v času strašno velikega nezaupanja v politiko, politike, stranke, parlament in vlado, potemtakem v času vsesplošnega prezira do politike. Vsi ponavljajo: Dovolj imam politike! Gabi se mi! Dol mi visi! Briga me!

  • Marcel Štefančič jr.

    11. 5. 2018  |  Mladina 19  |  Kultura  |  Film

    Jamski človek

    Jamski človek, britanska plastelinska stop-motion animacija, je napovednik za letošnje svetovno prvenstvo v nogometu. Tu imate pleme, ki živi v kameni dobi in izumi nogomet, a ostane v kameni dobi, tako da se potem v nogometno velesilo prelevi »bolj razvito« pleme (s francoskim akcentom!), ki je tehnološko že v bronasti dobi. Spopad med »bronastimi« profiji in »kamenimi« amaterji je neizogiben, toda najprej je treba »kamene« amaterje ponovno naučiti nogometne genialnosti. Jamski človek, remiks Kremenčkovih, Sedmih veličastnih, Milijona let pred našim štetjem, Jurskega parka in Zaporniškega kroga (oh, in »ljubke« homofobične panike), je žalovanje za nogometom, nacionalnim športom, ki so ga Britancem speljali zavojevalski »tujci«.

  • Marcel Štefančič jr.

    11. 5. 2018  |  Mladina 19  |  Kultura  |  Film

    Nevesta

    Nastja ( Viktorija Agalakova), mlada Rusinja, je tik pred poroko z Ivanom (Vjačeslav Čepurčenko), sanjskim fantom, da bi poroka – sveti zakon! do smrti! – res prijela, pa se poročita pri njegovih, nekje v ruskem ruralnem zakotju, kjer ženske še vedno vidijo tako, kot so jih videli leta 1839, ko se ta ruski šoker – s »tradicionalnim« fotografiranjem mrtve neveste – začne in ko morbidno, arhaično prekletstvo – v slogu japonskih grozljivk – migrira drugam, tokrat v prihodnost Putinove Rusije, slavilke patriarhata (le družina je družina!), moškega šovinizma (Putin kralj!) in antifeminizma (Pussy Riot v zapor!).

  • Marcel Štefančič jr.

    11. 5. 2018  |  Mladina 19  |  Kultura  |  Film

    Nikoli zares tukaj

    Lynne Ramsay je do sedaj – v dvajsetletni karieri! – posnela le štiri filme, toda štiri odlične, briljantne, urgentne, Podganarja (1999), Morvern Callar (2002), Pogovoriti se morava o Kevinu (2011) in Nikoli zares tukaj. Škoda, da je posnela le štiri. A po drugi strani: še dobro, da je posnela le štiri – ker je vedno počakala, da se ji malce »nabere«, vsak izgleda tako, kot da je prvi, potemtakem kot sunkovita zgostitev vsega, kar ve o filmu, domu, politiki in svetu. Vsak njen film prevevajo vrtoglavica, strast in osuplost nekoga, ki pravkar evforično odkriva film. Tako kot ga je odkrival Orson Welles, ko je snemal Državljana Kanea.

  • Marcel Štefančič jr.  |  foto: Borut Krajnc

    4. 5. 2018  |  Mladina 18  |  Kultura

    Glasba 21. stoletja

    »Nisem ga še videl brez klobuka,« je dahnil foto-Krajnc. Jaz ga še nisem videl s klobukom. A ker je bil brez klobuka, je to pomenilo – nobenega skrivanja. Bob Dylan je hotel, da ga vidimo. Star je 76 let, pravkar pa je na Brezkončni turneji – že 30 let.

  • Marcel Štefančič jr.

    4. 5. 2018  |  Mladina 18  |  Kultura  |  Film

    Babica

    Babica je film o Béatrice (Catherine Deneuve), ženski, ki ne gugla. Če bi guglala, bi vedela, da je njen ljubimec pred davnimi leti naredil samomor, in sicer takoj zatem, ko ga je brutalno zapustila. Če bi guglala, bi tudi vedela, da ga je mrtvega našla Claire, njegova 13-letna hčerka. In če bi guglala, bi verjetno vedela, da Claire, zdaj pri skoraj petdesetih (Catherine Frot), slovi kot odlična porodničarka (na javni kliniki, ki je tik pred zaprtjem), kar pomeni, da je del zdravstveno-skrbstvenega sektorja.

