Šovinisti
Spolno nasilje ni posledica nekakšnega kulturnega nesporazuma. Kölnski napadalci so točno vedeli, da počnejo prepovedano stvar.
Julien Blanc samega sebe opisuje kot »mednarodnega coacha socialne dinamike«. Povedano drugače, je šovinist, ki manj samozavestne šoviniste na dragih seminarjih poučuje, kako pravi moški pridejo do seksa. Mladi guru ameriških closet mačov se je prvič znašel na medijskem radarju leta 2014, ko je na YouTubu objavil video z naslovom »Beli moški fuka Azijke v Tokiu«. V njem razlaga, da so Japonke najbolj glupe ženske na svetu in da lahko belec z njimi počne, karkoli mu paše. »Japonska je super. Hodim po cesti in grabim punce za glave, jih porinem na tiča in se zraven derem ‘Pikachu’.« In Julien ne laže – posnetki z njegovih tokijskih pohodov nam nazorno prikazujejo nič hudega sluteče punce, ki so sredi ulice pristale z obrazi v hipersamozavestnem mednožju slavnega coacha.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
Julien Blanc samega sebe opisuje kot »mednarodnega coacha socialne dinamike«. Povedano drugače, je šovinist, ki manj samozavestne šoviniste na dragih seminarjih poučuje, kako pravi moški pridejo do seksa. Mladi guru ameriških closet mačov se je prvič znašel na medijskem radarju leta 2014, ko je na YouTubu objavil video z naslovom »Beli moški fuka Azijke v Tokiu«. V njem razlaga, da so Japonke najbolj glupe ženske na svetu in da lahko belec z njimi počne, karkoli mu paše. »Japonska je super. Hodim po cesti in grabim punce za glave, jih porinem na tiča in se zraven derem ‘Pikachu’.« In Julien ne laže – posnetki z njegovih tokijskih pohodov nam nazorno prikazujejo nič hudega sluteče punce, ki so sredi ulice pristale z obrazi v hipersamozavestnem mednožju slavnega coacha.
Zaradi burnega odziva, ki ga je posnetek sprožil v javnosti, je Blanc moral odpovedati svoj načrtovani seminar v Tokiu. Sam sem podobno kot večina tujih moških, ki smo takrat tam živeli, pozdravil protest aktivistov proti njegovemu seksizmu. Ljudje, kot so Blanc, uničujejo že tako majhen ugled tujcev na Japonskem, kjer je vstopni prag v družbo nemogoče visok. Žal pa sem med bivanjem tam spoznal zelo veliko zahodnjakov, ki si »socialno dinamiko« razlagajo podobno kot Blanc in katerih izživljanje spolnih fantazij je nenehen vir sramote za priseljence, ki tam poskušajo živeti normalno življenje.
Vseeno pa človeka spreleti srh, ko japonski politiki začnejo moralizirati o tujcih, ki so »prišli po njihove ženske«. Nekaj groznega občutiš ob tem, ko bivši tokijski župan Išihara (med drugim znan po izjavi »ženske v menopavzi grešijo, ker živijo dlje, kot so uporabne«) predava o spolni izprijenosti tvoje rase. Ti politiki, tako ponosni na varnost svojih mest, kjer ženske lahko kadarkoli hodijo v minikah, nikoli ne spregovorijo o tem, da so Japonke vsak dan množično izpostavljene zlorabam in ponižanjem vseh vrst. Tega seveda niso zakrivili tujci, ampak šovinističen politično-ekonomski sistem, ki iz njih dela drugorazredne državljanke. Japonski politiki o pravicah žensk govorijo izključno takrat, ko hočejo poostriti nadzor nad priseljenci. Spolno razuzdani naj bi bili po njihovem še posebej ljudje s koreninami v kateri izmed »problematičnih« držav, kot so Južna Koreja, Kitajska ali Filipini. Prav tiste države, v katerih so Japonci med okupacijo več sto tisoč žensk prisilili v spolno suženjstvo – zločin, ki ga mnogi politiki še danes zanikajo. Res si ne želim živeti v svetu, kjer se migracijski zakoni pišejo na podlagi njihovih predstav o spolnih navadah tujcev.
