Marcel Štefančič jr.

Marcel Štefančič jr.

  • Marcel Štefančič jr.

    11. 7. 2014  |  Mladina 28  |  Kultura  |  Film

    Pa ne že spet ti!

    Adam Sandler je samohranilec z nekaj otroki. In glej, no: Drew Barrymore je samohranilka z nekaj otroki. Kakšno naključje! Toda njun uvodni zmenek na slepo se ne konča dobro. Ker pa v romantičnih komedijah ni slepih ulic (niti naključij), se spet – res nehote – srečata v Afriki, kamor na počitnice odpeljeta svoje froce, kar je lepa priložnost, da odkrijejo čare masturbiranja in takih reči.

  • Marcel Štefančič jr.

    11. 7. 2014  |  Mladina 28  |  Kultura  |  Film

    Joe

    Ko je luč dneva ugledal Joe, so vsi rekli, da je to film, ki je Nicolasa Caga vrnil med žive. Film, ki ga je vrnil v “prave” filme. Film, ki ga je odrešil vseh tistih bednih, idiotskih, avtopilotskih filmov. Film, ki je prekinil urok. Primerjali so ga tudi z Matthewom McConaugheyjem, ki se je po seriji bednih, idiotskih, avtopilotskih filmov vrnil v “prave” filme, toda ta primerjava ni bila najbolj posrečena – Cage se je takoj po Joeju vrnil v bedne, idiotske, avtopilotske filme (Tokarev).

  • Marcel Štefančič jr.

    11. 7. 2014  |  Mladina 28  |  Kultura  |  Film

    Mraz v juliju

    Mraz v juliju, postavljen na konec osemdesetih let (videokasete, nobenih mobitelov), je triler, kakršen mora triler biti: strašen. Strašen kot starogrške tragedije. Strašen kot elizabetinske tragedije maščevanja. Strašen kot otroci, ki žrejo svoje starše. Strašen kot očetje, ki žrejo svoje sinove. Strašen kot uboj v samoobrambi.

  • Genij države

    Imate iPhone, iPad ali iPod? Kul. Pa veste, kaj jih poganja? Najprej kakopak pomislite, da jih poganja »genialni« Steve Jobs. Ne, v resnici jih poganja genialna država.

  • Marcel Štefančič jr.

    4. 7. 2014  |  Mladina 27  |  Kultura  |  Film

    Trgovinica za samomore

    Če bi Tim Burton Addamsove poslal v magrittovski South Park, bi dobili Trgovinico za samomore, animirano grotesko o družinskem podjetju, ki prodaja orodja za samomore (če ne uspe, denar vrnejo!), toda ko se izkaže, da lahko vso mračnost, depresivnost, morbidnost in avtodestruktivnost tega sveta odpihne že rojstvo srečnega otroka z večnim nasmeškom, postane jasno, da je Burton izstopil, še preden je vstopil.

  • Marcel Štefančič jr.

    4. 7. 2014  |  Mladina 27  |  Kultura  |  Film

    FIFA: Združene strasti

    Nogomet je fenomen 20. stoletja – kot film. Toda film še vedno ne ve, kaj bi počel z nogometom. Še vedno ne ve, kako bi ga prelevil v nekaj gledljivega, kinetičnega in napetega. Ko gre za nogomet, film ne more premagati televizije. Tega, kar z nogometom počne televizija, ne more preseči. Ko se film loti nogometa, vedno tvega, da se bo osmešil. In Združene strasti so tak film – spodletelo srečanje nogometa in filma.

  • Mi smo Janez Janša!

    Privrženci Janeza Janše so še ne tako davno paradirali s transparenti, na katerih je bila fotografija Julije Timošenko, nekdanje ukrajinske premierke, ki je pristala v ječi. Sporočilo je bilo jasno: Janši se godi to, kar se godi Juliji Timošenko! Janez Janša je kot Julija Timošenko! Janez Janša je Julija Timošenko! Potem pa so očitno ugotovili, da primerjava med Janšo in Timošenkovo ni ravno najprimernejša, navsezadnje, Timošenkova je tajkunka najbolj mračne, sumljive in koruptivne sorte. Tisti, ki so pri nas obogateli na način, na kakršnega je obogatela Julija Timošenko, so prav tako v ječi – ali pa na poti tja.

  • Marcel Štefančič jr.

