• Marcel Štefančič, jr.

    22. 6. 2010  |  Mladina 21  |  Kultura  |  Film

    Shrek za vedno

    Prvi Shrek je bil tako dober, da ste imeli občutek, da je v treh dimenzijah. Četrti - in menda zadnji, če seveda verjamete - pa je tako irelevanten, da potrebuje 3D, da bi imeli občutek, da ima sploh dve dimenziji. Zato niti ni čudno, da tako misli tudi sam Shrek (Mike Myers/Dario Varga), ali bolje rečeno - tudi samemu Shreku se prisotnost v četrtem delu ne zdi ravno doživetje, kaj šele nujnost.

  • Marcel Štefančič, jr.

    20. 5. 2010  |  Mladina 20  |  Kultura  |  Film

    Zloba

    /media/www/slike.old/mladina/dvdzloba.jpg

    Genialni kirurg (Alec Baldwin) pride v malo, snažno, novoangleško mestece, po katerem prav tedaj razsaja serijski morilec, in v hipu postane zvezdnik lokalne bolnišnice, v kateri že prvi večer sreča svojega nekdanjega sošolca (Bill Pullman), zdaj poročenega s seksi, filantropsko blondinko, Nicole Kidman, ki jo konvulzivno zvijajo skrivnostni krči.

  • Marcel Štefančič, jr.

    20. 5. 2010  |  Mladina 20  |  Kultura  |  Film

    Kapsule

    Neznanka: Strah pred ženskami iz skrivnostnega, eksotičnega divjega Vzhoda, ki ga je Sirota prignala do histerije in paranoje, dobi v tejle drami, ki jo je posnel Giuseppe Tornatore, znan po filmih Cinema Paradiso in Malena, precej bolj realistično sliko, ko se mlada Ukrajinka vrine za služkinjo in varuško k italijanski meščanski družini. Njena zgodba je skrajna in šokantna, toda obenem tako tipična, da lepo...

  • Marcel Štefančič, jr.

    20. 5. 2010  |  Mladina 20  |  Kultura  |  Film

    Doku-sekcija Druge godbe

    Dokumentarec je najbolj propulzivni filmski žanr trenutka, zato ne preseneča, da je tudi Druga godba v svoj letošnji program vključila doku-sekcijo, v kateri so bili na voljo trije dokumentarci: Festival v puščavi, Sevdah in Črno zlato. Kako so nomadi prebudili nomada tudi v drugih ljudeh, še posebej muzikantih, ki imajo nomadstvo itak vgrajeno, lepo pokaže Festival v puščavi, doku o festivalu tuareške in...

  • Marcel Štefančič, jr.

    20. 5. 2010  |  Mladina 20  |  Kultura  |  Film

    Triki

    Otroci, ki skušajo krojiti usodo odraslih, vedno izgledajo kot patetične verzije Boga, toda bolj ko jih ob tem muči občutek krivde, dlje so od Boga. Spomnite se le Spielbergovega eposa Cesarstvo sonca, v katerem je deček ponoči, ko bi moral spati, pošiljal svetlobne signale neki oddaljeni ladji, ki mu je svetlobne signale vračala - vsaj tako je mislil.

  • Marcel Štefančič, jr.

    20. 5. 2010  |  Mladina 20  |  Kultura  |  Film

    Perzijski princ - Sipine časa

    /media/www/slike.old/mladina/kinoperzijski_princ__sipine_asa.jpg

    Slovenci, pozor! Končno ga lahko vidite! Končno lahko vidite Alamut! Končno lahko vidite tisto nenadjebljivo bajno, rajsko in mogočno perzijsko trdnjavo, ki jo je Vladimir Bartol - že davno, pred II. svetovno vojno - opisal v svojem Alamutu. Končno jo lahko vidite na velikem platnu. Bartol je svoj roman Hollywoodu ponudil že tedaj, pred mnogimi leti, ko ga je napisal - in studio MGM je menda celo pokazal...

  • Marcel Štefančič, jr.

    13. 5. 2010  |  Mladina 19  |  Kultura  |  Film

    Dekle tvojih sanj

    /media/www/slike.old/mladina/dvddekle_tvojih_sanj.jpg

    V tridesetih smo, sredi španske državljanske vojne, in Dekle tvojih sanj je Macarena Granada (Penelope Cruz), nova španska filmska zvezda, mlada, seksi, hormonska, napol Romkinja. In kdo jo sanja? Oh, nihče drug kot veliki manipulator Joseph Goebbels (Johannes Silberschneider), Hitlerjev minister za propagando, ki je kakopak tako atraktiven in tako seksi kot ameba.

  • Marcel Štefančič, jr.

