• Talec

    Talec, primer mednarodnega kulturnega sodelovanja, je kombinacija tabloida in etnologije - miks topičnega zapleta in spoznavanja “nove Evrope”. Kdo tu kulturno sodeluje? Latvija in Slovenija. Katero deželo tu spoznavamo? Latvijo. In kaj je tu topično? Ugrabitev potniškega letala - tabloidni odvod “vojne proti terorju”.

  • Horton

    Predstavljajte si roditelja, ki je postavljen pred dejstvo: svojega pamža mora peljati v kino. Jasno, na najnovejši animirani film. Roditelj namreč vnaprej ve, kaj ga čaka: pamž ga bo ves čas gnjavil in mučil. In to predvsem z enim vprašanjem: se bo glavnemu junaku kaj zgodilo? Mu bodo kaj naredili? Ga bodo ubili? Ali pa kaj takega.

  • Očka brez načrta

    Samo pomislite, The Rock igra nogometaša Joeja Kingmana, zvezdnika ekipe “Boston Rebels”, ki ima občutek, da mu nekaj manjka - akcija, pumpanje adrenalina, mačizem, gang-bang, nedeljsko razmetavanje fantov in oboževanje Elvisa Presleyja so premalo. Ko pred vrati zagleda 8-letno Peyton, ki dobro ve, kaj hoče, ki ljubi balet, in ki mu pove, da je njegova tajna nezakonska hči, ugotovi, kaj mu je...

  • Kronike Spiderwick

    Ko je pred skoraj štiridesetimi leti v kina prišel film Goli v sedlu, Hollywoodu ni bilo nič jasno: kako je lahko tak film postal hit? V čem je trik? Česa ne vemo? Ko se je Letališče naslednje leto prelevilo v hit, je bilo Hollywoodu spet vse jasno: aja, pokažeš potniško letalo v nevarnosti - in ljudje pridejo! Vse je bilo spet pod kontrolo. Zdaj je Hollywoodu spet vse jasno.

  • Paris.Love

    Predstavljajte si, da odidete v Pariz in tam potem obtičite. Tja, od koder ste ušli, ne morete več, pa tudi nočete. Z očetom ne govorite več, z materjo pač, toda tudi z njo nočete več govoriti, ker morate potem govoriti z očetom. Oče je motnja. Mati tudi. Ker vas vleče k očetu. V Parizu pa nimate kam. Totalni tujec ste, outsider, banana - počutite se kot begunec, imigrant, deklasiranec, klošar.

  • Punca mojega brata

    H'woodski žanri so v zadnjem času mutirali, tako da se je razbohotila kopica podžanrov. Ali bolje rečeno: žanri so dobili by-passe z dolgimi repi. Na strani strani imate žalovalne filme: mož ne more preboleti izgube svoje žene, ki jo je vzela kaka huda bolezen ali pa prometna nesreča - in narobe, žena ne more preboleti izgube svojega moža, ki ga je vzela kaka huda bolezen ali pa prometna nesreča.

  • 10.000 let pr. n. š.

    Ko bodo posneli nadaljevanje Filma, da te kap ali pa Velikega filma, bodo v njem zagotovo na ves glas parodirali spektakel 10.000 let pr. n. š.. Štosi se bodo lepili in lupili kar sami! Problem je le v tem, da ni štosa, ki bi lahko odtehtal epski idiotizem tega filma. Liki, ki itak izgledajo le kot ljudje v kostumih, imajo perfektne zobe - in govorijo perfektno angleščino.

  • Slo-vidvd-borza

    Fargo je sarkastični, srhljivi, groteskni, labirintni panoptikum bratov Coen - film, na katerega je mogoče pogledati z vseh strani. Tudi skozi pekel. Le neba tu ni. Za nikogar. Mestece se namreč prelevi v repliko redne krvodajalske akcije, ko mali, frustrirani, naivni trgovec z avtomobili (William H. Macy), ki bi se rad rešil finančne stiske in šel v življenju naprej, najame dve primitivni barabi (Steve Buscemi...

  • Slo-vidvd-borza

    Michael Winterbottom je v Poti v Guantanamo rekonstruiral mučenje "sovražnih borcev" v Guantanamu, v Mogočnem srcu pa rekonstruira ugrabitev in dekapitacijo Daniela Pearla, reporterja Wall Street Journala, ki je skušal po 11. septembru 2001 v Pakistanu povezati točke med "shoe-bomberjem" Richardom Reidom, al-Kajdo in pakistansko tajno službo.

  • Odvetnik terorja

    Odvetnik terorja je doku o Jacquesu Vergesu, razvpitem francoskem odvetniku, ki so ga nekoč vprašali, če bi na sodišču zagovarjal tudi Adolfa Hitlerja. Odvrnil je: “ Zagovarjal bi celo Georgea Busha, če bi priznal krivdo! ” Verges je pač odvetnik, ki je prepričan, da je vsakdo upravičen do obrambe. Celo Bush.