    27. 6. 2014  |  Mladina 26  |  Kultura  |  Film

    Kako izuriti svojega zmaja 2

    Mali Bush je rad rekel, da lahko ljudje in ribe živijo v sožitju. Toda očitno ni videl Spielbergovega Žrela, v katerem ljudje in zelo velika riba niso živeli v sožitju. V Spielbergovem Jurskem parku je bila ta riba, s katero je nemogoče živeti v sožitju, tako velika, da je izgledala kot T-Rex. Zdaj, v animiranem filmu Kako izuriti svojega zmaja 2, posnetem v produkciji Spielbergovega DreamWorksa, ki se trudi, da bi ujel Pixarjev magic touch, pa se krog sklene: ljudje in zmaji živijo v sožitju.

  • Marcel Štefančič jr.

    27. 6. 2014  |  Mladina 26  |  Kultura  |  Film

    Občudovani

    Predstavljajte si razglednico rajske avstralske obale, ki jo boža kristalno čisto morje in na kateri sije večno sonce. V tej razglednici, ki bi jo lahko prodajali na dalmatinskih štantih, živita Lil (Naomi Watts) in Roz (Robin Wright), že vse življenje – od malega – najboljši prijateljici in nerazdružljivi sosedi.

  • Marcel Štefančič jr.

    27. 6. 2014  |  Mladina 26  |  Kultura  |  Film

    Transformerji: Doba izumrtja

    Če ste mislili, da se bodo najnovejši Transformerji začeli na kakem akutnem geopolitičnem žarišču, recimo v Iranu ali pa na meji med Sirijo in Irakom, ste se motili. Začnejo se v Jurskem parku, okej, med dinozavri, nad katere nenadoma – kot strela z jasnega, no, kot meteor z jasnega – prihrumijo mračni, hladni, diabolični deseptikonski transformerji, ki jih z napalmom iztrebijo. Toliko, da boste vedeli, kako in zakaj so izumrli dinozavri.

  • Odprte žile Slovenije

    »Grow with Brazil! Veliki oglasi v newyorških dnevnikih spodbujajo severnoameriške podjetnike, naj se priključijo siloviti rasti tropskega velikana. Mesto São Paulo spi z odprtimi očmi; posluša oglušujoče prasketanje razvoja; tovarne, nebotičniki, mostovi in ceste rastejo tako hitro kot nekatere divje rastline v teh tropskih krajih. Vendar dobro vemo, da bi bil ustrezen prevod oglaševalskega slogana: ‘Rasti na račun Brazilije!’ Čeprav njegov blišč zavaja, je razvoj pojedina za redke povabljence, na kateri so glavne jedi rezervirane za tuje čeljusti. Brazilija ima že prek devetdeset milijonov prebivalcev, in ta številka se bo pred koncem stoletja še podvojila, vendar pa sodobne tovarne varčujejo z delovno silo, delo pa odklanja tudi nepremagani latifundij v zaledju dežele. Deček v capah s sijajem v očeh gleda najdaljši predor na svetu, ki so ga nedavno odprli v Riu de Janeiru. Upravičeno je ponosen na svojo deželo, vendar je sam nepismen in krade zato, da jé.«

  • Seks, resnice & trakovi

    Vintage je kul, sporoča Jarmuschev film Večna ljubimca, ki bi ga lahko mirno vrteli na double-billu s Sorrentinovo Neskončno lepoto. Oba filma sta lepo ujela zadnji blišč somraka, zaton zahoda in izginotje stvari, ki so bile nekoč prelomne, usodne, bistvene, formativne, transformativne, kultne, zdaj pa jih je čas – ali pa neusmiljeni “napredek” kapitalizma, kakor hočete – povozil.

  • Marcel Štefančič jr.

    20. 6. 2014  |  Mladina 25  |  Kultura  |  Film

    9 mesecev šoka

    Gotovo poznate frazo “nasprotja se privlačijo”. To je obenem tudi definicija romantične komedije. Če kje, potem se nasprotja privlačijo prav v romantični komediji. Romantične komedije si filmarji ne znajo več predstavljati brez nasprotij, ki se privlačijo. In bolj ko romantična komedija ne ve več, kaj bi počela s sabo, bolj ekstremna postajajo ta nasprotja.

  • Marcel Štefančič jr.