    13. 5. 2010  |  Mladina 19  |  Kultura  |  Film

    Katalin Varga

    Mož po desetih letih ugotovi, da otrok v resnici ni njegov, kar njegovo ženo, Katalin Varga (Hilda Péter), pošlje na trip - s sinom (Norbert Tankó) sunkovito in osramočeno odide, da bi se maščevala tistim, ki so krivi za to, da otrok ni možev. Katalin Varga je film noir - in filmi noir se običajno dogajajo v velikih mestih, v urbanem okolju.

  • Marcel Štefančič, jr.

    13. 5. 2010  |  Mladina 19  |  Kultura  |  Film

    Robin Hood

    /media/www/slike.old/mladina/kinorobin_hood.jpg

    Robin Hood je nadaljevanje Nebeškega kraljestva in predzgodba Robina Hooda, princa tatov, ali bolje rečeno - vseh Robinov Hoodov, ki ste jih videli. Tako tistega s Kevinom Costnerjem in tistega s Patrickom Berginom kot onega z Richardom Greenom, Douglasom Fairbanksom in Errolom Flynnom, pa tudi Disneyjevega, animiranega, ki mu je dal glas Brian Bedford, in Brooksovega, komičnega, ki ga je igral Cary Elwes -...

  • Mediterraneo

    /media/www/slike.old/mladina/dvdmediterraneo.jpg

    Mediterraneo, italijanski oskarjevski nostalgik, zastavi dramatično vprašanje: ali lahko prijatelji spijo z isto žensko in še vedno ostanejo prijatelji? Odgovor je nedvoumen: prijatelji, ki spijo z isto žensko, lahko ostanejo prijatelji, če imajo dobrega režiserja. Mediterraneo je film o seksu, kreaciji in mizansceni. O kreaciji in mizansceni spomina: kako se stvari spominjati, še preden se končajo? Ali bolje...

  • Rezervni načrt

    /media/www/slike.old/mladina/kinorezervni_nart.jpg

    Ko je prišla letos v kina prva romantična komedija, sem zapisal: Če bo romantična komedija jutri izumrla, bodo čez 100 let romantično komedijo Kje sta Morganova? navajali kot primer romantične komedije, ki je pokopala romantično komedijo. Zdaj pa se zdi, kot da romantične komedije kar tekmujejo, katera bo bolj odločno in bolj prepričljivo potrdila to »prerokbo«.

  • Marcel Štefančič, jr.

    29. 4. 2010  |  Mladina 17  |  Kultura  |  Film

    Iron Man 2

    /media/www/slike.old/mladina/kinoiron_man.jpg

    Zdaj, v času ameriških vojn, ste gotovo slišali o tem, kako korporacije privatizirajo vojno - Iron Man 2 temu kontrira, ko magnatski izumitelj Tony Stark (Robert Downey, jr.) na razstavi svojega orožja oznani, da bo privatiziral mir. Stark je kakopak Iron Man, najpopolnejše orožje za množično uničevanje. In vsi vedo, da je oboje - navadni človek in superjunak. V Supermanu, Batmanu in Spider-Manu tega ne vedo.

  • Marcel Štefančič, jr.

    29. 4. 2010  |  Mladina 17  |  Kultura  |  Film

    Umetnost negativnega mišljenja

    /media/www/slike.old/mladina/dvdumetnost_negativnega_miljenja.jpg

    Geirra (Fridtjov Såheim), mladega Norvežana, je prometna nesreča butnila na invalidski voziček, obenem pa ga je prelevila v praktikanta Umetnosti negativnega mišljenja, kar pomeni, da cele dni ždi v svoji zapiti, zadeti, depresivni sobi, posluša Johnnyja Casha in gleda vietnamiade, predvsem Lovca na jelene in Apokalipso danes. Počuti se kot pohabljeni vietnamski veteran v kaznilnici Folsom.

  • Marcel Štefančič, jr.

    29. 4. 2010  |  Mladina 17  |  Kultura  |  Film

    Žabe in paglavci

    Sloviti ameriški komik W.C. Fields je rad rekel, da ne mara otrok in živali - ne le da je bil preveč nečimrn, da bi prostor prepuščal otrokom in živalim, ampak je bil prepričan, da je z otroki in živalmi nemogoče snemati filme, češ da otroci in živali niso igralci, tako da je vse skupaj le eno samo zapravljanje časa.

  • Marcel Štefančič, jr.

    29. 4. 2010  |  Mladina 17  |  Kultura  |  Film

    Na poti

    Alkoholik se alkoholizma najlažje znebi tako, da prevzame ortodoksno muslimansko vero, ki alkohol strogo prepoveduje, toda to prinese druge probleme, recimo zasvojenost s Koranom in fundamentalistično radikalizacijo. V predvojnem Sarajevu, ki je slovel po svoji verziji črnega humorja, bi to zvenelo kot vic, v povojnem Sarajevu, ki je za mnoge le še slepa ulica travm, deziluzij, socialne impotence, obupa, etničnih...