  • Marcel Štefančič jr.

    4. 5. 2018  |  Mladina 18  |  Kultura  |  Film

    Maščevalci: Brezmejna vojna

    Rečeno heglovsko: Thanos se je v Marvelovem filmskem vesolju že pojavljal (Maščevalci, Maščevalci: Ultronova doba, Varuhi galaksije), a ni bil bistven – zdaj, v skoraj triurnem spektaklu Maščevalci: Brezmejna vojna, v katerem mora zbrati šest »kamnov neskončnosti«, ki naj bi v slogu Big Banga ustvarili nov vesoljski red, pa je bistven na način, kot je bistvena Smrt v šokerju Brez povratka (in številnih nadaljevanjih) ali pa Prekletstvo v šokerju Krog (in številnih nadaljevanjih). Thanos, ki ga vokalizira Josh Brolin (bolj digitalni efekt kot človek), je kozmični nihilist s Titana, ultimativno Zlo, ljubimec Smrti, njen prerok, intergalaktični psihedelik, apokaliptični alien, znanilec Terorja, Kaosa in Konca, grobar človeštva. Vprašate se, kaj je počel do sedaj – zakaj je čakal in ždel v ozadju?

  • Marcel Štefančič jr.

    26. 4. 2018  |  Mladina 17  |  Kultura  |  Film

    Dvigni sidro

    Rešilni čoln – z imenom Erazem – se zaljubi v barčico! Ko so v animiranih filmih spregovorile igrače, je bilo le še vprašanje časa, kdaj bodo spregovorili avtomobili – v tejle norveški animaciji, sicer velikem hitu tam zgoraj, pa govorijo ladje in ladjice. Če odmislite romantično intrigo, dobite fjordsko Bratovščino Sinjega galeba, ki kima Disneyju.

  • Marcel Štefančič jr.

    26. 4. 2018  |  Mladina 17  |  Kultura  |  Film

    Gaston zgaga

    V tejle francoski komediji o zagonskem podjetju (»Kotiček«), ki postane tak hit, da ga ne more zlomiti niti »Jeff Bezos« niti kr ete nski pr aktikant ( ja, stripovski Gaston Zgaga) niti »hišni« galeb (ne sprašujte), je vse smešno. Vsaj tako mislijo akterji, ki se tudi vseskozi obnašajo tako, kot da je vse, kar naredijo ali izrečejo, smešno. Pa ni. Daleč od tega. Tako patetičnega nasilja nad humorjem zlepa ne vidite.

  • Marcel Štefančič jr.

    26. 4. 2018  |  Mladina 17  |  Kultura  |  Film

    Zemlja: nepozaben dan

    Zemlja: nepozaben dan – nadaljevanje kultne BBC-jeve serije Planet Zemlja (minus David Attenborough) ter dokujev Zemlja in Planet Zemlja II – nas skuša prepričati, da narava še vedno obstaja. Namiguje celo, da bo obstajala tudi, ko nas ne bo več – kajti o ljudeh ni tu ne duha ne sluha. Tu so le žirafe, zebre, medvedi, pande, kiti glavači, lenivci, legvani, kolibriji, muhe enodnevnice, pingvini – oh, in ledeniki. A izgledajo fantastično. Osupljivejših, brezhibnejših in imerzivnejših posnetkov narave – okej, osupljivejših, brezhibnejših in imerzivnejših posnetkov česarkoli – zlepa ne boste našli. Glorifikacija narave tako postane glorifikacija človeka, tehnologije – filma. Zato je toliko bolj pomembno, da živali še pravi čas naučimo snemanja filmov.

  • Marcel Štefančič jr.

