• Marcel Štefančič, jr.

    15. 12. 2005  |  Mladina 50  |  Kultura  |  Film

    Zgodbe iz Narnie - lev, čarovnica in omara

    Če ste videli film Zaporedje nesrečnih dogodkov, v katerem k stricu pošljejo tri otroke, in film 5 otrok in željozaver, v katerem k stricu med I. svetovno vojno pošljejo pet otrok, potem vam hitro kapne, da tu nekaj manjka. Točno, manjka stric, h kateremu bi poslali štiri otroke. In glej, no, v Zgodbah iz Narnie med II. svetovno vojno k neke sorte stricu pošljejo štiri otroke, ki se potem skozi starinsko...

  • Marcel Štefančič, jr.

    15. 12. 2005  |  Mladina 50  |  Kultura  |  Film

    Prenašalec 2

    Jason Statham je še vedno najhitrejši šofer na svetu, le da se tokrat preseli v Miami, kjer postane to, kar v Telesnem čuvaju postane Denzel Washington - šofer bogataškega otroka, ki ga kmalu ugrabijo. Njegov oče je pač farmacevtski car, podzemlje, ki ga vodi malopridni Gianni, pa hoče priti do virusov, ki so danes tako velik hit, da je dovolj, da jih omeniš, pa preostanka...

  • Marcel Štefančič, jr.

    15. 12. 2005  |  Mladina 50  |  Kultura  |  Film

    Pojoč za zastori

    V kitajskem bordelu, ki izgleda kot gledališka verzija piratske ladje, ostareli kapitan ( Bud Spencer!) klientelo zapeljuje z vonjem po skrivnostni Kitajki ( Jun Ichikawa ), ki se po zahrbtnem uboju svojega moža prelevi v strah in trepet cesarskih ladij. Ker je Ermanno Olmi, postneorealistični sub-Antonioni, svoj zadnji film, ki je še kazal znake življenja ( Drevo za cokle), posnel davnega leta 1978, in ker je...

  • Marcel Štefančič, jr.

    15. 12. 2005  |  Mladina 50  |  Kultura  |  Film

    Balcancan

    Kaj je jugopuding? Postjugoslovanski jugofilm, v katerem junaki prepotujejo celo eks Jugo, vmes pa si ogledajo tragikomedijo “etničnih” konfliktov in folklornih klišejev, ki so “regijo” spremenili v ekshibicionistični material za puding in bruseljske subvencije.

  • Marcel Štefančič, jr.

    15. 12. 2005  |  Mladina 50  |  Kultura  |  Film

    Slo-vidvd-borza

    Rebel without a Cause, 1955 Nicholas Ray

  • Senca preteklosti

    Senca preteklosti je akcijski film, ki dvomi vase - v vsak svoj brutalni korak, v vsako svojo divjo potezo, v vsako svoje nasilno dejanje. Senca preteklosti dvomi v vse stopnje nasilja - v samoobrambno nasilje, v maščevalno nasilje, v civilizacijsko nasilje, v nasilje-ki-bo-končalo-nasilje. Toda film prepotuje vse te stopnje in pokaže, da ni nič odrešilnega in nič katarzičnega v stopnjevanju nasilja.

  • Doom

    Ja, Doom je posnet po video igrici. In ne izgleda slabo - za film, posnet po video igrici. Hočem reči, Doom je zelo dobra ekranizacija video igrice. Kar seveda pomeni, da je narejen za fane te video igrice - za osebke, ki jo igrajo. In tu je problem: zakaj bi fanom video igrice Doom snemali še filmsko verzijo te igrice? Fan lahko namreč to igrico le gleda, ne more pa se vanjo vključiti - na potek ali pa...

  • Film za ženske

    Film za ženske je romantična komedija, ki sporoča: ženska vedno sreča frajerja, s katerim bi živela do konca svojih dni, toda potem se vedno izkaže, da tip prdi, da ne pomiva posode in da mu zjutraj smrdi iz ust. Skratka: za princa se vedno izkaže, da je žaba. Kmetavz.

  • Slo-vidvd-borza

    Kung fu, kompletna prva sezona, 1972

  • Harry Potter in ognjeni kelih

    Harry Potter je dokaz, da so poganske korenine zahodne civilizacije za samo zahodno civilizacijo še vedno največji afrodiziak. Romani o Harryju Potterju, ki jih podpisuje J.K. Rowling, so huronski bestsellerji - ekranizacije teh bestsellerjev, ki jih podpisujejo različni režiserji, so huronski hiti. Novi miti zahodne biti. Harry Potter je dokaz, da ima zahodna civilizacija po...

  • Pogrešana na letalu

    Tisti, ki stalno ponavljajo, da se Hollywood le še ponavlja, da snema le še rimejke in da jih snema s tako naglico, da se original nima več časa niti ohladiti, bodo to lahko zdaj ponovili: čaka jih namreč še en Nočni let. Le da je letalo tokrat, v Pogrešani na letalu, večje. A po drugi strani - v rimejkih je vedno vse večje in bolj bombastično. Jasno, tudi zvezde so večje.