  • Juno

    Boštjan Hladnik je leta 1972 posnel film Ko pride Lev, v katerem se 16-letna Marjetica (Marina Urbanc) domov vrne šele zjutraj. Njena starša jo zgroženo in zaskrbljeno vprašata: “ Kje si bila? Kaj si počela? ” Marjetica jima le nežno, sladko, nedolžno, šarmantno dahne: “ Fukala sem.” Toda te unikatne replike v filmu Ko pride Lev nikar ne iščite - Hladnik jo je...

  • P.S. Ljubim te

    Ni večjega narcisa od mrliča. Se še spomnite filma Duh, v katerem je skušal mrtvi Patrick Swayze svoji ljubljeni, Demi Moore, iz onostranstva sporočiti, da sicer ni več živ, a da obenem ni še mrtev? Patrick ji je skušal pomagati, da bi prebrodila žalovanje, agonijo in depresijo, da bi ga torej prebolela - in začela znova. Kar je bilo po svoje ironično: Patrick namreč naredi vse, da bi pokazal, da življenje...

  • Kruh naš vsakdanji

    Dokumentarec Kruh naš vsakdanji jezdi na valu, ki ga je sprožil Michael Moore, pa vendar ni niti zabaven niti ironičen niti agresiven niti konfrontacijski. V njem ne boste našli niti režiserjevega komentarja niti intervjujev. Slišali boste le naravne, saj veste, “atmosferske” zvoke, ki pa niso ravno tisto, kar hočete poslušati, ko jeste. Besede so tu odveč.

  • Ljubljena Jane

    Le redki pisatelji in pisateljice, ki so živeli pred mnogimi, davnimi leti, so preživeli. Toda tisti, ki so preživeli, so preživeli predvsem zaradi filmov. In Jane Austen je ena izmed njih. Včasih imamo občutek, da je naša sodobnica - in da še vedno piše. In da je včeraj objavila svoj zadnji bestseller. Še več, občutek imamo, da o njej vse vemo. Čisto vse.

  • Ženini

    Zupetov doku Ženini pokaže, da so Irwini za slikarstvo to, kar je Quentin Tarantino za film. Tarantino je na sceno stopil s Steklimi psi - s filmom o roparjih, oblečenih v črno. Tudi Irwini so na sceno stopili v črnem - elegantno, pražnje, retro oblečeni. Tarantinovi psi so šli na svoj lastni pogreb - Irwini so prišli na pogreb umetnosti. Ne da je bil to edini razlog, da so se oblekli v črno.

  • Slo-vidvd-borza

    Skulirani Tupac Shakur in manični Tim Roth sta džankija, ki skleneta, da se bosta snela z mamil. Toda odvajanje je tako mučno kot v Trainspottingu, le da ima tu bolj socialno-politično dimenzijo. Škoti so prevelike riti, da bi iz odvajanja naredili politični problem. Tupac in Roth potrebujeta rehab & detox, toda njuno odvajanje se prelevi v odisejado, v kateri nastopajo sami birokrati: letata namreč od...

  • Slo-vidvd-borza

    Vestern Iskalca, zgodba o Ethanu Edwardsu (John Wayne), ki svoji nečakinji ne more odpustiti, da se je asimilirala v tujo kulturo, je klasika in obenem eden izmed najbolj vplivnih filmov vseh časov - vplival je na tako različne filme, kot so Taksist, Vojna zvezd in Lovec na jelene. Klateški, nemirni, nestrpni, nevrotični Ethan, nekdanji vojak konfederacije, je povsem obseden z Brazgotino (Henry Brandon),...

  • Pošast iz vode

    Ko otrok ostane brez očeta, začne iskati prijatelja, najde pa pošast. Mali Angus (Alex Etel), glavni junak Pošasti iz vode, tipični melanholik, ki mu očeta vzame II. svetovna vojna, sreča namreč najslavnejšo pošast na svetu - “Nessie”, hja, pošast iz Loch Nessa, okej, “Crusoeja”, kot sam imenuje tega digitalnega konjezavra, čigar kariero spremlja ab ovo, in to dobesedno,...

  • Persepolis

    Marjane Satrapi se je rodila leta 1969 v Iranu - in doživela je oba Irana, predrevolucionarnega in revolucionarnega. Videla je Iran, ki je izgledal kot sekularni Raj, in videla je Iran, ki je izgledal kot fundamentalistični Raj. Ko pa so se v njej enkrat prebudili hormoni, sta njena starša sklenila, da jo pošljeta na Dunaj - punca je bila z Iranom vse bolj nezdružljiva.

  • Smrtne obljube

    Ni človeškega telesa, ki ga David Cronenberg ne bi hotel odpreti, razdreti in iznakaziti, zato ne čudi, da telesa v njegovih filmih - Shivers, Rabid, Brood, Skanerji, Videodrom, Muha, Trk, Dead Ringers ipd. - vedno doživljajo parazitske invazije in mutacije, ki niso le retorične figure, ampak prave kirurške inštalacije in darwinistične kontrarevolucije.

