7. 5. 2014 | Evropske volitve 2014
Prosto po Facebooku: kateri od kandidatov za predsednika Evropske komisije najbolj »vleče«?
Na tokratnih volitvah v Evropski parlament bomo volivci prvič odločali (posredno), kdo bo prevzel vodenje Evropske komisije. Parlamentarne skupine so se namreč dogovorile, da vsaka predlaga svojega kandidata, mandatar pa nato postane kandidat tiste, ki bo na volitvah prejela večino glasov. Več >>
Evropska stranka zelenih poskuša volivce pritegniti z dvema kandidatoma: za mandatarko so predlagali Nemko Ska Keller, za mandatarja pa Francoza Joseja Boveja, saj menijo, da bi morala Unija temeljiti na enakosti spolov. Liberalci so predlagali Belgijca Guya Verhofstadta, Evropska levica Grka Alexisa Tsiprasa, socialisti Nemca Martina Schulza, Evropska ljudska stranka pa Luksemburžana Jeana-Clauda Junckerja.
Predvolilna kampanja se vse bolj seli tudi v virtualni svet, na družabna omrežja. V podjetju Socialbakers, ki se ukvarja z analizo učinkovitosti kampanj na družabnih omrežjih, so pogledali, kako uspešna je šesterica kandidatov pri komunikaciji s potencialnimi volivci.
Največ podpornikov je do sedaj zbral Martin Schulz z 94.610 simpatizerji, Tsipras mu sledi s 64.000, Verhofstadt z 18.000 sledilci, Juncker pa ima na Facebooku toliko »fanov«, kolikor jih imata skupaj kandidata Zelenih – okrog 12.000.
Analitiki so nato pogledali še, kako aktivni so simpatizerji vsakega od kandidatov za predsednika Komisije, in ugotovili, da so tu razmerja spremenjena: največ interakcij v obliki všečkov, komentarjev in deljenja vsebine (shareov) ima Tsipras (126.000), Schulz je na drugem mestu s 75.530 interakcijami, ostali pa so daleč zadaj.
Ti podatki morda ne povedo ničesar: Evropska ljudska stranka naj bi na volitvah zasedla vsaj drugo mesto, Juncker pa po priljubljenosti na Facebooku ne izstopa; po drugi strani pa Evropski levici ne kaže tako dobro, kot »po Facebooku« kaže Tsiprasu. Je pa aktivnost politikov na družabnih omrežjih ključnega pomena za mobilizacijo volivcev. (er)
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.