-
29. 4. 2003 | Mladina 17 | Kultura | Film
Nezvesta : Diane Lane vara Richarda Gerea - s Francozom! Seksi rimejk Chabrolove klasike. Via Adrian Lyne. Kul bonus. Za.
-
29. 4. 2003 | Mladina 17 | Kultura | Film
Da ima Nigerija največjo populacijo v Afriki, da je stalno ujeta v državljansko vojno, puče, nemire, pokole in etnična čiščenja, ki so v zadnjih petih letih vzeli več kot 10.000 življenj, da so volitve vedno režirane in da se na oblasti nenehno izmenjujejo bivši generali, veste. Verjetno tudi veste, da v naftni delti stalno paradira ameriška vojska. Zakaj? Točno, Nigerija je šesta največja izvoznica nafte na svetu.
-
22. 4. 2003 | Mladina 16 | Kultura | Film
Mestece Hartford v Connecticutu leta 1957 ni Daleč od nebes. Vsaj tako se zdi Cathy Whitaker ( Julianne Moore ), srečno in vdano poročeni, dobro situirani in okolju prijazni gospodinji: ima dva otroka, dobro plačanega moža ( Dennis Quaid ), uslužbenca nekega TV podjetja, zvesto prijateljico in črno služkinjo, na vsakem koraku skuša biti koristna, tako doma kot v lokalni skupnosti, načrtuje praznične zabave,...
-
22. 4. 2003 | Mladina 16 | Kultura | Film
Megalomanski Francoz, Pascal Sauvage ( John Malkovich ), hoče zavladati svetu, zato sklene, da bo postal britanski kralj. Kako? Nič, počistiti mora le pot do prestola. Za začetek sune kronske dragulje. Koga pokličejo na pomoč? Jamesa Bonda? Ne, ampak njegovo resnico - Rowana Atkinsona... ee, tajnega agenta Johnnyja Englisha, burlesknega idiota z akcentom britanske straniščne ...
-
22. 4. 2003 | Mladina 16 | Kultura | Film
Gotovo se zavedate, da obstaja nekaj takega kot road-movie. No, vidite, Nomadi neba pa so sky-movie. Road-movieji promovirajo mit o odprti, svobodni cesti, Nomadi neba pa promovirajo mit o odprtem, svobodnem nebu - brez stealth fighterjev in podobne F-golazni, huh. Kar je morda utopično, toda za tale francoski dokumentarec, poetično mojstrovino logistike, ni meja niti nebo, bolje rečeno - film Nomadi neba...
-
22. 4. 2003 | Mladina 16 | Kultura | Film
Znamenja : Mel Gibson med Bogom in alieni. Šoker a la Shyamalan. Plus Joaquin Phoenix & kul bonus. Za.
-
15. 4. 2003 | Mladina 15 | Kultura | Film
Če samo pomislite, kaj vse so počeli Jasonu, retardirani psiho-pošasti s Kristalnega jezera, ki vedno udari na Petek trinajstega, če torej pomislite, kako so ga ubijali, mučili, ubijali, trpinčili, ubijali, križali, ubijali, masakrirali, ubijali in še enkrat ubijali, lažje razumete, zakaj je Smrt sklenila, da vzame stvar v svoje roke. Smrt je ultimativni kozmični serijski morilec in ne moreš je pokončati, se je...
-
15. 4. 2003 | Mladina 15 | Kultura | Film
Tale bebava akcijska komedija kljub naslovu, ki obljublja ukvarjanje z nacionalno varnostjo in drugimi analnimi alarmi, izgleda kot deveto ali pa trinajsto nadaljevanje Policijske akademije, le da ima malce bolj osveščen rasni rob, od katerega pa, iskreno rečeno, tudi ne pričakujte veliko. Beli ( Steve Zahn ) in črni varnostnik ( Martin Lawrence), falirana policaja, združena proti svoji volji, se resda non-stop...
-
15. 4. 2003 | Mladina 15 | Kultura | Film
Harry Potter in Dvorana skrivnosti : Harry razbije zarotniško kabalo. Mračne skušnjave mladega kristjana. Dva diska, bajni, epski bonus, raj za fane! Daniel Radcliffe, Kenneth Branagh & Richard Harris, zadnjič. Zadržan.
-
15. 4. 2003 | Mladina 15 | Kultura | Film
Rekrut je eden izmed tistih konspiracionističnih filmov, v katerih ni nihče to, kar se zdi, da je - toda to, kar se zdi, da je, je na koncu vedno bolj zanimivo kot to, kar je. Hočem reči, to, kar je, ni nič posebnega. Al Pacino je bil zlodej, že ko je v Hudičevem odvetniku igral šefa korporacije, zato si lahko kar mislite, kaj je šele zdaj, ko igra Walterja Burkea, skavta vedno mračne, zarotniške, pučistične,...
