-
17. 5. 2006 | Mladina 20 | Kultura | Film
Srečnež Slevin je film, ki ne more mimo drugih filmov in ki hoče, da bi ga ljubili tako, kot ljubimo filme, ki so ga navdihnili. Filme Quentina Tarantina (kateri igralec, ki je igral Jamesa Bonda, je bil najboljši?), filme Alfreda Hitchcocka (kaj ve mož, ki preveč ve?) in Osumljenih pet (kdo je Keyser Soze?). Srečnež Slevin je ekscesni, groteskni, sarkastični puzzle, ki zelo dobro ve, kaj je to suspenz,...
-
17. 5. 2006 | Mladina 20 | Kultura | Film
Evropski auteurji so mefafizične meditacije o smrti zamenjali z “doživetimi” pamfleti o pravici do smrti - Pedro Almodovar v filmu Govori z njo, Isabel Coixet v Mojem življenju brez mene, Alejandro Amenabar v Morju v meni, Francois Ozon pa v Ostanku časa. Vsak izmed njih je to kakopak storil po svoje. Almodovar v obliki antimelodrame: gej se hoče poročiti z žensko, ki je že leta...
-
17. 5. 2006 | Mladina 20 | Kultura | Film
Ko boste videli Srečneža Slevina, si boste rekli: Osumljenih pet je najvplivnejši film vseh časov! Jasno, dokler ne boste videli Razvajenih Parižank, ob katerih boste vzkliknili: Seks v mestu je najvplivnejša TV serija vseh časov! Ne brez razloga: zdravnica ( Judith Godreche ), marketingarica ( Anne Parillaud ) in odvetnica ( Mathilde Seigner ) so namreč prijateljice, ki na “babjih...
-
17. 5. 2006 | Mladina 20 | Kultura | Film
Ben-Hur, William Wyler, 1959
-
14. 5. 2006 | Mladina 19 | Kultura | Film
Prvi Misiji nemogoče sta posnela Brian De Palma in John Woo, ekskluzivna cinefila, briljantna stilista in vizualna šarmerja, ki znata akcijo spremeniti v balet, napetost pa v opero. Misijo nemogoče 3 je posnel J.J. Abrams, za svoje dobro preveč brezosebni režiser, ki ima za sabo le prgišče TV serij ( Alias, Lost, Felicity). Ali bolje rečeno: tretja Misija nemogoče izgleda tako, kot da jo je posnel...
-
14. 5. 2006 | Mladina 19 | Kultura | Film
Duncan Tucker je leta 2000 posnel Kralja gore, 20-minutni film, ki ga imate lahko za anticipacijo Gore Brokeback: fanta, ki misli, da je heteroseksualec, na plaži zapelje gej. Fant tako spozna, da je spolna identiteta bolj fluidna, kot je mislil, da poti nazaj - v “varno” heteroseksualnost - ni več in da je heteroseksualnost v resnici le iluzija.
-
14. 5. 2006 | Mladina 19 | Kultura | Film
Ko v slovenskem filmu zaslišiš slovensko besedo, te zmrazi - nič ni bolj neznosnega od besede, ki ne zna biti drugačna kot slavnostna, slovesna, maševalska. Nič ni bolj srhljivega od besede, ki ne zna biti vsakdanja, banalna. Nekateri slovenski filmarji so se skušali te travme znebiti: Igor Šterk je film Ekspres, ekspres posnel praktično brez dialogov, drugi so slovenski besedi pomagali s srbo-hrvaščino,...
-
14. 5. 2006 | Mladina 19 | Kultura | Film
Ibo ( Denis Moschitto ), veliki fan Brucea Leeja in drugih malih zmajev, je Nemec turškega rodu, ki hoče ujeti “evropski sen” - posneti hoče prvi nemški kung-fu film. Toda še preden bi lahko začel težiti slovenskemu filmskemu skladu, ga za rokav pocuka stric Ahmet ( Hasan Ali Mete ), ki za svoj McKebab potrebuje reklamo - točno, Ibo vse svoje kung-fu fantazije izživi reklami za...
-
14. 5. 2006 | Mladina 19 | Kultura | Film
Mean Streets, 1973 Martin Scorsese
-
23. 4. 2006 | Mladina 16 | Kultura | Film
Zdaj, ko Hollywood industrijsko predeluje šokerje iz sedemdesetih, je bilo le še vprašanje časa, kdaj bo trčil ob psihotriler Ko pokliče tujec ( 1979), ki premore enega izmed najbolj slavnih uvodov: varuška v grozi ugotovi, da anonimni psycho, ki jo po telefonu nadleguje in grozeče sprašuje, če je pogledala k otrokoma, kliče iz hiše, v kateri se nahaja.