    20. 6. 2014  |  Mladina 25  |  Kultura  |  Film

    Večna ljubimca

    V Velikem Lebowskem sta vam brata Coen zastavila vprašanje: kateri bend je bolj kul – Clearance Clearwater Revival ali Eagles? Dude (Jeff Bridges), glavni junak tega danes kultnega filma, “največja lenoba losangeleškega okrožja”, brezposelni zabušant in popolni outsider, ki je mentalno obtičal nekje v šestdesetih, geografsko pa v svojem stanovanju, ima medtem hujše probleme – le začudeno namreč gleda ta “novi” svet, ki ga ne razume. Interaktivni softver ga ne rajca, ampak vse še vedno počne ročno, analogno. Včasih gre na bovling, včasih se vozi okrog, včasih si možgane napihne s psihedeliki, včasih pa skuša citirati kako korifejo, recimo Lenina, a ne pride do konca. In za nameček mora poslušati še Eaglese, ko se pelje s taksijem. Ne, niso kul. Dude je hipster, ki se tega ne zaveda.

  • Reševanje vojaka Bergdahla

    Kaj je značilno za Janševo SDS? Da spleta teorije zarote, da manipulira s preteklostjo, da povsod vidi komuniste, da svojo kaprico vedno napihne v najpomembnejši politični dogodek, da skuša na vsak način dobiti že davno izgubljeno vojno, da ponuja sprevrženo predstavo o domoljubju in da ima zelo slab spomin. In kaj je značilno za ameriške republikance? Isto! Ameriški republikanci zgolj imitirajo Janševo SDS. Kar se je lepo videlo ob nedavni Obamovi zamenjavi ameriškega vojaka Bowa Bergdahla za pet talibanov iz Guantanama.

  • Marcel Štefančič jr.

    13. 6. 2014  |  Mladina 24  |  Kultura  |  Film

    Tisti čudni občutek

    Tisti čudni občutek je romantična komedija s premiso, ki se je nazadnje dobro prodajala v času kamene dobe.

  • Marcel Štefančič jr.

    13. 6. 2014  |  Mladina 24  |  Kultura  |  Film

    Locke

    Predstavljajte si radijsko igro, v kateri slišite le glas moškega, ki se med dolgo vožnjo prek avtofona izmenično pogovarja s svojim delodajalcem, svojim sodelavcem, svojim sinom, svojo ženo in svojo ljubico.

  • Marcel Štefančič jr.

    13. 6. 2014  |  Mladina 24  |  Kultura  |  Film

    Bekas

    Ko Zana (Zamand Taha) in Dana (Sarwar Fazil), vojni siroti, leta 1990 v Iraku vidita Supermana, hočeta postati Supermanova prijatelja, ker pa leta 1990 še ni Facebooka, ki ljudi avtomatično spreminja v prijatelje, skleneta, da bosta odpotovala kar v Ameriko – naravnost k Supermanu, ki bi ju izvlekel iz te bedne realnosti, zrušil Sadama in oživil njune starše. In potem tudi res delata vse, da bi tja prišla, magari z oslom. Da vse to počneta pod vplivom filma, ki sta ga videla, ne preseneča: prav film te sili, da počneš in verjameš nore stvari. Iz tebe potegne vso naivnost, ki jo premoreš. Omogoča ti beg od realnosti. Ogroža in spodkopava oblast. In ja, prav film oživlja mrtve. Film je good guy.

  • Marcel Štefančič jr.

    13. 6. 2014  |  Mladina 24  |  Kultura  |  Film

    Tir

    Tovornjakar, ki ga v italijanskem filmu Tir, velikem zmagovalcu lanskega filmskega festivala v Rimu, igra Branko Završan, se telefonsko pogovarja s svojo ženo, ki je ne vidimo – tudi on je ne vidi.

  • Odhod delavk iz tovarne

    Včasih je bil odhod delavcev iz tovarne nekaj povsem vsakdanjega. Ta prizor smo dobro poznali – delavci skupaj odhajajo iz tovarne. Šihta je konec. Njihovih osem ur je minilo. Toda ko smo nedavno videli odhod delavk iz tovarne Mura, to ni pomenilo, da je minilo njihovih osem ur, ampak da je minilo njihovo življenje. Minila je potreba po njih, po fizičnih delavkah in delavcih, po tovarnah. Njihov odhod iz tovarne je izgledal kot zadnji odhod iz tovarne – kot odhod iz zadnje slovenske tovarne.

  • Marcel Štefančič jr.

    6. 6. 2014  |  Mladina 23  |  Kultura  |  Film

    Kako ne umreti na zahodu

    Monument Valley – leta 1882. Ja, divji zahod. Na glavni ulici stojita pistolerosa: na eni strani je mračni, brkati, odločni, karizmatični tough guy (Neil Patrick Harris), ki komaj čaka, da ustreli (in da kot že tolikokrat zmaga), na drugi strani pa je preplašeni, strahopetni, povsem benigni ovčar, Albert Stark (Seth MacFarlane), family guy pač, ki bi se raje pogovarjal. Ironijo opazi – ve, da ne sodi tja.