Ni si težko predstavljati, kako se je počutilo tisoče prosilcev za azil v Evropi ob grozljivih silvestrskih napadih na ženske v Kölnu in reakciji politikov nanje. Med vsemi temami, ki bi se morale odpreti ob nasilju na ulicah, so politiki pograbili najbolj neproduktivno – začeli so debato o spolnih navadah rjavih ljudi. Tako nameravamo v uniji, kjer je moško nadlegovanje doživela polovica žensk in se velika večina zlorab zgodi v družinskem in službenem okolju, ta problem rešiti s strožjo politiko do beguncev. Čeprav se na Oktoberfestu vsako leto zgodi več kot sto posilstev in je v Nemčiji skoraj nemogoče kaznovati spolno zlorabo, naj bi ženske postale ogrožene šele letos. Videli bomo bizarne situacije, ko hoče flamska nacionalistična stranka s senatorjem, obsojenim spolnega nadlegovanja sodelavk, uzakoniti obvezne tečaje moškega bontona za migrante. Na celini, kjer je papežev brat več let sistematično zlorabljal stotine otrok, se bo spet razplamtela burna debata o islamski spolni izprijenosti.
Posledice takega selektivnega feminizma pa se ne bodo kazale v bolj varni Evropi za ženske, ampak v večjem številu migrantov brez papirjev, ki ne bodo mogli pripeljati svojih družin in ki bodo potisnjeni v ilegalno bivanje na robu družbe. Begunci, ki jih bo ne glede na odločitve evropskih voditeljev vse več, pač ne izpuhtijo v zrak, ko jim zavrneš azil. Očitno pišemo samouresničujočo se prerokbo, kjer iz strahu pred getoiziranimi samskimi moškimi ustvarjamo prav takšne moške. In medtem ko marginalizirano skupino tujcev kolektivno obsojamo za neumnosti manjšine, si bodo lahko naši domorodci še naprej privoščili nekaznovano nasilje nad ženskami. Jasno je tudi, da se bodo po Kölnu okrepila predvsem tista evropska gibanja, ki se vestno trudijo »svoje ženske« spraviti nazaj za štedilnik.
Seveda ne smemo relativizirati novoletnih napadov, češ, »beli moški so tudi svinje«, moramo pa se zavedati, da ima takšno nasilje izvor v neenakosti tako žensk kot migrantov in ga ne moremo rešiti s pavšalnimi sklepi o kulturnih razlikah. Bodimo čisto jasni: spolno nasilje ni posledica nekakšnega kulturnega nesporazuma. Kölnski napadalci so točno vedeli, da počnejo prepovedano stvar, sicer tega ne bi počeli v zavetju velike skupine v izrednih novoletnih razmerah. In Julien Blanc ni napadal japonskih žensk zato, ker je to kulturna navada v ZDA. Nasprotno, če bi to počel doma, bi bil naslov njegovega naslednjega videa »Beli moški se po spolnem napadu znajde na sodišču«. Na Japonskem to počne zato, ker ga žrtve tam ne bodo tožile. Napadalci niso toliko produkt svoje domače kulture kot produkt okoliščin, v katerih se znajdejo.
V resnici imajo tuji šovinisti in domači nacionalisti marsikaj skupnega – oboji namreč poskušajo priti do moči na račun žensk. Tako kot je treba obsoditi spolne napade ne glede na izvor napadalca, je zato treba tudi ostro zavrniti vse politične oportuniste, ki bi radi debato o ženskih pravicah spremenili v debato o pravicah migrantov. Si predstavljate, da vam v letu 2016 mejni uradnik zavrne prošnjo za vizum na podlagi ocene, da je tvoja rasa nagnjena k posiljevanju? Če se gremo to igro, bi mnoge države lahko Evropejcem glede na naše ravnanje brez slabe vesti zaprle vrata, a to seveda ne pelje nikamor. Namesto pokroviteljskih debat o »naravi arabskih moških« in »ranljivosti naših žensk« potrebujemo ničelno stopnjo tolerance do vsakega spolnega nasilja in intenzivno odpravljanje socialnih neenakosti tako med spoli kot tudi med rasami. Mnogo bolj kot zaščito vsi potrebujejo enake možnosti.
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.