  • Marcel Štefančič, jr.

    22. 4. 2010  |  Mladina 16  |  Kultura  |  Film

    Ne bojim se

    /media/www/slike.old/mladina/dvdne_bojim_se.jpg

    Napovednik za film Stand by Me bi zlahka zmontirali tako, da bi izgledal kot napovednik za grozljivko: štirje prijatelji gredo v gozd, kjer najdejo truplo svojega vrstnika. Nekje vmes bi lahko celo dodali, da je film posnet po zgodbi Stephena Kinga, kralja grozljivk. Italijanski nostalgik Ne bojim se, posnet po bestsellerju Niccola Ammanitija, je resnica filma Stand by Me.

  • Marcel Štefančič, jr.

    22. 4. 2010  |  Mladina 16  |  Kultura  |  Film

    kapsule

    Razred: Učitelj preigra vse trike, da bi iz učencev potegnil najboljše. Dokurealistična mojstrovina Laurent Cantet, posneta po avtobiografiji Françoisa Bégaudeauja. Kralj in jaz: Deborah Kerr postane učiteljica siamske kraljeve družine, ki jo vodi oskarjevski Yul Brynner. Klasični mjuzikl, posnet - in zapet - po resnični zgodbi. Letnik '56.

  • Marcel Štefančič, jr.

    22. 4. 2010  |  Mladina 16  |  Kultura  |  Film

    Spopad titanov

    Naslov Spopad titanov zveni tako dobro, da je bil 3D rimejk spektakla, posnetega leta 1981, neizogiben, še toliko bolj, ker vključuje starogrške bogove, polbogove, Meduzo, Pegaza, orjaške škorpijone, mečevanje, intrige, večnost, destrukcijo, ljudi, ki premalo spoštujejo bogove, in zelo malo časa, ki ga ima na voljo sandalska ekspedicija, da deželo in Andromedo, kraljevo hčerko, reši pred božjim srdom, o katerem je...

  • Marcel Štefančič, jr.

    22. 4. 2010  |  Mladina 16  |  Kultura  |  Film

    Antikrist

    /media/www/slike.old/mladina/kinoantichrist_lars_von_trier.jpg

    Lars von Trier je lansiral filmsko gibanje Dogma, da bi film očistil zadušljive artificielnosti in ga vrnil v njegovo izhodiščno, naturalistično, »naravno« stanje, toda en passant je sam - vključno s svojimi filmi a la Manderlay in Direktor - postal tako irelevanten kot najbolj artificielni filmi.

  • Marcel Štefančič, jr.

    22. 4. 2010  |  Mladina 16  |  Kultura  |  Film

    Romanca v Rimu

    Pornografija velja za nekaj seksističnega, šovinističnega in represivnega - za žanr, v katerem mora ženska prostovoljno pristati na posilstvo. Za žanr, v katerem žensko kaznujejo s seksom. Kar je seveda smešno in kratkovidno, če pomislite na romantično komedijo, ki naj bi bila daleč od pornografije. V resnici je od pornografije tako daleč kot Vatikan od pedofilije.

  • Marcel Štefančič, jr.

    22. 4. 2010  |  Mladina 16  |  Kultura  |  Film

    Skriti zaliv

    Tale dokumentarec so hoteli posneti legalno, pa ga niso mogli. Zato jim ni preostalo drugega, kot da so ga posneli ilegalno - skrivaj, brez dovoljenj, s skritimi in infrardečimi kamerami, gverilsko, brez pristanka tistih, ki so jih snemali. Delfini bi verjetno na snemanje takoj pristali, ljudje, ki jih brutalno koljejo, pa ne. Na snemanje ne bi pristali niti po premisleku.

  • Marcel Štefančič, jr.

    15. 4. 2010  |  Mladina 15  |  Kultura  |  Film

    Sladko življenje

    /media/www/slike.old/mladina/dvdsladko_ivljenje.jpg

    Sladko življenje - mejnik v popkulturi, mojstrski škandal in orjaški hit, ki je Felliniju vrgel Zlato palmo - je panorama rimskih noči, polnih aristokratskega glamurja, swinging seksa, klubskega freakshowa, vampic s praznimi glavami in žrebcev s polnimi glavicami. Mnogi so tedaj celo pomislili, da so blondinke doma v Italiji, ne pa na Švedskem.

  • Marcel Štefančič, jr.