    26. 4. 2018  |  Mladina 17  |  Kultura  |  Film

    Resnica ali izziv

    Ko pride »spring break«, se ameriški študentje zaprašijo v tople kraje. Tule se prijatelji in prijateljice zaletijo v Mehiko, kjer potem srečajo nekega moškega, ki jim da sijajno idejo – igrajte se »resnico ali izziv«. In že se pijani in zadeti igrajo, jasno, v starem, zapuščenem misijonu, tako da en passant poberejo demonični virus, alias prekletstvo, ki igro »resnica ali izziv« prelevi v naravno katastrofo, saj jo morajo obvezno igrati – v nasprotnem primeru umrejo strašne, grizlijevske smrti. Če ste videli šokerje Brez povratka, Krog in Zlo za petami, ki jih šoker Resnica ali izziv histerično kanalizira, potem si lahko živo predstavljate, kaj se dogaja s tistimi, ki »izziva« ne sprejmejo (hitro dobijo »smet« v oko), toda na srečo so vsi ti liki, ki jih igrajo Lucy Hale, Violett Beane, Tyler Posey, Sophia Ali, Nolan Gerard Funk ipd., tako iritantno plehki, da vam jih ni žal. Film Resnica ali izziv izgleda kot kritika postresničnega sveta, v katerem vladajo fake news – no, siljenje ljudi v to, da govorijo resnico, zgolj resnico in nič drugega kot resnico, pa je še hujši teror.

  • Marcel Štefančič jr.

    26. 4. 2018  |  Mladina 17  |  Kultura  |  Film

    Filmske zvezde ne umirajo v Liverpoolu

    Gloria Grahame – otrok Los Angelesa, hči arhitekta in filmske igralke, potomka angleškega kralja Edvarda III. (po očetu) in škotskih kraljev (po materi), vnukinja človeka, ki je dal Oscarju Wildu idejo za Sliko Doriana Graya, kraljica klasičnega Hollywooda, odkritje Louisa B. Mayerja, oskarjevka (Mesto iluzij, 1952), femme fatale iz številnih kultnih filmov noir (Navzkrižni ogenj, Na samotnem kraju, Macao, Nenadni strah, Stekleni zid, Goli alibi, Velika vročina ipd.) – se je leta 1948 poročila z režiserjem Nicholasom Rayem (Upornik brez razloga), toda ko se je nekega dne vrnil domov, jo je našel v postelji s svojim sinom iz prejšnjega zakona, trinajstletnim Anthonyjem, s keterim se je kasneje, leta 1960, poročila. Ja, imela sta tudi otroke. Ja, izbruhnil je škandal. Ja, puritanci so vpili: incest! In ja: Hollywood jo je bolj ko ne izobčil.

  • Marcel Štefančič jr.

    26. 4. 2018  |  Mladina 17  |  Kultura  |  Film

    V Ciambri

    V Ciambri je italijanski neoneorealistični film, v katerem imajo praktično vsi igralci isti priimek – Amato. A težko bi jim rekli igralci, ker igrajo sami sebe, zato nekajletni otroci že kadijo, ker pač kadijo tudi sicer, v realnosti, Pio (Pio Amato), glavni junak, ki jih šteje »že« štirinajst, pa tudi pije. Njegovo vsakdanje življenje ni vsakdanje. Celo prvi blowjob je že na vidiku. A ne povsem brez razloga: Pio mora na hitro odrasti, hočem reči, skozi rituale odraščanja mora po hitrem postopku – njegova očeta (Rocco Amato) in brata (Damiano Amato) so namreč zaprli, tako da mora zdaj prevzeti »družinske zadeve«. Kot Michael Corleone v Botru.

  • Marcel Štefančič jr.

    20. 4. 2018  |  Mladina 16  |  Kultura  |  Film

    Poldi, pustolovščine pogumnega ptička

    Ptiček, ki v tejle islandski animaciji ne zna leteti, ostane čez zimo “sam doma”, tako da mora preživeti številne “banditske” grožnje (zima, plenilci ipd.), zato bi ga lahko vokaliziral kar Macaulay Culkin, ki itak nima pametnejšega dela.

  • Marcel Štefančič jr.

    20. 4. 2018  |  Mladina 16  |  Kultura  |  Film

    Dan za dnem

    Predstavljajte si, da Odštekani petek sreča Carpenterjev Stvor, le da ven potem ne pride grozljivka, temveč ljubezenska zgodba, v kateri se Rhiannon (Angourie Rice), 16-letna gimnazijka iz razsute družine, zatreska v fanta, v katerega se dejansko naseli breztelesna, nadnaravna, paranormalna, postspolna, postrasna, postpolitična “bitnost” A., ki se vsak dan – dobesedno vsakih 24 ur – preseli v nekoga drugega, v neko povsem drugo in drugačno osebo, sploh ne nujno v fanta, niti ne nujno v vitkega, čednega, heteroseksualnega fanta, in ja, ne nujno v belca, toda vse to tako lepo poudari fluidnost spola (in body horror), da bo stalilo celo srca tistih, ki so alergični na “teorijo spola”. Film Dan za dnem spominja na Hughesove najstniške komedije iz osemdesetih let (štikel This Is the Day via The The je iz leta 1983), Rhiannon pa bi se morala včlaniti v gibanje #MeToo – A. deluje kot serijski virtualni spolni nadlegovalec.