  • Marcel Štefančič jr.

    6. 6. 2014  |  Mladina 23  |  Kultura  |  Film

    Zlohotnica

    Ko je svet v krizi, ko se utaplja v negotovosti, paniki in tesnobi in ko ga tarejo hude katastrofe in nesreče, potrebuje pravljice. Ne brez razloga: pravljice potegnejo ostro ločnico med Dobrim in Zlom. Pravljice so ta, ki točno ve, kakšna je razlika med Dobrim in Zlom. Zato je bil mali Bush tako vnet pravljičar: prepričan je bil, da absolutno loči med Dobrim in Zlom.

  • Marcel Štefančič jr.

    6. 6. 2014  |  Mladina 23  |  Kultura  |  Film

    Nevidna ženska

    Nevidna ženska se dogaja v 19. stoletju, toda žal izgleda tako, kot da je bila tedaj tudi posneta. In morda bi morala tam tudi ostati.

  • Marcel Štefančič jr.

    6. 6. 2014  |  Mladina 23  |  Kultura  |  Film

    Pionir

    V famozni Globini, ki jo je leta 1977 posnel Peter Yates, sta Jacqueline Bisset in Nick Nolte v morskih globinah iskala izgubljeni zaklad. Ja, zlato. In to sta počela smrtno resno. Danes so smrtno resna iskanja potopljenih zlatih zakladov le še komedija.

  • Vsi ste kapitani

    Leta 1990 so bili vsi še živi. Sadam Husein, Michael Jackson in Christopher Reeve. Danes so vsi trije že mrtvi, toda v iraškem filmu Bekas (via Karzan Kader), enem izmed mnogih, ki jih bodo med 4. in 8. junijem zavrteli na 10. mednarodnem filmskem festivalu Kino Otok (Izola), so še vedno živi. Sadam še vedno vlada Iraku – in Kurdistanu, kjer dva bratca, Zana in Dana, sicer vojni siroti, vidita Supermana, tistega starega iz leta 1978, v katerem je igral Christopher Reeve in ki je končno prišel tudi v ta del tretjega sveta. Vau, si rečeta. To je to! Zdaj si želita le eno: da bi postala Supermanova prijatelja.

  • Kako je levica razveselila Janeza Janšo

    Mladih na evropske volitve ni bilo, so ugotovili tisti, ki se spoznajo na volilno demografijo. O, pa res! Mlajši volivci na evropske volitve niso prišli! A lepo prosim: le kako bi prišli? Mar niso vsi emigrirali? Tisti, ki so ostali, pa se itak počutijo kot notranji emigranti.

  • Marcel Štefančič jr.

    30. 5. 2014  |  Mladina 22  |  Kultura  |  Film

    Hiša velikega čarodeja

    Obstajajo ljudje, ki svoje hišne ljubljence ob selitvi preprosto zavržejo. In natanko to se zgodi mačku Blisku.

  • Marcel Štefančič jr.

    30. 5. 2014  |  Mladina 22  |  Kultura  |  Film

    Poti

    Gravitacija: Sandra Bullock obtiči sama v vesolju. 127 ur: James Franco obtiči sam v skalovju Utaha. Vse je izgubljeno: Robert Redford obtiči sam sredi oceana. Poti: Mia Wasikowska obtiči sama v avstralski puščavi.

  • Marcel Štefančič jr.

    30. 5. 2014  |  Mladina 22  |  Kultura  |  Film

    Na robu jutrišnjega dne

    Film Na robu jutrišnjega dne ni padel z neba: niti za trenutek vam namreč ne pusti pozabiti, da letos praznujemo stoletnico začetka I. svetovne vojne in sedemdesetletnico zavezniškega izkrcanja v Normandiji. V Evropi in Rusiji divja vojna – človeštvo so napadli strašljivi zunajzemeljski insekti. Najbolj divje je v Franciji, ki se je med I. svetovno vojno prelevila v prizorišče popolne klavnice.

  • Vrnitev Monice Lewinsky

    Ko vam rečejo, da televizija ustvarja dogodke, se le nasmehnite. Televizija za dogodki – za realnostjo – vedno zamuja. Poglejte le sodobne TV-serije. Kaj vam govorijo? Tole: sodobne TV-serije so boljše od filmov! Ne, niso boljše od filmov. TV-serije so le končno odkrile film. Končno so začele imitirati film. Izgledati hočejo kot film. Res – končno. Mislili smo že, da jim ne bo nikoli kapnilo in da bodo večno ostale zadaj.