  • John Rambo

    John Rambo (Sly Stallone) je žalosten, potrt, razočaran, zgrožen. Najprej pomislite, da ga mučijo staranje, depresija in padec adrenalina, toda ne - Ramba žalostijo hude kršitve človekovih pravic, ki se dogajajo. V Iraku? Ne. V Afganistanu? Ne. Ampak v Burmi, kjer imate polkovnika, ne ravno Marlona Branda, ki je “teksaški pokol z motorko” na dveh nogah - civiliste muči, pobija, zažiga in...

  • Sweeney Todd - Hudičev brivec

    Nihče ni bolj perverzno nor na outsiderje kot Tim Burton. Spomnite se le Eda Wooda, Edwarda Škarjerokega ali pa Ichaboda Cranea. Oh, in Willyja Wonke. Ne, nihče ni bolj perverzno nor na outsiderje, ki izgledajo kot ekspresionistični begunci iz kakega morastega, gotskega sanatorija. In ti outsiderji, ki jih običajno igra Johnny Depp, so vedno tako entuziastični, tako obsedeni s svojo vizijo, tako srečni v svoji...

  • Vedno priča, nikoli nevesta

    Romantična komedija Vedno priča, nikoli nevesta pade z najhujšim možnim klišejem - z zgodbo o načrtovalki porok, ki sama ne more in ne more najti princa. Jane (Katherine Heigl) je samska punca, ki manično organizira poroke svojih prijateljic - vse hoče poročiti.

  • Povratne steklenice

    Nemški klasik F.W. Murnau je leta 1924 posnel Poslednjega moža, film o ostarelem hotelskem vratarju, ki mu uniforma daje ugled, spoštovanje in samozavest - ko ga degradirajo in premestijo na stranišče, se njegov svet podre. Češki film Povratne steklenice je videti kot parafraza Poslednjega moža - razlika je le v tem, da Josef (Zdenek Sverak) kar sam odide na stranišče.

  • Alvin in veverički

    Ameriški sen je le sinonim za biblični slogan “prvi bodo zadnji”. Alvin (Jason Lee) je losangeleški artist, ki mu ne gre: njegove štikle vsi ignorirajo. Ker pa je vztrajen in ker verjame vase, se odpre nebo - na pomoč mu priskoči čudež v obliki treh veveričk. Jasno, to niso le govoreče veveričke, ampak pojoče veveričke, ki postanejo globalni hit.

  • Zidane - portret 21. stoletja

    Režiserja sta si rekla: posnemiva Zinedina Zidana, toda tako, da se tekme ne bo videlo, le njega! Elizabeth Taylor je običajno režiserju kar sama povedala, koliko velikih planov hoče imeti v filmu - definitivno več kot soigralci. Zidane v filmu Zidane izgleda kot Elizabeth Taylor, ki so se ji izpolnile sanje - kamera namreč dobro uro in pol, heh, oba polčasa, kaže le njega.

  • Ni prostora za starce

    Llewelyn Moss (Josh Brolin), desperado iz teksaškega trailer parka, krene leta 1980 na lov, jasno, nekam na ameriško-mehiško mejo, kjer pa naleti na pokol. Povsod naokrog so razsuta trupla. Pokola ne prijavi niti ne preveri, če kdo še diha in potrebuje pomoč, ampak najprej pogleda, če je kje kaj denarja. To je edina reč, ki ga zanima. In ko zagleda torbo, polno denarja, zagleda svojo prihodnost.

  • Tea

    Slovenski gozd ste videli v mnogih slovenskih filmih (in mnogih dokumentarcih), toda v nobenem ni izgledal tako spektakularno, tako halucinantno, tako poetično in tako gotsko kot v v filmu Eva, v katerem ga je posnela Karina Kleszczewska, poljska direktorica fotografije. Še več, slovenski gozd je tu videti kot prvi slovenski transcendentalni junak. Problem je v tem, da potem pridejo Slovenci in vse pokvarijo.

  • L kot ljubezen

    L kot ljubezen je film o Gini (Lucija Šerbedžija), mladi režiserki, ki v Pragi snema film o ljubezni, svoj prvenec, in ki ugotovi, da obstaja večja verjetnost, da bo njeno življenje postalo film, kot pa da bo film postal njen film. Njen film je kakopak metafilm o tem, kar gledamo - film o tem, kar je ostalo od nočne urbanosti, od multikulturnega svetovljanstva, od ljubezni, od filmov o ljubezni, od nostalgije in...

  • Slo-vidvd-borza

    2001 - Odiseja v vesolju : Epohalni, brezkompromisno počasni, hipnotično ležerni, halucinantno cyberpunkerski filmos. Skok od prvega človeka do zvezdnega otroka, računalnik HAL, ki se mu zmeša, kost, ki se prelevi v vesoljsko ladjo, Discovery, ki drsi proti Jupitru, Straussov “Tako je govoril Zaratustra”, astronavt Dave in psihedelično potovanje “ onstran neskončnosti ”...