  • Slo-vidvd-borza

    Deadwood - prva sezona, 12 epizod

  • Marcel Štefančič, jr.

    27. 11. 2005  |  Mladina 47  |  Kultura  |  Film

    V njenih čevljih

    Film V njenih čevljih je nadomestek romantične večernice - zgodba o dveh sestrah, ki skušata druga drugi ukrasti atribute ženskosti in spotoma redefinirati samo ženskost. Prva skuša drugi pokazati, da ni prava ženska, in narobe, druga skuša prvi pokazati, da je lažna ženska, toda trik je v tem, da tudi vsaka zase dvomi, da je prava ženska - svoji vlogi umetne ženske igrata pač iz navade.

  • Marcel Štefančič, jr.

    27. 11. 2005  |  Mladina 47  |  Kultura  |  Film

    Odgrobadogroba

    Odgrobadogroba je - podobno kot Predmestje ali pa Varuh meje - katalog slovenskih disfunkcij, kolekcija temnih strani slovenskega sna: kronična samomorilnost, depresija, incest, nekrofilija, zlorabljanje žensk. In tako dalje. Oh, in ljubezen, ki je motnja - nekaj, kar Slovence presega. Vidimo jo le v filmih. Ali pa na pokopališču. Ista reč. Filmi so pogrebi. Človek se rodi, malce počaka in potem umre.

  • Marcel Štefančič, jr.

    27. 11. 2005  |  Mladina 47  |  Kultura  |  Film

    Slo-vidvd-borza

    Dead Zone - prva sezona (13 epizod, štirje diski)

  • Marcel Štefančič, jr.

    27. 11. 2005  |  Mladina 47  |  Kultura  |  Film

    Štirje bratje

    Štirje bratje se začnejo z mašo, molitvijo, poklonom Očetu, Sinu in Svetemu duhu, nadaljujejo s križarskim pohodom, končajo pa s shock & awe razčefukom, po katerem detroitski geto izgleda kot Faludža. Nič, Štirje bratje so tipični revanšizem Busheve dobe, ki potrebuje Boga, da bi lahko začel vojno, in vojno, da bi lahko verjel v Boga.

  • Marcel Štefančič, jr.

    16. 11. 2005  |  Mladina 46  |  Kultura  |  Film

    Slo-vidvd-borza

    Kaj bi bilo, če bi bili bratje Marx brez Groucha? Harpo bi moral spregovoriti, Zeppo in Gummo bi morala igrati v vseh filmih in Chico bi moral nehati z impersonacijami Italijana ter zajezditi cinizem, pa še vedno ne bi nadomestili Groucha. Toda obstajala je še hujša možnost - da bratov Marx sploh ne bi bilo. Da bi recimo obtičali na Broadwayu, kar se je skoraj zgodilo.

  • Marcel Štefančič, jr.

    16. 11. 2005  |  Mladina 46  |  Kultura  |  Film

    Rad mora imeti pse

    Diane Lane je v filmu Rad mora imeti pse spet ločena. Tako kot je bila ločena malce prej, v filmu Pod toskanskim soncem. Kar pa ne preseneča: v filmu Nezvesta, ki jo je po mnogih letih vrnil v orbito, je svojega moža, starejšega frajerja, prevarala z mlajšim moškim. Toda razplet njene kariere je bil pričakovan. Diane je bila na začetku osemdesetih vlažni sen vsakega poznega najstnika, toda le vlažni sen...

  • Marcel Štefančič, jr.

    16. 11. 2005  |  Mladina 46  |  Kultura  |  Film

    Hudič v Emily Rose

    V eksorcističnih filmih se lahko punce, ki jih obsede hudič, epileptično spakujejo, kolikor se hočejo, lahko se na vse pretege zvijajo in lahko na ves glas vreščijo, pa še vedno ne morejo tekmovati z Lindo Blair iz Izganjalca hudiča - z dvanajstletnico, ki preklinja, bruha in masturbira s križem. Ko hočejo filmarji posneti eksorcistični film, si najprej rečejo: kako naj gremo čez Lindo Blair? Naj damo v...

  • Marcel Štefančič, jr.

    16. 11. 2005  |  Mladina 46  |  Kultura  |  Film

    Nočni let

    Če ste pred leti videli triler Nick of Time, v katerem zarotniki Johnnyju Deppu zagrozijo, da mu bodo ubili sina, če ne bo sodeloval pri atentatu na neko visoko politično živino, potem vas Nočni let, ki to shemo preseli v panično, postseptembersko Ameriko, ne bo presenetil.

  • Marcel Štefančič, jr.

    13. 11. 2005  |  Mladina 45  |  Kultura  |  Film

    Morski deček in deklica iz lave

    Film Morski deček in deklica iz lave izgleda kot kak manični, hiperaktivni otrok. Ni čudno - scenarij je napisal sedemletni Racer Rodriguez, sin Roberta Rodrigueza, režiserja Mesta greha. In Malih vohunov, heh. Malega Maxa ( Cayden Boyd ), ki šolskih in družinskih stresov ne požre več, butne v fantazijski svet, kjer ob asistenci morskega dečka, ki išče očeta, in deklice iz lave, ki išče smisel, rešuje...