    15. 4. 2010  |  Mladina 15  |  Kultura  |  Film

    Kuhinja z dušo

    /media/www/slike.old/mladina/kinokuhinja_z_duo.jpg

    Kuhinja z dušo gre po poti fars, ki so častile kulinariko, joie de vivre, eros in bakanalije, le da mikrokozmosu, ki ga vzpostavi v hamburški restavraciji Soul Kitchen, natakne obraz nove Evrope, prešpikane z multikulturalizmom, elanom migrantske ilegalnosti, kitajskimi fantazijami, orgijami špekulativnega kapitala, agonijami malega podjetništva in malimi alegorijami šengenske represije.

  • Marcel Štefančič, jr.

    15. 4. 2010  |  Mladina 15  |  Kultura  |  Film

    Predobra zame

    Fant gleda punco, ki ima čudovit izgled, čudovit glas, čudovit okus, čudovit dotik, čudovito kri, čudovite kosti, čudovito meso, hja, punca je utelešenje perfekcije, first class, nobenega silikona, toda obenem ve, da nima šans, ker ve, kam sodi sam in kam sodi ona. Nič se ne more zgoditi - in nič se ne bo zgodilo. »Cause she's so high/ High above me, she's so lovely/ She's so high, like Cleopatra, Joan of...

  • Marcel Štefančič, jr.

    15. 4. 2010  |  Mladina 15  |  Kultura  |  Film

    Ne pozabi me

    Zdaj niti romance ne zmorejo več brez huronskega, bučnega, »šokantnega« finalnega obrata. Romanco Ne pozabi me si bomo zapomnili le po koncu, hočem reči, po finalnem twistu. A po drugi strani: to je približno tako, kot bi rekli, da smo si 11. september zapomnili po napadu na Svetovni trgovinski center. Tale romanca je tako neoriginalna, da si mora prisvojiti konec, ki ni njen - konec, ki si ga ne...

  • Surova ljubezen

    /media/www/slike.old/mladina/dvdsurova_ljubezen.jpg

    Olivier Assayas je eden izmed največjih in najbolj prestižnih francoskih režiserjev, avtor mnogih cenjenih, nagrajenih, celo kultnih filmov, zato ne preseneča, da se Surova ljubezen začne v Parizu, kakor tudi ne preseneča, da film potem odskoči v Hongkong - Assayasove filmske obsesije so namreč že dolgo prepletene z duhom azijskih kinematografij, tudi z njihovimi zvezdami (Maggie Cheung).

  • Nočni pogovori z Mojco

    Zakaj ljudje kličejo v nočni radijski program? Ker lahko. Tako se je glasilo sporočilo filma Talk Radio, ki ga je pred leti posnel Oliver Stone. Sporočilo esejističnega dokumentarca Nočni pogovori z Mojco, v katerem radijske voditeljice Mojce Blažej Cirej ne vidimo, ampak slišimo le njen glas in glasove nočnih klicateljev, pospremljene z napol transcendentalnimi impresijami nečesa, kar spominja na dan, pa ni nič...

  • Triaža

    /media/www/slike.old/mladina/kinotriaa.jpg

    Triaža je inverzija komedije M*A*S*H. Problem je le v tem, da inverzija komedije tokrat ni tragedija, ampak dolgčas, v katerem Zahod zaradi vojne, ki poteka v Kurdistanu, trpi bolj od samih žrtev te vojne. Branko Djurić igra namreč kurdskega doktorja, ki vodi »mobilno poljsko bolnišnico«, de facto jamo, v katero kurdski borci dovažajo ranjence: tistim, ki jih je še mogoče rešiti, pritakne rumeni trak,...

  • Doba neumnosti

    /media/www/slike.old/mladina/dvddoba_neumnosti.jpg

    Gotovo se spomnite vseh tistih mračnih antiutopij, ki se dogajajo v globoki prihodnosti: svet je običajno povsem razdejan in opustošen, klima je uničena, zelenja ni več, ljudje so apatični in mazohistični, vse je umazano, sivo in zatohlo. In ko to gledate, si rečete: kakšne svinjarije so počeli v prihodnosti! Uničili so sami sebe! Problem je kakopak v tem, da ta svet prihodnosti ni tak zaradi prihodnosti, ampak...

  • Kako izuriti svojega zmaja 3D

    Če ste videli film E.T., potem veste, kaj se zgodi, ko se nenadoma in sunkovito srečata otrok in vesoljska pošast: drug drugega se na smrt prestrašita. Razlika je le v tem, da se v animaciji Kako izuriti svojega zmaja nenadoma srečata vikinški najstnik Viki (Jay Baruchel/Primož Forte) in zmaj, sicer padli mladič. Jasno, takoj zatem se sprijateljita.