-
23. 4. 2006 | Mladina 16 | Kultura | Film
Karavla se dogaja ob koncu osemdesetih nekje ob jugoslovansko-albanski meji, na karavli, ki je Jugoslavija v malem - tu so vojaki vseh narodnosti (hja, za trenutek ali dva slišimo tudi slovenski glas), ki odštevajo dneve, pa vojak, ki teši poročnikovo ženo, in zapiti, vse bolj dementni poročnik ( Emir Hadžihafizbegović ), ki skuša to, da je fasal spolno bolezen, prikriti s podžiganjem “izrednega...
-
23. 4. 2006 | Mladina 16 | Kultura | Film
Češke sanje so bolj skrita kamera kot mockumentarec - bolj Franci Kek kot Michael Moore. Vit Klusak in Filip Remunda, režiserja tega filma, na začetku stojita na travniku pri Pragi in pojasnita, kaj bosta storila: postavila bosta fasado hipermarketa, ki bo na daleč - s ceste - videti kot pravi hipermarket, lansirala bučno propagandno kampanjo, ki bo najavljala novi hipermarket (z neverjetnimi cenami!),...
-
23. 4. 2006 | Mladina 16 | Kultura | Film
Ko Francozi poleti spokajo na Azurno obalo, jih sleče. In to v več smislih: prešuštva postanejo romantični joie de vivre, seks postane igra, spolne identitete pa postanejo fluidne, hočem reči - niso več tako samoumevne kot prej. Hja, Azurna obala se poleti spremeni v goro Brokeback. Ko zakonski par, Marc ( Gilbert Melki ) in Beatrix ( Valeria Bruni-Tedeschi ), svoja najstnika, Charlyja ( Romain Torres ) in...
-
23. 4. 2006 | Mladina 16 | Kultura | Film
Ledena doba 2 je manj srhljiva od prve Ledene dobe, pa ne le zato, ker nas opozori, da bo ledene dobe enkrat vendarle konec, ampak tudi zato, ker pokaže, da se bodo tisti, ki jih je ledena doba zamrznila, po koncu ledene dobe odtajali in živeli najprej, kot da se ni nič zgodilo. Ko se začne led tajati, namreč sestradane morske beštije, še malo prej ledene kocke, divje naskočijo prvake ameriškega duha - mamuta,...
-
23. 4. 2006 | Mladina 16 | Kultura | Film
The Magnificent Seven, 1960 John Sturges
-
14. 4. 2006 | Mladina 15 | Kultura | Film
Nora ( Emmanuelle Devos ), trgovka z umetninami, ki se je nekoč poročila s truplom, da bi imel njen sin očeta, izve, da njen oče umira, kar jo zbliža z Ismaelom ( Mathieu Amalric ), njenim nekdanjim ljubimcem, sicer maničnim violinistom, ki so ga - na sestrino željo - hospitalizirali.
-
14. 4. 2006 | Mladina 15 | Kultura | Film
Za razliko od Ming-liangove Luknje, v kateri je Taipeh mučilo hudo deževje, ga v Muhastem oblaku muči huda suša. In za razliko od Ming-liangovega filma Koliko je tam ura?, v katerem je Shiang-chyi ( Chen Shiang-chyi ) blodila po Parizu, v Muhastem oblaku blodi po Taipehu, kjer se zaplete s Hsiao-kangom ( Lee Kang-sheng ), urarjem, ki je v filmu Koliko je tam ura? vse svoje ure naštelal na pariški čas in ki...
-
14. 4. 2006 | Mladina 15 | Kultura | Film
Layer Cake, 2004 Matthew Vaughn
-
14. 4. 2006 | Mladina 15 | Kultura | Film
Kako veste, da je Frank ( Dennis Quaid ), admiral ameriške obalne straže, vdovec? Ker ima 8 otrok - žena je očitno umrla od hudega, od non-stop rojevanja. Toda Tvoji, moji, najini, rimejk stare h'woodske komedije, skuša biti pro-life reklama za velike družine, zato Frank sreča Helen ( Rene Russo ), eks hipico, zdaj dizajnerko, ki je preživela 10 porodov.
-
14. 4. 2006 | Mladina 15 | Kultura | Film
Jack London je ljudi in pse postavljal v ekstremne vremenske situacije - pod ničlo, med snežne viharje Aljaske. Film Osem ujetih v ekstremne vremenske situacije postavlja le pse - globoko pod ničlo, med snežne viharje Antarktike. Paul Walker, specialist za filmske derivate, igra polarnega avanturista, ki nekega znanstvenika z vlečnimi psi - okej, s haskiji - odpelje do meteoritske točke B, toda ker se vreme na...