  • Marcel Štefančič jr.

    20. 4. 2018  |  Mladina 16  |  Kultura  |  Film

    Počutim se lepo

    Filmi z Amy Schumer so filmi o Amy Schumer, filmi o Amy Schumer pa so filmi o njenem boju s sabo. Tokrat igra Renee Bennett, ameriško Bridget Jones, ki zaradi neprivlačnega izgleda doživlja sama ponižanja: nihče je ne pogleda, v baru je natakar sploh ne opazi, mali otroci od groze planejo v jok, ko jo zagledajo, še celo njeno delovno mesto je v kleti, tako da ne moti. Želi si, da bi bila lepa. In res, ko pri padcu s sobnega kolesa z glavo trešči ob tla, ima občutek, da se je čudežno spremenila – in da je zdaj lepa. V resnici je takšna kot prej, le da je samozavestna in opolnomočena ( ja, lepota je v samozavesti, veri vase ipd.), tako da dobi sanjsko službo, sanjskega moškega in sanjski seks. “This girl is on fire,” oznani Alicia Keys. Povsem vseeno je, kako izgledaš, zato bodi to, kar si, sporoča film. In to potem ponovi stokrat. Kar je stokrat preveč. Tudi preveč pokroviteljsko do žensk, ki jih nagovarja. Sploh pa: da si to, kar si, rabiš veliko, veliko denarja.

  • Marcel Štefančič jr.

    20. 4. 2018  |  Mladina 16  |  Kultura  |  Film

    Rampage: Veliko razdejanje

    Veliko razdejanje, posneto po stari arkadni igrici (Rampage), se začne kot Osmi potnik (ali pa Sledi življenja, če hočete), nadaljuje se kot Lov za izgubljenim zakladom in Daktari, potem pa preskoči v Vojno za planet opic, King Konga in Jurski svet, le da se ne zmeša dinozavrom in pterodaktilom, temveč gorili, volku in krokodilu, ki jih “vesoljski” patogen, produkt genetskega inženiringa, tako hudo okuži, da mutirajo v velikanske, agresivne, genocidne, neuničljive beštije. To, da lahko te “transformerje” potolče le primatolog Dwayne Johnson, alias The Rock, ki izgleda kot gensko spremenjeni organizem ( ja, kot produkt taistega patogenega rastnega hormona), se zdi povsem logično, še bolj kot to, da film kanalizira hladnovojne sci-fi šokerje o mutantskih živalih, ki se odlično podajo Trumpovemu kiču.

  • Marcel Štefančič jr.

    20. 4. 2018  |  Mladina 16  |  Kultura  |  Film

    Želja po maščevanju

    Bruce Willis igra Paula Kerseyja, uglednega čikaškega kirurga, ki mu vlomilci umorijo ženo, hčerko pa tako stravmirajo, da pristane v komi. Ker se policijska preiskava ne premakne, vzame zakon v svoje roke – ponoči patruljira po Chicagu in hladnokrvno, paranoidno, smrtno resno, brutalno bebavo pobija tiste, ki kažejo znake nasilnosti. Mediji so fascinirani – to, da pod njegovimi streli padajo predvsem nebelci, jih ne moti.

  • Marcel Štefančič jr.

    20. 4. 2018  |  Mladina 16  |  Kultura  |  Film

    Taksi 5

    Ker so cestam zakraljevali Hitri in drzni, je bilo le še vprašanje časa, kdaj se bo vrnil originalni kralj ceste – francoska saga o belem taksiju, mitskem pižoju 407, najhitrejšem avtu vzhodno od Atlantika, ki mora tokrat ustaviti ferrarije, s katerimi italijanski zlikovci ropajo marsejske zaklade. Pričakujte stare dirke, staro hitrost, starega pižoja, stare gege, staro atletiko, stare replike, star scenarij, a novo posadko, saj Samyja Nacerija in Frédérica Dienfenthala zamenjata Malik Bentalha in Franck Gastambide.