  • Marcel Štefančič, jr.

    13. 11. 2005  |  Mladina 45  |  Kultura  |  Film

    Gol!

    Hollywood v času vietnamske vojne ni posnel nobenega velikega filma o vietnamski vojni. Le dobri stari John Wayne je leta 1968 posnel Zelene baretke, pa še on je moral svojo epopejo formatirati tako, da je izgledala kot film o II. svetovni vojni. Ne, v tedanjih h'woodskih filmih ni bilo vietnamske vojne: v Vietnamu je bilo preveč mrtvih.

  • Marcel Štefančič, jr.

    13. 11. 2005  |  Mladina 45  |  Kultura  |  Film

    Slo-vidvd-borza

    Potepuh, lik, ki ga je preigraval Charlie Chaplin, je bil mali človek s cilindrom, žaketom in prevelikimi čevlji, dober in zloben, mehak in trd, sočuten in krut, nežen in grob, pošten in zvit, dobrodušen in maščevalen, filantropski in egoističen, burlesken in patetičen, vedno sam proti represivnemu sistemu, vedno na begu pred zakonom in vedno v boju proti grdim debeluhom, ki so si trebuhe napolnili z...

  • Marcel Štefančič, jr.

    13. 11. 2005  |  Mladina 45  |  Kultura  |  Film

    Elizabethtown

    Drew Baylor ( Orlando Bloom ), korporativni wunderkind iz Seattla, dizajner športne obutve, ugotovi, da je njegov zadnji izum - sneaker “Spasmotica” - čisti polom. Ko ga direktor, ki je ušel iz Glengarry Glen Rossa, odpusti, skuša narediti samomor, toda ko tik pred zdajci neprevidno dvigne telefon, izve, da mu je umrl oče - med obiskom v Elizabethtownu, svojem rojstnem kraju.

  • Slo-vidvd-borza

    The Breakfast Club, 1985 John Hughes

  • Zvok grmenja

    Komaj čakamo, da se začne prihodnost - roboti bodo delali namesto nas, potovali bomo skozi čas in imeli bomo svoje klone, tako da z rezervnimi deli ne bomo imeli problemov. Toda Hollywood se prihodnosti ne veseli. Če namreč vprašate Hollywood, potem bo prihodnost morasta in disfunkcionalna. Roboti se nam bodo uprli - to nas itak uči vsak drugi h'woodski sci-fi. Hja, mi bomo delali namesto robotov.

  • Amityville - Hiša groze

    Kaj učijo grozljivke? Dvoje: prvič, da je preteklost grozljiva, in drugič, da se preteklost ponavlja. Toda ne kot farsa, ampak kot grozljivka. Preteklost ni ravno kreativna, prej narobe - naredi le tisto, kar je enkrat že naredila. In Amityville, rimejk istoimenske okultne grozljivke iz leta 1979, posnete po “resničnih dogodkih” (1975), je tipična grozljivka, tako rekoč prototip grozljivke.

  • Legenda o Zorru

    Batman je Zorro, ki rešuje New York. Zorro je Batman, ki rešuje Kalifornijo. In ko je guverner Kalifornije postal Arnold Schwarzenegger, je bilo le še vprašanje časa, kdaj se bo Zorro vrnil - da reši Kalifornijo. V Legendi o Zorru, nadaljevanju Zakrinkanega maščevalca (1998), pride ravno na volitve: Kalifornija je namreč na tem, da se “demokratično” priključi Ameriki - ker pa je...

  • Marcel Štefančič, jr.

    30. 10. 2005  |  Mladina 43  |  Kultura  |  Film

    Kava in cigarete

    Film Kava in cigarete je nastal po 6-minutni vinjeti, ki jo je Jim Jarmusch posnel leta 1986 in v kateri sta Roberto Benigni in Steven Wright kramljala ob kavi in cigaretah, ne da bi se razumela. Z leti je Jarmusch nabral še 10 all-star vinjet in jih naložil na omnibus, ki izgleda tako politično nekorektno kot reklame za stare filme noir, v katerih je bilo vedno toliko cigaretnega dima, da bi pokončal...

  • Marcel Štefančič, jr.

    30. 10. 2005  |  Mladina 43  |  Kultura  |  Film

    40-letni devičnik

    40-letni devičnik je romantična komedija, ki izgleda zelo dobro, toda zelo dobro izgleda le zato, ker so romantične komedije, s katerimi nas zadnje čase peca Hollywood, tako kilave. Andy ( Steve Carell ) je romantični klovn: živi sam, obdan je z “akcijskimi” igračami, dela pa v štacuni, toda ko med partijo pokra joške neke bejbe povsem nelogično primerja z vrečo peska, njegovim prijateljem...