-
14. 4. 2006 | Mladina 15 | Kultura | Film
Požarni zid je triler za tiste, ki verjamejo, da lahko Harrison Ford - zdaj pri triinšestdesetih - še vedno reši Ameriko in dobi “vojno proti terorju”, heh, in to doma, v lastni hiši, v krogu družinskih vrednot, da lahko torej, če sem specifičen, zjebe malopridne evroteroriste, ki se imajo za kralje sofisticiranih tehnologij, kot so iPod, mobitel in GPS.
-
14. 4. 2006 | Mladina 15 | Kultura | Film
Woody Allen se je naveličal New Yorka, sebe, retro egotripov in komične nevroze - Zadnji udarec je triler, ki se začne kot kak roman Patricie Highsmith, nadaljuje kot kak roman Henryja Jamesa in konča kot Dreiserjeva Ameriška tragedija. Chris ( Jonathan Rhys-Meyers ), luzer, patološki šarmer, nekdanji teniški igralec, ki zdaj inštruira londonski jet-set, nima sreče, dokler se ne sprijatelji s Tomom (...
-
9. 4. 2006 | Mladina 14 | Kultura | Film
Ko je Sharon Stone igrala v Prvinskem nagonu, je bila že v letih, ki ji niso več jamčila slave. Prej narobe, njene vrstnice so bile tedaj obsojene le še na vloge mam, tet, blond ljubic glavnih junakov ali pa najboljših prijateljic glavnih junakinj. Sharon je imela za sabo že dolgo kariero in kopico “lažnih alarmov”, ki so ji obljubljali več, kot je dobila.
-
9. 4. 2006 | Mladina 14 | Kultura | Film
V času, ko Bush potrebuje vsakega še tako kretenskega zveznega agenta, da bi Ameriko zaščitil pred invazijo “osi Zla”, nas kar zgrozi, ko v kakem filmu vidimo “bivšega agenta FBI-ja”. Rečemo si: huh, le kako lahko bušiji v času najhujše preizkušnje puščajo, da jih zapuščajo top agenti - še huje, top mojstri krinke in infiltracije.
-
9. 4. 2006 | Mladina 14 | Kultura | Film
Fury, 1936 Fritz Lang
-
2. 4. 2006 | Mladina 13 | Kultura | Film
Save the Tiger, 1973
-
2. 4. 2006 | Mladina 13 | Kultura | Film
Ko je zastalo moje srce<F255>
James Toback, ameriški scenarist iz aristokratske družine, patološko odvisen od seksa, hazarda, narcizma in mučnih, zateženih evropskih pisateljev a la Dostojevski, je leta 1978 posnel Prste, film noir o sinu malega gangsterja in genialne pianistke, ki se preživlja kot izterjevalec in ki hoče postati koncertni pianist. Film, ki ga je pilotiral Harvey Keitel, svež po Taksistu, je z leti napredoval v kult.
-
2. 4. 2006 | Mladina 13 | Kultura | Film
Obupna belina ima obupen problem z verodostojnostjo. Pa ne le zato, ker se šlepa na Fargo, malo pop klasiko, ki sta jo pred nekaj leti posnela brata Coen, ampak predvsem zato, ker se šlepa na Fargo, a ga ne razume. Fargo so navdihnili “resnični dogodki” - Obupno belino je navdihnil Fargo. Toda ironično, Obupna belina je povsem brez navdiha.
-
2. 4. 2006 | Mladina 13 | Kultura | Film
Max Bialystock ( Nathan Lane ) je broadwayski producent, ki mu ne gre. Investitorje - predvsem ostarele vdove z dolgim finančnim repom - stalno obletava, se jim prilizuje, jih osvaja in zapeljuje. Hja, videti je kot parodija Oskarja Schindlerja. Ker pa mu predstave stalno propadajo, je stalno na robu živčnega zloma - in na robu bankrota. Ko mu Leo Bloom ( Matthew Broderick ), njegov računovodja, pregleduje...
-
2. 4. 2006 | Mladina 13 | Kultura | Film
Ob koncu šestdesetih - v času vietnamske vojne - so postali ameriški filmi divji, brutalni, sadistični. Ali bolje rečeno: ameriški filmi so postali nadaljevanje vietnamske vojne z drugimi sredstvi. Ameriški filmi so se vietnamizirali. Tudi zdaj - v času iraške vojne - postajajo ameriški filmi vse bolj divji, vse bolj brutalni, vse bolj sadistični.