-
7. 4. 2003 | Mladina 14 | Kultura | Film
Jackass je zdaj postal še film, toda ohranil je format serije, ki jo vrti MTV, hočem reči, še vedno je le kolekcija brutalnih, sadomazohističnih, kubističnih gagov, s katerimi manični, infantilno-agonični predmestni skaterji najavljajo zaton zahodne civilizacije.
-
7. 4. 2003 | Mladina 14 | Kultura | Film
Odkar se je Luc Besson prelevil v producenta, lahko še enkrat uživamo njegove stare filme - jasno, v preobleki. Prenašalec je rimejk Bessonovega Profesionalca, le da profi zdaj ni asket, ampak neke sorte James Bond v mediteranskem eksilu (okej, Trevanianov Shibumi ni daleč stran), pa tudi pedofilski podton je v imenu politične korektnosti izključen, tako da Lolito zamenja rahlo starejša, bolj...
-
7. 4. 2003 | Mladina 14 | Kultura | Film
Problem filmov o umetnikih je v tem, da so precenjeni. Film o umetniku velja avtomatično za umetnino. In ker je umetnik, čigar biografijo popisuje ta ali oni film, ponavadi tudi genialen, pomeni, da je genialen tudi ta film. Kvaliteto umetnika se zameša s kvaliteto filma, pa četudi je kvaliteta filma povsem odvisna od kvalitete umetnika, njen produkt tako rekoč.
-
7. 4. 2003 | Mladina 14 | Kultura | Film
Jakuza : Samurajski Takeshi Kitano likvidira Los Angeles. Brutalna, šokantna, ultra kinetična meditacija. Via Kitano. Plus Omar Epps. Zelo za.
-
1. 4. 2003 | Mladina 13 | Kultura | Film
Ne bom rekel, da je film Ure do večnosti namenjen le ženskam, toda naslavlja se predvsem na ženske. Videti je kot ženski tematski park: otroci, zakon, sreča, ljubezen, bolečina, tihi obup, žrtvovanje, smrt. In ko se napol retorično sprašuje, ali lahko roman spremeni svet, misli prav nase (na art, film), še zlasti ko prikima, ja, roman lahko spremeni svet. Specifično: ženski svet.
-
1. 4. 2003 | Mladina 13 | Kultura | Film
Mafijski boss Robert De Niro hoče za vsako ceno iz aresta, kjer mu nekdo streže po življenju, zato začne hliniti pacienta, heh, manično-depresivnega shizofrenika. In ker je v tem zelo prepričljiv, ga spustijo v oskrbo njegovemu staremu psihoterapevtu, Billyju Crystalu, jasno, pod pogojem, da ga spravi k pameti in kruhu. To je novo - vse ostalo je staro, vključno z mentalnim ustrojem mafijskega bossa.
-
1. 4. 2003 | Mladina 13 | Kultura | Film
Atentat na Rudyarda Kiplinga.
-
1. 4. 2003 | Mladina 13 | Kultura | Film
Catch-22 : Mike Nichols je leta 1970, tri leta po Diplomirancu, posnel tole kultno protivojno klasiko, ki jo je v istoimenskem romanu zakoličil Joseph Heller. Film, pravi kontrakulturni traktat, se dogaja na nekem italijanskem otoku, kjer Yossarian (Alan Arkin), ki se hoče izogniti bojnim poletom, hlini norost, kar pa je le dokaz, da ni nor - kdor noče leteti z bombnikom, je namreč pri sebi.
-
24. 3. 2003 | Mladina 12 | Kultura | Film
Thelma & Louise : Gospodinji odkrivata Ameriko. Hipnotični road-movie. Susan Sarandon, Geena Davis & Brad Pitt. Posebna izdaja. Zelo za.
-
24. 3. 2003 | Mladina 12 | Kultura | Film
Daredevil je tipični stripovski superheroj: kostumiran, maskiran, aerodinamičen, shizofreničen, križarski, mesijanski in baziran v New Yorku. Jasno, ob vsem tem premore tudi tako precizen in absolutno zveličaven moralni čut, da brez problema loči med Dobrim in Zlim, pa četudi je slep, ker je še kot otrok padel v kemikalije. Ne da to ovira njegove borilne veščine, ki jih doživijo vsi običajni osumljenci -...
-
24. 3. 2003 | Mladina 12 | Kultura | Film
Poglejte si Pianista, če hočete še enkrat videti, kako so nacisti poljske Žide najprej koncentrirali v getu, potem pa še v lagerjih smrti. Sodobne elite za najnižje, najbolj nebogljene, najbolj izgubljene in najbolj neperspektivne družbene sloje gradijo podobne lagerje - stanovanjske komplekse, ločene od "normalnega" sveta in prepuščene interni, kaotični, laissez-faire logiki preživetja.
-
24. 3. 2003 | Mladina 12 | Kultura | Film
Michael Moore v doku-eseju Bovling za Columbine sprašuje: zakaj se Američani pobijajo med sabo? Odgovor lahko dobi v huronskem, zelo nasekanem in fluidnem, bolj montiranem kot režiranem, vodvilsko-videospotovskem, kabaretno-satiričnem mjuziklu Chicago : Američani se pobijajo zato, ker se to izplača. Umor se vedno izplača. Zakaj? Oh, iz preprostega razloga: umor je vedno pot naprej. Pot do slave.
-
19. 3. 2003 | Mladina 11 | Kultura | Film
Če nočete zamuditi priložnosti, da v istem filmu vidite goth-frika Marilyna Mansona, orožarskega cheerleaderja Charltona Hestona in pop levičarskega ludista Michaela Moorea, showmana in režiserja, ki k svojim tarčam vedno prihaja kot prijatelj (heh, odhaja pa kot njihov nekrolog)
-
19. 3. 2003 | Mladina 11 | Kultura | Film
Če bi živeli v idealnem svetu, kakršnega običajno slikajo romantične komedije, potem bi morala biti romantična komedija Zgodilo se je na Manhattnu idealen film. Hej, glavno vlogo igra Jennifer Lopez, ki je igrala v klasiki Out of Sight, glavno vlogo igra Ralph Fiennes, ki je igral v klasiki Schindlerjev seznam, režiral pa je Wayne Wang, režiser klasike Dim. Idealna kombinacija, ne.
-
19. 3. 2003 | Mladina 11 | Kultura | Film
Dobrodošli gospod Chance : Bebavi vrtnar shodi po vodi. Elegantni, delikatni, ironični poljub za lahko noč. Peter Sellers, Shirley MacLaine & Melvyn Douglas. Zelo za.
-
19. 3. 2003 | Mladina 11 | Kultura | Film
Izmišljanje zgodb o nacističnem Holokavstu je vedno sporno - tako z moralnega kot z logičnega in filozofskega vidika. To vemo. Holokavst je bil pač najbolj skrajno zanikanje civilizacije - in ni fikcije, ki bi lahko tekmovala z njim, zato se filmi o Holokavstu običajno držijo resničnih zgodb, ki so jih v svojih memoarih popisali preživeli, recimo Primo Levi.
-
10. 3. 2003 | Mladina 10 | Kultura | Film
Rollerball : Gladiatorski šport mutira v reality show. Tinejdžerski rimejk futuristične klasike. Chris Reno, LL Cool J & Rebecca Romijn-Stamos.
-
10. 3. 2003 | Mladina 10 | Kultura | Film
Ko Jack Nicholson, alias Gospod Schmidt, zavarovalniški statistik iz Omahe (Nebraska), anemično, tako rekoč katatonično sedi v svoji pisarni, bolje rečeno, v svojem boksu, in zre na uro, ki je na tem, da mu odbije odhod v penzijo, izgleda kot moški, ki bo čez 10 sekund padel v krizo srednjih let. Problem je le v tem, da je Schmidt očitno v krizi že nekaj desetletij, kdo ve, morda že celo življenje, na vsak način...
-
10. 3. 2003 | Mladina 10 | Kultura | Film
Lemov sci-fi roman Solaris je zadnja leta "navdihnil" mnoge filme, tudi Krvavo obzorje in Sfero, tako da se je preveč junakov znašlo pred skrivnostno substanco, ki halucinantno in pogubno preslikuje njihove strahove, travme, tesnobe, frustracije in občutke krivde, da bi lahko Soderbergh deloval sveže, pa četudi se zelo trudi, da bi Solaris intoniral drugače...
-
10. 3. 2003 | Mladina 10 | Kultura | Film
Ko na začetku napeta zajla, ki se nenadoma strga, potnike italijanske luksuzne prekoceanke Antonia Graza dobesedno preseka na pol, se sicer zdi, da gledate prizor, ki so ga izrezali iz šokerja Brez povratka, toda vse skupaj je tako bombastično in spektakularno, da Ladjo groze čaka le še pot navzdol. V obeh smislih: dol gresta kvantiteta in kvaliteta.